Orenkap:

Proppen:

Die worden er ergens in de laatste ronde uitgetrokken. Het geluid van de omringende paarden jut ze inderdaad op. Als je goed kijkt zie je een draadje lopen, die loopt via de kar naar de pikeur.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
esperance schreef:maar gaan jullie binnenkort nog op een baan trainen met arabs? we hebben er 1 die voor april gekwalifceerd moet worden..
kibbeling schreef:proppen zijn zachte bollen voor in zn oren. het wordt bij dravers veel gebruikt en die worden bij dravers dan in de koers de laatste zoveel honders meter eruit getrokken! in duitsland is dit gebruik bij renpaarden in de koers verboden. wel heb je speciale orenkappen wat in principe hetzelfde effect heeft, allen kun je die er onderweg dus niet afhalen. bij jan op stal hebben we er ook 1 die met deze kap gereden wordt en dat scheelt echt alles bij die merrie! maar om dat storm verder geen druktemaker is (zenuwachtig) had ik eigenlijk niet gedacht dat die proppen een oplossing voor hem waren.
griebels schreef:esperance schreef:maar gaan jullie binnenkort nog op een baan trainen met arabs? we hebben er 1 die voor april gekwalifceerd moet worden..
Uhm hoe willen ze dat doen dan als ze de koersen hebben uitgesteld tot in april?
classic_life schreef:bij dravers gebruiken ze het vooral om meer adrealine te krijgen als ze het publiek horen (heb ik me laten vertellen)
griebels schreef:Ok, dat is alleen maar goed dat ze er voorbij durft toch?
griebels schreef:Wat is het hier al een paar dagen stil zeg