In z'n natuurlijke habitat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beegee schreef:Wat leuk!! Draver aan zijn naam (en oren) te zien? Gefeliciteerd
Molfre schreef:De mijne is nu in het stadium ''ik wil het niet''.
Ben je lekker op buitenrit, staat meneer stil. En is niet meer vooruit te krijgen.
Dat is dus een proces...
Hootje schreef:Hoihoi,
ik lees hier vooral mee maar heb nu zelf een vraag haha! Mijn 20jarige dravermerrie heeft vroeger braaf voor de sulky gelopen, dit is onlangs weer bevestigd door haar fokker. Gisteren ben ik met haar wezen lange lijnen en ze vind het echt mega leuk en luistert onwijs goed, veel beter dan ohz.
Nu had ik het te gekke idee om haar weer voor de sulky te zetten, maar nog leuker lijkt het me om haar voor de kar te zetten. Zelf kan ik opzich wel mennen en een stalgenootje van me heeft ook veel ervaring met het mennen dus inprincipe kan die me helpen. Maar: hebben jullie ervaring om jullie paard weer voor de sulky te zetten, of voor de kar terwijl ze altijd een sulky gewend zijn? En hoe was dat?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
FlashWolves schreef:Toen ik Bucky kocht had hij ongeveer 11 jaar niet voor de sulky gelopen. Ik heb toen zelf een wagentje gekocht. Hij vondt het wel heel spannend, dat liet hij ook wel merken door heel veel te tölten de eerste keer. De strengen en broek duurde wat langer voor dat hij daar aan was gewent. Maar hij wist redelijk snel wat weer de bedoeling was