Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sharonaa_ schreef:Hoe zijn je proefjes gegaan immanuela29?
 Mijn starttijd was 16:24. Dus ik besloot er een half uur van tevoren op te gaan. Om vervolgens wanneer ik er 1 minuut op zat te horen dat ik als volgende aan de beurt was. Echt super vervelend want er was daarvoor niks doorgegeven dat ze de pauze hadden overgeslagen en zo erg inliepen... Toch maar doen dan maar. En de eerste jury was gigantisch streng. En mijn paard was nog helemaal niet klaar ervoor. Dan ben ik nog 'blij' met 165 punten
 Mijn starttijd was 16:24. Dus ik besloot er een half uur van tevoren op te gaan. Om vervolgens wanneer ik er 1 minuut op zat te horen dat ik als volgende aan de beurt was. Echt super vervelend want er was daarvoor niks doorgegeven dat ze de pauze hadden overgeslagen en zo erg inliepen... Toch maar doen dan maar. En de eerste jury was gigantisch streng. En mijn paard was nog helemaal niet klaar ervoor. Dan ben ik nog 'blij' met 165 punten  

Molfre schreef:Hebben jullie ook ervaring met Dravers met een enorme ''stijve'' nek? Hij begint eindelijk los te laten in de vorm van een lager gedragen hoofd, maar inbuigen met zijn nek is er nog absoluut niet bij. We gaan vaak binnenstebuiten de bocht door in de bak. Het wordt langzaam beter, maar hij vindt het zo moeilijk.
Wat ik nu doe is dat ''binnenstebuiten'' gevoel gebruiken en hem vervolgens de kant op sturen waar hij naartoe kijken, maar dit moet toch op een andere manier kunnen? Hebben jullie hier tips voor of ervaring mee?
 Wat ik vroeger verkeerd deed was proberen het lichaam helemaal recht te laten lopen door de achterhand juist weg te sturen. Maar toen leerde ze me dat ik juist aan de voorkant de schouders beter moest sturen, waardoor alles veel rechter is en makkelijker om hun hoofd de goede kant op te buigen. Het is gewoon idd onbalans. Maar met veel tijd komt het wel goed! Neem gewoon jullie tijd en dan komen jullie er wel
  Wat ik vroeger verkeerd deed was proberen het lichaam helemaal recht te laten lopen door de achterhand juist weg te sturen. Maar toen leerde ze me dat ik juist aan de voorkant de schouders beter moest sturen, waardoor alles veel rechter is en makkelijker om hun hoofd de goede kant op te buigen. Het is gewoon idd onbalans. Maar met veel tijd komt het wel goed! Neem gewoon jullie tijd en dan komen jullie er wel  

Heel veel plezier met de springwedstrijd van zondag, ik ben erg benieuwd!
 Heel veel plezier met de springwedstrijd van zondag, ik ben erg benieuwd!                                                         

JackieT schreef:Hier gaat het rijden niet zo best, nog steeds opzoek naar een goed bit ook. Buiten gaat alles prima, maar in de bak is ze heel onrustig. Ze probeert wel mijn hand te zoeken, maar vervolgens zet ze het op het rennen en gaat ze met haar hoofd gooien. Had hoop dat er iets mis was met de tanden, maar de tandarts is geweest en daar was niks mee. Zadel ligt prima.
Iemand tips om dit op te lossen? Of tips voor een fijn bit?

Als ik dat had geweten. Maarja, tis nu al te laat. Voor de volgende keer zal ik het weten.
 Als ik dat had geweten. Maarja, tis nu al te laat. Voor de volgende keer zal ik het weten. 

Je zou ook kunnen combineren om een beetje te laten wennen, wel een bit erin maar de teugel aan de neusriem, of een teugel aan beide bevestigen. Maar een goede instructeur kan je hier ook bij helpen. Heb je wel les?
 Je zou ook kunnen combineren om een beetje te laten wennen, wel een bit erin maar de teugel aan de neusriem, of een teugel aan beide bevestigen. Maar een goede instructeur kan je hier ook bij helpen. Heb je wel les?                                                         
corine1981 schreef:Ik heb een Myler, level 1. Daar loopt ze lekker op te kauwen, het spelen wordt steeds minder.
Met proefrijden weet ik nog wel dat ik haar heel erg met het bit bezig vond, dat heeft ze nu vrijwel niet meer.
Maar dat is wel de reden dat ik ook voor bitloos ging in eerst instantie.
Nu is echter mijn doel om haar eerst rijtechnisch wat beter voor elkaar te hebben voor ik weer terug ga naar bitloos (in de bak dan).

corine1981 schreef:Zo Darkadia, die zit lekker in zijn spieren achterop!

) last van hebben?
 ) last van hebben?