De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:47

santos schreef:
nee, want ook in onze bak en zeker in het land liggen steentjes en stenen.......

Dat is balen zeg!!

petitparis

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:57

ik heb ook eentje die zonder ijzers alleen rad is als onze galopbaan (zand) los genoeg ligt, bij enkele dagen regen kan ze zelfs daar niet meer over zonder te kreupelen. Al zou dat haar wel niet tegen houden om voluit te gaan. Alleen kan ze de dag erna waarschijnlijk geen poot meer verzetten wegens hoefzweren...

Wel grappig, er zit hier eentje achter mijn veren om mijn merrie toch nog te gaan trainen voor de rennen. Hij ziet ze al winnen (tuurlijk een paard dat nooit gelopen heeft gaat als 7-jarige nog eventjes winnen :+ )

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:11

leuk toch om te zien of ze het goed doet op de baan?? Wie weet een laat bloeier......

zondag tijdens ons bosritje, tijdens de koffie stop, heeft iemand foto's genomen en nog toegestuurd ook//

Afbeelding

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:35

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:08

petitparis schreef:
ik heb ook eentje die zonder ijzers alleen rad is als onze galopbaan (zand) los genoeg ligt, bij enkele dagen regen kan ze zelfs daar niet meer over zonder te kreupelen. Al zou dat haar wel niet tegen houden om voluit te gaan. Alleen kan ze de dag erna waarschijnlijk geen poot meer verzetten wegens hoefzweren...

Wel grappig, er zit hier eentje achter mijn veren om mijn merrie toch nog te gaan trainen voor de rennen. Hij ziet ze al winnen (tuurlijk een paard dat nooit gelopen heeft gaat als 7-jarige nog eventjes winnen :+ )

oostende! :p

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:36

als die baan terug opengaat misschien... Maar ik denk dat ik een zand (modder) paard heb :D

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:17

Oostende gaat volgend jaar opnieuw open tijdens juli en augustus :)

Op zand kun je in Mons nog gaan lopen, of modder op de trainingspiste :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:01

die queen lijkt wel van goud op de foto, daandriaan :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:56

alle rijbakken in nederland inmiddels verzopen, neem ik aan? Behalve de overdekte dan, natuurlijk. Maar die heb ik dan weer niet.OOk het weiland is vooraan 1 bak modder. Ik zie in de buurt zelfs paarden binnen blijven, ik denk voor het behoud van het land.

kortom;Waardeloos al die regen {:)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:01

hier zijn staan de weides ook onder water, paarden gaan ook maar enkele uurtjes buiten om de weides niet al te fel te beschadigen plus als het stortregent en ze staan met hun kont maar tegen de regen in, kunnen ze even goed droog op stal staan.

Onze galopbaan is een waterbaan geworden :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:32

Hier nu ook een Engels Volbloed op stal staan.
Naam: Naldo
Geslacht: Hengst
Leeftijd:3
Wat ik met hem ga doen is nog niet helemaal duidelijk, maar dal zal midden januari wat meer over duidelijk worden. In principe gaan we er vanuit dat hij weer de baan op gaat anders wordt hij verkocht.
Een foto van hem:
Afbeelding
Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:42

hier zijn toevallig geen EV eigenaars, die hun niet/ex-renpaard regelmatig uitgalopperen op een "renbaan"? En hoe verloopt dit?
Ik gebruik sinds enkele weken m'n merrie als "leader" voor 3 jonkies. Normaal is ze altijd braaf en betrouwbaar (wel niet makkelijk, want ze wil altijd voluit gaan) maar vorige week heeft ze het varken uitgehangen en gelukkig weten de jonkies nog niet goed waarom mijn merrie zo "idioot" doet. Maar nu begint m'n instructrice ook al met te zeggen "zou je ze toch niet eens een koers geven om te zien wat ze doet"
Ik geraak er volledig van in de war :o

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:58

tja petitparis, ik heb er echt geen verstand van, maar ik zou zeggen laat haar racen of niet, maar niet door elkaar. En als meerdere aangeven dat ze zou kunnen koersen, probeer je het toch gewoon?? kun je altijd weer mee stoppen en recratief verdergaan, of denk ik nu te makkelijk :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:02

Tja als je er genoeg geld voor hebt en er dan ook voor 100% voor wil gaan en niet half half, kun je het altijd proberen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:54

oh, kost het nog geld ook |( ...

Vandaag weer gered door mijn ev, tijdens de springles. Ze springt alles en neemt mij mee op de koop toe, heerlijk paardje toch :D 1 minpuntje....ze werd steeds pony genoemd, door de instructrice, dat doet een beetje pijn....... voor een paard van 1.62 m

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:57

nee gratis is het helaas niet, alleen ik moet geen trainer betalen en zou misschien op de kleuren van de stalbaas mogen lopen. Dus dan is het alleen het startgeld en de jockey.
En uiteraard wat extra haver, al denk ik dat dat alleen nodig is de week voor koers...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:59

Ik weet natuurlijk totaal niet wat je paard nu te eten krijgt.
Maar gewoon zo op een ev rijden is iets anders als er mee koersen.
Daarnaast zal ze dan toegevoegd moeten wordt en aan de trainingslijst waar je voor betaald, dan vervoer naar de koers, jockey , inschrijfgeld.
Dan nog wat kleinigheidjes.
Komt toch vaak uit op een hoop geld helaas.
Koersen is nou niet bepaald het goedkoopste om te doen.
Het helpt natuurlijk wel al ontzettend dat je geen trainingsgeld en nieuwe kleuren aan moet vragen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:49

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:29

@ kyrkelover: ik besef ook wel dat recreatief rijden op een EV niet hetzelfde is dan volle training voor een koers. Maar als ik vakantie heb, dan rij ik 4x week mee op galoptraining en 2x dressuren (1u zonder opwarming en cooling down) en ik heb echt niet het idee dat als ze op dag 6 snel moet gaan dat ze tekort komt... En heb al bij 2 trainers gepolst waar ik met meerij en die zeggen toch niet meer te voeren dan ik nu doe, want ze is meer dan "fit" genoeg). Maar we zullen zien hé. Ik ga ze ook niet laten starten als ze er niet klaar voor geraakt of het totaal niet zou aankunnen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:12

Daarom zeg ik, ik weet totaal niet wat je paard nu te eten krijgt.
Vaak is het zo dat mensen het voer terugschroeven zodra ze niet meer in de rennen lopen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:56

2 kilo bix per dag :D :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:07

ik heb de mijne ook serieus terug geschroefd, niet omdat ze "gek" werd maar omdat ze veel last kreeg van haar maag. Ze kwam van
's morgens 's avonds
1kg haver 1-1.5kg haver
750g sportmuesli 0.6kg spelt
1kg brok 1kg gerst
Toen 2x per dag het "ochtend" rantsoen zonder de haver
en door de maagproblemen verminderd naar
0.6kg spelt
0.6kg haver
0.4kg gerst
handvol maïsvlokken, een halve emmer luzerne en 100g vitaminekorrel verdeeld over voerbeurten.

Ik vermoed dat ik de hoeveelheid haver en gerst zal moeten verdubbelen en verder een week (of 2 voor) koers (als we zover geraken) nog wat opbouwen...
Maar momenteel heeft ze echt niet meer nodig, ze glanst je te gemoet, is mooi op gewicht, sleurt bij wijze van spreken stenen uit de grond tijdens een galoptraining. Voor mij alles behalve ontspannend/fijn :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:14

die van mij krijgt nu half schepje haver/gerst.
kwart schepje onderhoudsbrok.
En half schepje musli.
En hij is moddervet geworden ahhahaha.
Overigens glanst hij nog super en zit heel dun in het vel terwijl hij 24/7 buiten staat.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:59

Iedereen de beste wensen voor een Volbloed-rijk 2012 :D

Ik lees meer dan ik post. Maar als ik het zo zie voeren jullie een stuk meer dan ik. En nog is mijn Dammetje net een Hammetje....
Bij mij krijgt hij een matige hoeveelheid hooi (helft van mijn KWPN merrie) en een pavokoek voor de vitamine en mineralen.
Hij is geschoren, glimt als een spiegel en is moddervet...
Misschien train ik nog niet fanatiek genoeg....

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:40

op die 2 kilo bix en veel hooi, ze is gek op hooi, blijf je haar ribbetjes net zien. Ze glimt als een spiegel, dat wel. In de winter is ons rijschema meestal afgesteld op 1 manege lesje en 1 bosrit per week, dus ook niet echt overtraint. :o