Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
darkadia schreef:Hier inderdaad ook myler. Maar lichtere druk op bit (lagen/tong) is denk ik net zo gevoelig voor een paard als een iets grotere druk op de neus.
darkadia schreef:Fijn beeld! Karin is ook echt goed in haar vak.
RianneH schreef:Dat ziet er super uit! Knappe merrie en fijne ruiter, mooie communicatie hebben jullie samen!
Vind het een zeer interessante stroming, misschien toch haar boek eens bestellen.
Plaats gerust meer foto’s
marley93 schreef:Wat betreft een bitje, ik heb voor Mattie een Trust ongebroken trens, van dat witte 'zachte' spul. Hij liep daar direct rustiger mee dan een gebroken trens, dat is hem denk ik toch te beweeglijk in zijn mond.
Unseen schreef:Leuk dat je ook endurance wilt starten Sandra, dat heb ik met mijn volbloed gedaan. Er lopen veel dravers succesvol mee in de endurance!
Even mijn meisje showen. Ze wordt zo knap nu!
[ [url=m/ga1lvk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hootje schreef:Hoihoi,
welk bitje hebben jullie voor jullie toppers? Ik rij momenteel met een hackamore, en daar reageert ze in de bak prima op, maar ik ga 2 weken met Tourterelle op vakantie. We gaan vooral naar het bos maar ook naar een zandvlakte, en als ze echt heel enthousiast wordt wil ik absoluut niet die druk op haar neus geven. Op sidepull reageert ze niet heel fantastisch, ik had ook met het Nalanta hoofdstel gereden maar daar reageerde ze ook niet onwijs goed op. Ik rij vooral bitloos omdat ze een hele dikke tong heeft, zijn er meer dravers met een dikke tong en zoja: welk bitje gebruiken jullie? Ik twijfel ook of ik dan een bit met tongboog zou moeten nemen of niet..
Ik hoor het graag!
ELUNA schreef:Ik rij al 7j bitloos en komt nooit nog een bit in! Gisteren eerste keer naar het strand en had ook wel wat schrik dat ik ze niet zou kunnen houden.. maar losse teugeltjes en reageerde perfect op stem en zit! Dus gelukkig!
[ [url=m/hv4MFe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sharonaa_ schreef:Ik rijd met dubbel gebroken D trensje.
Niks bijzonders, loopt er fijn op.
Gisteren hadden wij na 5 maanden eindelijk weer eens les.
[ [url=m/UPez4u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Odetje92 schreef:Ik ben net twee dagen terug van cursus (van 4 Dimmension Dressage) met mijn draver, was zo gaaf!! 2 dagen bootcamp van 45 minuten les om aan de verticale en horizontale balans te werken. Ze ging in les één al zo gaaf lopen! (Zie foto) omdat ze heel vlug al doorkreeg vanuit haar natuurlijke scheefheid te komen naar verticale balans ging haar snelle draf naar een verende rustige draf en zocht ze steeds meer lengte op in de hals![]()
Vanmiddag bleek ze alles te hebben onthouden (slimme merrie!) En begon gewoon waar we gebleven waren en maakte nog 5 stappen aan progressie, niet normaal! Hier nog geen beeld materiaal.
Maar wat gaaf! Geen gepluk en gesjor, biomechanisch correct lopen zonder anatomisch onmogelijk benen gezwaai oid
Wow wow wow! Trots!![]()
[ [url=m/H2F7xn.jpg]Afbeelding[/url] ]
JackieLuca schreef:Hoewel ik een paar weken terug meldde dat ik bij 1tje was gaan kijken, kwam de volgende dag een berichtje van iemand in de buurt dat ze er 1 had die bij haar 2 weken voor mij op proef mocht komen. Dus 2 weken lang lekker mogen kijken en gisteren is ze officieel van mij geworden
Ze heet Contess ter sype (Tess) 11 jaar oud, in het verleden bereden maar toen ze hier heen kwam al 3 jaar niet. Tot 3 weken geleden nog getraind voor de koers. En ondanks dat ze onstabiel was, kon ik zo opstappen en wegrijden.
Heel blij met haar:)