Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
corine1981 schreef:Vandaag lekker met de lange lijnen gewerkt.
Gister zadel gepast, geen onverdeeld succes, mensen kinderen, ze is behoorlijk merrie, lekker eigenwijs ding.
Wel iets uitgekozen ondanks haar verzet op het eind.
Gelukkig hebben we vandaag lekker kunnen werken, ze gaat het liefst vierkant plat de bochten door, maar liet ook al leuke stukjes buiging zien.
Rechtsom vindt ze mega ingewikkeld, zijn er meer dravers met een expliciete voorkeur kant?
marley93 schreef:Zo, ik ben een tijdje stil geweest hier.![]()
Ik ben al bijna 7 weken niet op stal geweest door een onverwachte ziekenhuisopname. Na een zware operatie en 5 weken ziekenhuis ben ik weer thuis en hebben stalgenootjes Mattie al een paar keer mee naar mijn huis genomen (kwartiertje loopafstand) zodat ik hem wel even kon zien en knuffelen.![]()
Helaas staat er minimaal een halfjaar herstel voor de boeg, maar ik hoop toch snel een keer naar stal te kunnen met wat hulp van mijn ouders. Mattie doet het super met aandacht van mijn stalgenoten die heel goed voor hem zorgen. Hij heeft gewoon even vakantie.
Op visite bij het vrouwtje
[ [url=m/ri81ND.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gM5it6.jpg]Afbeelding[/url] ]
En even mafklappen[ [url=m/05ifo4.jpg]Afbeelding[/url] ]
corine1981 schreef:Een voorkeurskant snap ik, vroeg me eigenlijk meer af of links een voorkeur is, misschien door het lopen op de baan ofzo
Molfre schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met (een van) deze kaptomen? Ik twijfel HEEL erg.
Busse Fit Pro
(volgens mij is de keelriem er af te halen)
https://www.busse-reitsport.de/produktd ... 14&WGR=BMT
WaldHausen Anatomic
https://www.artofriding.nl/nl/kaptoom-anatomic.html
marley93 schreef:Zo, ik ben een tijdje stil geweest hier.![]()
Ik ben al bijna 7 weken niet op stal geweest door een onverwachte ziekenhuisopname. Na een zware operatie en 5 weken ziekenhuis ben ik weer thuis en hebben stalgenootjes Mattie al een paar keer mee naar mijn huis genomen (kwartiertje loopafstand) zodat ik hem wel even kon zien en knuffelen.![]()
Helaas staat er minimaal een halfjaar herstel voor de boeg, maar ik hoop toch snel een keer naar stal te kunnen met wat hulp van mijn ouders. Mattie doet het super met aandacht van mijn stalgenoten die heel goed voor hem zorgen. Hij heeft gewoon even vakantie.
Op visite bij het vrouwtje
[ [url=m/ri81ND.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gM5it6.jpg]Afbeelding[/url] ]
En even mafklappen[ [url=m/05ifo4.jpg]Afbeelding[/url] ]
corine1981 schreef:Molfre schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met (een van) deze kaptomen? Ik twijfel HEEL erg.
Busse Fit Pro
(volgens mij is de keelriem er af te halen)
https://www.busse-reitsport.de/produktd ... 14&WGR=BMT
WaldHausen Anatomic
https://www.artofriding.nl/nl/kaptoom-anatomic.html
Ik heb er 1 voor 2 tientjes bij bol besteld, eerst eens kijken hoe vaak ik het gebruik
@odetje, waarom zou maar 1 op de 20 paarden links gebogen zijn? Is dat niet gewoon 50/50?
Leed schreef:Wat interesssant. Nooit geweten. Hoe zou het dan komen dat Arabieren in de regel linksgebogen zijn?
corine1981 schreef:Leed schreef:Wat interesssant. Nooit geweten. Hoe zou het dan komen dat Arabieren in de regel linksgebogen zijn?
Grappig, ja wanneer je het met rechtshandig vergelijkt snap ik de logica wel.
Wel heel apart dat de voorouders van het gros van de paarden dan linkshandig zou zijn, en de rassen die er -mede- door ontstaan zijn, rechtshandig.
Super materie.
Leed schreef:Wat interesssant. Nooit geweten. Hoe zou het dan komen dat Arabieren in de regel linksgebogen zijn?
Odetje92 schreef:corine1981 schreef:
Grappig, ja wanneer je het met rechtshandig vergelijkt snap ik de logica wel.
Wel heel apart dat de voorouders van het gros van de paarden dan linkshandig zou zijn, en de rassen die er -mede- door ontstaan zijn, rechtshandig.
Super materie
Linkshandig is niet hetzelfde als linksgebogen![]()
Ik zal morgen, voor wie dat interessant vind, in de boeken duiken om te achterhalen hoe dat nu zit met de uitzondering op Arabieren