De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:47

heb je nog een leuke foto?? :D

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:36

nou niet echt een leuke foto maar wel deze
Afbeelding

en dees

Afbeelding

Inmiddels is hij door aanvallen van maanblindheid ( heb hem blind en met aanval gekocht) een oog kwijt en hij is er erg happy mee kan ik je vertellen. Ondanks dat doen wij er alles mee, naar buiten, springen, dressuur en hij schrikt werkelijk bijna nergens van. Tis mijn vriend

Ik heb zijn voormalig jockey, die hem 4 jaar heeft gereden, een fb bericht verzonden maar nog geen antwoord helaas.

breakthelaw

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:37

wat een knapperd!!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:27

leukerd hoor, jammer dat hij aan 1 oog blind is. Hoe herken je een aanval van maanblindheid en kun je daar iets mee??

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 00:31

Wij hebben een Engelse Volbloed merrie, haar vader is Zilzal USA. Heeft nog iemand een nakomeling van deze hengst, en heeft iemand er wat meer informatie over?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:29

je kan de naam van de vader (of meoder) op francegalop.com ingeven en dan kan je al de nakomelingen die ooit de baan gehaald hebben opvragen...

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:27

Okee bedankt _/-\o_

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:03

@ Santos: Tja hoe herken je dat, dat weet ik zelf ook niet zo goed. Toen ik Romeo leerde kennen had hij al een paar aanvallen gehad en was hij al deels blind. Hij had elke keer ontzettend traanoog en zn oogbol werd tijdens zo'n aanval helemaal grauwgrijs en de aanvallen komen steeds terug. De dierenarts is de enige die het echt kan aantonen dmv een groene vloeistof in het oog kunnen hun zien waar de ontsteking zit en wat het doet.
Het is inderdaad jammer dat hij eenoog mist maar hij voelt zich zo ontzettend goed en ik vind hem er niet minder mooi door. :)

Heb helaas nog geen antwoord van zn voormalig jockey gehad. Jammer.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:01

als het andere oog, dan maar goed blijft, moet het lukken toch.En hij is er zeker niet minder mooi door ;) .

morgen na 3 weken( begon het toen te vriezen?), maar weer eens in het bos kijken. Ik kon geen kant op afgelope tijd en daarna effe geen tijd, dus morgen weer starten :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:56

Het regende dus weer eens behoorlijk. Ik nog twijfelen; zal ik de deken weer opdoen of niet??. Niet gedaan met de gedachte, ik zet ze wel wat eerder binnen vanavond. Ik dus om half 4 al bij het land en wie stond daar te rillen als een rietje......juist mijn ev. Ze kan dus echt niet tegen langdurig regenval... Vandaag ook nog bericht van de manege, dat we even niet welkom zijn ivm de rino..,maar daar zat ik al op te wachten.

Mover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:18

Toevallig kwam ik via zoektochtje op het net naar het Engels volbloed paard (x) half - op deze discussie terecht.

Ik ben op zoek naar een half Kwnp / half Engels volbloed - en een niet te hoge - max 1.60 m. en ouder dan 11, 12 jaar. Enig idee waar ik die kan krijgen of waar te zoeken (ipv marktplaats en bokt)?

Naar het schijnt is met deze soort veel gefokt in de jaren '90 - maar ik weet niet goed waar ik naar zo'n paard moet zoeken.

Hebben jullie ideëen / tips.

Bij voorbaat dank.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:11

@ Mover: ik kan je daar helaas niet mee helpen.

Ha herkenbaar Santos, die van kan ook niet tegen langdurig in de regen staan. Krijgt dan snel last van kou op de spieren en kan zich moeilijk warm houden.

Wij zijn deze week na een aantal weken erg veel rust ivm trap tegen achterbeen, hoefkneuzing en behandeling osteopaat nu eindelijk weer een beetje echt aan het rijden. Hij pakt het super op en ik ben blij te merken dat hij er ook weer lol in heeft.

Gelukkig heb ik bakken genoeg tot mn beschikking en heb weinig last van beperkingen door de thino. Wel lastig hoor als je dan geen kant op kan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 01:21

ik zou ook niet weten waar/bij wie je op zoek zou moeten naar een kruising EV. Al ken ik wel iemand die warmbloeds fokt met een serieuze scheut volbloed.
Misschien bij de eventing kringen rondhoren... weet een merrie die zelf 1/8 volbloed is en nu geïnsemnieerd is door een EV (overleden)

mijn merrie gaat bij temperaturen onder 15°C nooit buiten zonder regendek als ze veel regen voorspelt hebben, die smelt weg in een poging zich warm te houden...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:13

oke petit paris. Ik ben nog zoekende. Van de zomer trof ik haar dus ook 1 maal rillend in de regen aan en sinds dien houd ik haar in de gaten als het regend. Soms gaat het goed maar soms dus ook niet . Ik hoopte dat ze nu met wintervacht beter bestand zou zijn, maar dus niet. Die 15 graden, zal ik in mijn geheugen branden. Is misschien wel een goed uitgangspunt. ;)

En af en toe een buitje is geen probleem, maar als het echt langer achter elkaar regend, gaat het dus mis.

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:40

Alatariel wat een prachtdier :D

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:53

JJenniferxxx: dank je.

Na het rustige rijden zijn we dan nu weer twee weekjes echt aan het rijden. En wat valt het me allemaal reuze mee. Hij is wel flink wat bespiering kwijt maar over het algemeen mogen we echt niet klagen. HIj loopt op sommige momenten echt fijn, bijna een dressuurknol :D .
Mn dochter is van de week weer even lekker naar buiten geweest. Laat het mooie weer maar komen dan gaan we weer heerlijk genieten met onze EV.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:41

Wauwie zo gaaf. Een van de paarden die ik maandenlang in Engeland verzorg heb heeft vandaag eindelijk zijn eerste hurdle koers in Towcester gewonnen.
Ik ben zo trots op hem niemand geloofde in dat kleine paardje, maar ik heb altijd in hem geloofd en gehoopt dat hij ooit zou winnen.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:42

@kyrkelover - gaaf zeg. Leuk he als een van "je" paarden het goed doet.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:48

Ja ik verzorg hem nu al een tijdje niet meer, maar was een van mijn lievelingspaarden.
Toen ik hem verzorgde was hij nog niet klaar om naar de koers te gaan.
Was overigens een heel klein langzaam paardje was al 4 maar moest echt nog lichamelijk en geestelijk groeien.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 01:28

vanavond weer genoten van mijn ev. We hadden een springparcourtje met spannend opgetuide hindernissen, zeg maar. Het is de bedoeling dat je alle 5 de hindernissen 2x neemt en dan nog 2x de bonus hindernis, die alle punten die je verdient hebt verdubbelt. Dit moet je 2x doen en wie de meeste punten heeft in de snelste tijd is winnaar. Waar vele paarden weigerden en grote ogen opzette van alle vreemde dingen, doet mijn ev haar ding en kijkt niet eens...veel paarden kwamen terug op de hindernis die in aluminium folie was gewikkeld en 1 met ballonen eronder, maar zij geeft gewoon geen reactie en gaat. prachtig toch weer.... :D .

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:51

ik ben ook weer super trots op m'n merrie. Gisteren sinds lang nog eens een onstpannen galoptraining kunnen doen en vandaag zette ze haar beste beentje voor in de dressuurring. Van veelzeidigheid gesproken <3

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:34

Onze training, daar zit helaas niet veel vordering in, maar ze loopt wel weer 24 uur buiten, en lekker zonder deken op. Helaas de vraag, of ze dat zelf wel zo leuk vind?? ( opvallend is , dat als ik haar tegemoed loop met emmer bix,2x per dag, dat ze nu in het land gaat staan plassen, terwijl ze die plas altijd bewaarde tot ze op stal stond)Raar paardje toch die ev ;) .

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:26

Ik meld me ook weer eens. Mijn jonkie Top Cat is op 24 maart alweer 6 jaar geworden. :+: Kanjer doet het zo goed!

4ever2morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:15

Lijkt me zo gaaf om eens aan rensport mee te doen! Maarja dream on, dat is een hele training vooraf.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 00:01

2e paasdag maar weer eens paasspringen :D