Ik zou ook het pakket strak volgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
corine1981 schreef:Hier onze Queen weer aan het oppakken.
Ze had een poosje op en af een dik voorbeen... ze heeft ontstekingsremmers gehad wat niet hielp, er zijn foto's gemaakt waar ze een 10 voor had, maar het bleef rommelen.
Uiteindelijk nog een echo laten maken en groen licht gekregen van de dierenarts, er is niets vreemds te zien en het zou een vorm van stalbenen kunnen zijn. Het is nu alweer een week dun dus wellicht de nasleep overgang van wei naar stal/ paddock.
Afijn, we kunnen dus weer langzaam beginnen na 4 weken rust.
Eindelijk mijn zadel inrijden
[ [url=m/z0J94D.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lincy96e schreef:Hi allemaal!
Ik heb gisteren na twee bezoeken een draver gekocht. Ik werd er de eerste keer dat ik hem zag helemaal verliefd op en ik had voor mijn gevoel direct een klik met hem. Dat was ook de tweede keer zo. Hij lijkt hele mooie gangen te hebben (ik heb een filmpje, als je mee wil kijken graag!). Ik ben dan ook in de zevende hemel, totdat ik van allerlei anderen te horen kreeg dat het geen goede koop zou zijn, omdat dravers het geld niet waard zijn en omdat je er niks écht mee kunt. Ik ben daardoor een beetje verdrietig en onzeker geraakt en weet nu niet of ik verstandig heb gedaan aan de koop.... het is mijn eerste eigen paard en ik rijd al 18 jaar. Ik had juist heel veel zin om samen met hem de uitdaging aan te gaan. Ik heb alleen het idee dat het gros van de paardenwereld zijn neus een beetje ophaalt voor dravers als recreatiepaarden... voelen jullie dat ook zo? Het voelt haast alsof ik minderwaardig ben met mijn draver ten opzichte van iemand met bijvoorbeeld een kwpn’er.
WendyBZ schreef:Hoe lang ben je al bezig? Wat doe je verder met hem aan werk? Hoe lang is hij al onder het zadel? Heb je ook les/begeleiding?
Deempjeee schreef:hey hoii!
nu iedereen met een draver hier toch is, ik heb een vraag. ik begin inmiddels weer met het oppakken van mijn draver alleen het verloopt niet zo soepel. hij heeft snel last van zijn rug maar geen idee hoe dat komt. hij wil niet vooruit en gaat naar achter en gaat trappen. Zijn zadel ligt goed volgens de zadelmaker maar elke keer blijft hij last hebben van een gevoelige rug. hebben jullie dravers hier ook last van en heeft iemand een oplossing?
Kelly1992 schreef:Deempjeee schreef:hey hoii!
nu iedereen met een draver hier toch is, ik heb een vraag. ik begin inmiddels weer met het oppakken van mijn draver alleen het verloopt niet zo soepel. hij heeft snel last van zijn rug maar geen idee hoe dat komt. hij wil niet vooruit en gaat naar achter en gaat trappen. Zijn zadel ligt goed volgens de zadelmaker maar elke keer blijft hij last hebben van een gevoelige rug. hebben jullie dravers hier ook last van en heeft iemand een oplossing?
Staat hij onder dekens?
Mijn draver was ook snel gevoelig op zn rug jn zn lenden.
Warm houden hielp al heel veel.
Verder liet ik regelmatig een masseur komen..
En een zadel op maat laten maken.
Nu 3 jaar verder nooit meer last.
marley93 schreef:Ik herken ook heel erg die snelle gevoeligheid. Ben daarom ook gaan werken met uitrijdekens toen, en dat maakte wel verschil merkte ik. Ook kleed ik hem een tikje warmer aan dan de andere paarden hier, en de gevoeligheid is een stuk beter. We grappen altijd dat hij gewoon een beetje een mietje is, als het op kou aankomt.
Deempjeee schreef:hey hoii!