Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

corine1981 schreef:Heja zit er denk precies tussenin, halster cob is op zich perfect, maar te strak om haar kaak, full is weer te groot op haar neus en te lang.... heb heel veel halsters vergeleken in de winkel, maar niets wat in de buurt komt van hoe ik het graag zou zien
Longeersingel is echt een full... verder heb ik nog niet zoveel.

Niet alleen lang, maar vergeleken met het fijne hoofdje hebben die benen ook ENORME gewrichten!! Ik denk dus dat ik voor de beenbescherming aan een FULL moet... Maar goed, Horze had de singel alleen in maar PONY en maat FULL, dus makkelijke keuze uiteindelijk. Ik hoop dat het past! Ik kan niet wachten om met mijn elastiek aan het werk te gaan aan de longe. Hij doet het zo vreselijk goed
  Niet alleen lang, maar vergeleken met het fijne hoofdje hebben die benen ook ENORME gewrichten!! Ik denk dus dat ik voor de beenbescherming aan een FULL moet... Maar goed, Horze had de singel alleen in maar PONY en maat FULL, dus makkelijke keuze uiteindelijk. Ik hoop dat het past! Ik kan niet wachten om met mijn elastiek aan het werk te gaan aan de longe. Hij doet het zo vreselijk goed   
                                                          . Bij haar hoofd vond ze het niet lekker, maar ze is nu wel goed los weer. Ben benieuwd hoe ze zondag onder het zadel loopt.
 . Bij haar hoofd vond ze het niet lekker, maar ze is nu wel goed los weer. Ben benieuwd hoe ze zondag onder het zadel loopt.

Maten die passen bij Dravers en blijven gewoon mooi. Anders de Bucas halsters, met zachte binnenkant.
 Maten die passen bij Dravers en blijven gewoon mooi. Anders de Bucas halsters, met zachte binnenkant.  

WendyBZ schreef:Halsters heb ik het liefst van FinntackMaten die passen bij Dravers en blijven gewoon mooi. Anders de Bucas halsters, met zachte binnenkant.
In Duitsland verkopen ze nog wel eens maat VB (vollblut), dat is de ideale maat; cob om de neus en full om het hoofd

WendyBZ schreef:Halsters heb ik het liefst van FinntackMaten die passen bij Dravers en blijven gewoon mooi. Anders de Bucas halsters, met zachte binnenkant.
In Duitsland verkopen ze nog wel eens maat VB (vollblut), dat is de ideale maat; cob om de neus en full om het hoofd

corine1981 schreef:WendyBZ schreef:Halsters heb ik het liefst van FinntackMaten die passen bij Dravers en blijven gewoon mooi. Anders de Bucas halsters, met zachte binnenkant.
Bij kramer?
Heb er nu één van de ej maar die vind ik dus krap zat om de kaak.
[ [url=m/yfu4mD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nou, gisteren is Heja bekapt. Ik kon aan alles merken dat het even genoeg geweest is deze week, arm schaap.
Gelukkig eet ze weer als een bootwerker.
11 december komt de zadelpasser, voor die tijd wil ik nog een sidepull hebben, maar misschien dat we, gezien het voorlopig toch nog veel grondwerk zal zijn, beter een kaptoom kunnen nemen..
Keuzes

corine1981 schreef:11 december komt de zadelpasser, voor die tijd wil ik nog een sidepull hebben, maar misschien dat we, gezien het voorlopig toch nog veel grondwerk zal zijn, beter een kaptoom kunnen nemen..
Keuzes

En denk dat er nog steeds betere opties bestaan maar heb er inmiddels al zoveel geprobeerd dat het voor nu even klaar is. Ooit wil ik er een aan laten meten
 En denk dat er nog steeds betere opties bestaan maar heb er inmiddels al zoveel geprobeerd dat het voor nu even klaar is. Ooit wil ik er een aan laten meten                                                         

Odetje92 schreef:Barca heeft daar een scheeflopersbit in, bedoeld voor, je raadt het al, paarden die makkelijk scheef lopen. Dit is een ongebroken bit bekleed met leer of ander zacht en dik materiaal en heeft aan beide zijdes twee ringen, één bij de wang en één aan het uiteinde waar vaak de lijnen aan bevestigd worden

en met het rijden echt voorwaarts en alert. Meer spanning ook voor mijn gevoel.
 en met het rijden echt voorwaarts en alert. Meer spanning ook voor mijn gevoel.                                                         
 Hij heeft dus wintervrij en we gaan in de lente wel weer verder. Mijn oudste paard rijd ik nu nog wel en dat gaat ook wel gepaard met wat vuurwerk, maar dat is met stevig doorrijden wel goed te beheersen.
 Hij heeft dus wintervrij en we gaan in de lente wel weer verder. Mijn oudste paard rijd ik nu nog wel en dat gaat ook wel gepaard met wat vuurwerk, maar dat is met stevig doorrijden wel goed te beheersen.