De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aziza_XX

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:44

er zijn inderdaad rennen voor AQPS maar die zijn voor 95 - 99% volbloed :)
de btba is nog wat ouderwets ^^ Urbino staat er nog en die is al meer dan een jaar overleden

maar je kunt gemakkelijk goedkope hengsten vinden in Frankrkijk, die voor zowel voor de sport als voor de koers bestemd zijn (zoals marathon bvb)
of zoek eens op google: JDG selection étalons, dan kom je op de site terecht waar je de selecties van volbloedhengsten voor 2012 tegenkomt

voor niet-volbloeden zijn de dekkingen altijd goedkoper :)

zwenkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:43

mijn volbloed gaat altijd met haar tanden langs het ijzer van haar box spijlen of voerbak Ter verduideiijking; Een soort zenuwtrekje bij spanning, zeg maar. Zij doet het bv. tijdens aansingelen, maar ook als ik kom voeren. Nu met dit slechte weer, heeft ze af en toe binnen moeten staan en dan doet ze het dus ook, zomaar als een soort protest. lijkt wel. Zijn er meer die dit of iets soortgelijks doen?

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:38

Ja die ene van mij doet dat ook wel eens langs de staldeur, maar hij doet ook altijd heel hard met zijn hoofd schudden en zwaaien als hij ongeduldig is of aandacht wil.....

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:16

Mijn Quarter doet dit ook. Bij het aansingelen. Soms bij het borstelen en als er een paard langs loopt die ze niet zo graag mag.
Onze volbloed beet altijd in d'r eigen borst als ze gefrustreerd was

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:00

die trekjes zijn denk ik niet echt rasgebonden, heb genoeg manegepaarden gezien die het ook doen.

Ik begin best "zenuwachtig" te worden. Volgende week ga ik terug op wedstrijd sinds mijn merrie haar nare beenwonde. Voor het eerst in een binnenpiste tussen witte hekjes ipv buiten op het gras. Ik ben benieuwd wat dat gaat geven... Want door de langdurige vrieskou kunnen/mogen ze niet meer buiten en dit heeft natuurlijk ondanks rantsoenaanpassing toch een weerslag op de ingesteldheid tijdens het dressuurwerk. Vorige week nog een super goede les en deze week nogal wat "verzet" en veel te veel initiatief.

zwenkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:57

schrijf even onder de naam van mijn zoon, ik ben santos.....(mijn internet wil niet meer)

succes maar petitparis. Wees blij dat je nog rijdt. Hier ligt alles stil. DE vrachtwagen heeft bevroren diesel en wil niet starten. De 1km lange onverharde en dus niet gestrooide weg, is voor auto's al bijna onbegaanbaar en voor de paarden helemaal. En over de buitenbak, maar niet te spreken. Gelukkig strompelen ze wel de hele dag buiten op het land,

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 01:03

Ik heb geen volledige volbloed, maar een 67 %. Afstamming van Learn by heart. Hij is 3jaar en ik rij er B +12 mee, hij mag pas in April over naar het L dresuur. Super lief/leuk/eerlijk en meewerkend paard :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 10:36

@ santos: idd de vraag is of mijn vragchtwagentje nog wil meewerken :=

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:39

Afbeelding

Mijn knappe afstamming van Learn by Heart

zwenkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:27

zeker een knapperd panache

en petitparis, je moet pas volgende week toch? dan dooit het alweer en doet je wagentje het vast weer :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:13

laat het ons hopen, maar dan moet die wel zo snel mogelijk vn de wei af, want voor de vorst was het ook onmogelijk die nog te verzetten :+

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:43

(leve wifi, ik ben er weer :) )

Dan mag je wel niet te lang wachten, denk ik, anders zit je weer vast in de bagger |(

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:48

ik vrees er ook voor. Maar nu is het hier toch nog -10°C...
Gelukkig kan ik wel rustig doortrainen en is het geen ramp moesten we niet kunnen gaan, maar kijk er gewoon naar uit. Ik ben benieuwd naar hoe m'n "vluchtertje" zich gaat "verdedigen tussen de dresuurbonken en tegen m'n beste vriendin die normaal zowat 3 klasses hoger rijdt dan ik :):)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:10

dan moet ie het gewoon doen, dit is noodzaak. En ,,,,,,,,de dooi gaat flink doorzetten,dus er is hoop :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:56

jammer he, dooi= bagger= ijzer kwijt |(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 01:28

Pffff wat zijn engels volbloeden toch zenuwachtige rillige beesten..
.
.
.
.
.
.
..
Afbeelding

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 03:43

Hahaha yvonne! Zijn inderdaad zulke hittepetitten! Kan er niets mee .... 8-)
Mijn paard is ook zo'n bangerik O:)
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 09:38

Ja echt leuk.
De mijne is ook zo relaxet ik had hem 2 dagen of zo dus ga een buitenrit maken richting mijn oma (woont midden in het dorp).
Nou mijn oma is 87 jaar loopt met stok stroempelend naar mijn EV'tje toe begint te aaien en hij staat er echt als standbeeld van oh ok dat laat ik wel toe hoor.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:03

leuke foto's hoor en inderdaad, wat een ongedurige paarden toch :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:24

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:18

ok zoiets moet ik misschien toch net niet doen met mijn merrie :D Maar idd mensen hebben een fout beeld van hen. De mijne heeft daarstraks netjes haar dressuurwerk afgemaakt zonder rare uitspattingen of al te veel spanning terwijl er naast de poort een hengst stond te brullen en de boel af te breken en een hond die stond te huilen

,nu hopen dat ze morgen ook zo "cool" is

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:35

succes maar morgen, met je auto en paard ;) . Mijne is wat aan de luie kant en maakt zich niet snel druk, ik kan dat standje wel eens proberen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:36

vrachtwagen heeft z'n werk goed gedaan en paardje is dapper en braaf geweest. ("lichtstrepen" in een donkere piste en boompjes naast de letters) Maar helaas net niet voldoende onstpannen om er goed aan te kunnen rijden. Heb 1x 57.9% gereden, wat naar mijn gevoel correct is en 1x 53.6% wat in mijn ogen vrij streng beoordeeld geweest is, maar ja. (bv als commentaar: meer bergop in galop en dat voor B niveau?)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:20

ja flauw he, dat had ik ook op mijn laatste(tevens eerste :D ) proefje, ik vind dat ook wat hoog gegrepen voor de B

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:13

Hallo allemaal, ik heb in juli mijn lease paard gekocht en 2 weken geleden ontdekt dat hij idd een echte racer is geweest. Afstammeling van Dictators Song en voert natuurlijk ook weer helemaal terug naar Bold Ruler en verder natuurlijk naar Man o War haha grappig. Hier zijn foto uit april 2005. Heeft geracet van 2001 tot 2005 in Duitsland.
http://www.turfkoenig.de/pferde/steckbr ... pferd/8485

Is overigens net zo "rillerig " als de paarden van de fotos hierboven. Haha schrikt bijna nergens van. Bijna he. Maar heeft nog wel af en toe zn volbloed dagen maar zo ontzettend lief.