Hier wat dekens geprobeerd en nummer 1 is toch de Rambo, andere horsewaredekens ook tevreden over. Vond de Weatherbeeta niet gek liggen (en goede kwaliteit) en Bucas schoof helaas te veel.
Westernfreak
Geplaatst: 25-11-20 22:07
Hier heb ik diverse dekens. Een Bucas, EJ, Pagony en QHP. De EJ/Pagony kan ik na 3 jaar wel weggooien.
Bucas en Horseware/Amigo zijn gewoon goede dekens. De QHP heb ik nog niet zo heel lang.
Dat schuiven van dekens komt ook vaak doordat mensen hun paard onder een te grote deken zetten.
Ik heb 1 harry's horse, 1 Waldhausen en 2 van horse lockwear. Die van Waldhausen begint nu wat slechter te worden. Toch heeft Yonker een gemakkelijke pasvorm, hij past tot nu toe alles.
Hier EJ (maar niet alle modellen), Horseware (liefst rhino en V sluiting). Bucas blijft hier niet lekker liggen en geeft enorme schuurpapier op de schouders. Ligt nu wel even op ivm nieuw paard in de kudde die graag in dekens bijt, en daar kunnen ze wel goed tegen. M’n rhino heeft daar toch wat kleine schade van opgelopen. Nika lag hier ook niet fijn.
corine1981
Geplaatst: 25-11-20 22:41
Haha, nou, zo'n overzicht schiet nog niet heel erg op. Lol... Ik vind de bucas echt onmogelijk duur, ik zou echt janken wanneer hij dan stuk gaat
De Amigo heeft weer geen bilkoorden, alleen een staartkoord. Dat vind ik niets, zon poepverzamelplek.
RianneH
Geplaatst: 25-11-20 22:44
Bucas heeft datzelfde systeem Althans, mijn Irish heeft geen beenriemen.
Ik heb ook van alles. Bucas, Horseware, De Kroo, QHP, Premiere, BR, enkele merkloze. Ik vind Amigo het fijnst zitten. Bucas heb ik de high neck van, die valt heel mooi. Kunnen alleen geen liners onder. En inderdaad met zowel staartkoord als buikriemen.
Hier QHP en Equi-Theme , Qhp ligt prima, heb een 0gr en een 300 gr. Schuiven niet, en regenen niet door! Andere paard had bucas en die heb ik toch al een paar keer nat onder de deken gehad, terwijl die deken net een paar maanden oud is. En hij schoof alle kanten op. Die is dus weer exit
Mijn dravers lopen allebei met een wug-model deken van Horseware met V-sluiting. De ene heeft een Rhino, de andere een Amigo. Beide dekens bevallen goed. Ik vind het juist wel fijn dat ze geen bilriemen hebben. Overigens kun je het bilkoord vervangen door eentje van plastic, zodat je hem eenvoudig kunt schoonspoelen.
corine1981
Geplaatst: 26-11-20 13:50
Nou, heel wat onderzoek verder. Maar ik heb de Amigo met -mogelijkheid voor liners. Hoorde toch van meerdere kanten mindere ervaringen met bucas. Het blijft toch smaak geblvoelig denk ik. Heja werd er niet warm of koud van in ieder geval (Hier met fleece eronder voor het passen, zonder ligt hij keurig)
De oude ej deken heb ik weer opgehaald, ik krijg wel 25% korting op de nieuwe deken, dat is dan toch netjes.
Heja zit er denk precies tussenin, halster cob is op zich perfect, maar te strak om haar kaak, full is weer te groot op haar neus en te lang.... heb heel veel halsters vergeleken in de winkel, maar niets wat in de buurt komt van hoe ik het graag zou zien
Longeersingel is echt een full... verder heb ik nog niet zoveel.
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 27-11-20 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt