[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:16

Ziet er leuk uit ja, maar je wil er echt niet opzitten := Ze springt met heel veel kracht, bijna niet uit te zitten.

Gata lekker hard op dat filmpje :+ Maar wel een blij paard zo te zien :D Ga je ook officiele wedstrijden starten?

Liannee_91

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:19

Oh. Dat is lastig, maar 50 cm is ook al super!
Wedstrijden zou ik best willen.. Maar... Het dressuren wil nog niet echt lukken :(
en voor dat je mag springen moet je winstpunt in de b halen, maar we zijn hard aan het oefenen. Ben helaas zelf niet een topruiter :o

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:20

Maar je mag die winstpunt ook met een ander paard halen toch? Is er geen paard wat je kan lenen?

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:24

Ja dat mag indd :j daar heb ik wel eens over nagedacht, maar het mooiste is natuurlijk als je het met je eigen zou halen.. Ik zie dat jou paard ook voor de marathon wagen loopt? Ik zit eraan te denken om dat ook met mijne te doen, als afwisseling.. Misschien dat hij het leuk vind :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:27

Hoe heet WArrior verder? Misschien eerst even de vorige trainer vragen hoe hij was, want niet elke Draver is geschikt om zo even voor de kar te zetten := Tammy hebben we zelf beleerd, dus daarmee durfde ik het wel aan :+

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:30

Nee dat weet ik, hij heet gewoon warrior. Ik zal even vragen indd en als het kon zouden we hem wss toch 'proffesioneel' laten beleren :j
Ik ga daar zelf niet mee prutsen.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:43

Liannee wat een knap paardje!! Ik zie het niet zo goed op het filmpje, maar heeft-ie ook de neiging om zo'n gang te kiezen tussen galop en draf in? Die van mij kan dat goed... (hoewel ze ook prima kan galopperen en draven hoor :+ ) zit ontzettend vreemd :D
Hij kan echt heel leuk springen, fijn paard!!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:47

espritje schreef:
Hier een foto van spriet aan de dubbele longe met bandage om de achterhand er beter onder te zetten.
Gisteren hier ook weer aan de dubbele longe gewerkt en het ging super. Met bandage, want daar loopt ze ook beter mee. Ging dit keer longes over de rug doen maar snel terug de buitenlonge om de achterhand, dat vindt ze fijner imo. Zoals vorige keer droeg ze zichzelf echt veel beter en boog ze prima. Hoofdje kwam ook mooi naar beneden, voor een keer was het geen "spanningsboog met buitenstelling" maar "ontspanningsboog met binnenstelling" mooi over de rug. Zalig! Echter, zo diep als die van jou komt ze bijlange na niet en dat zou ik toch graag zien. Dat ze eens durft "stofzuigen". Ze gaat maximaal horizontaal (wat voor mij/haar al een grote sprong vooruit is hoor!!!). Hoe doe jij dat precies? Moet wel zeggen, ze heeft geen bit in. Misschien reageert ze daardoor iets minder fijn (ze is ook geen bit of teugeldruk gewoon onder zadel).
Ik gebruik zachte longes omdat dat niet zou snijden in haar bil, zijn die misschien te zwaar om naar beneden te trekken?

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 13:57

Ponyzotje, dankje wel! :o
Ja ik heb wel eens het idee dat hij voor galoppeerd en achter draaft.
Heb je foto van jouw paard of moet ik even in je profiel spieken :=

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:00

Heb al gespiekt :=
Leuk beessie ook, en wat knap dat je zonder zadel rijdt! Zit dat niet super beroerd, die van mij is dan net een hobbelpaard.. :(

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:15

@ lianne: wow gaaf zeg dat ie zo hoog springt. Mijne springt ook graag ik durf alleen niet hoog met haar te gaan want ben bang dat ze haar benen breekt :P ze is blind aan een oog en haar inschattings vermogen isniet super (ze springt vak te vroeg) maar ze heeft nog nooit een balk geraakt dus we houden het voorlopig lkkr op laag :P. Met mij erop heft ze nog noit gesprongen ben een veel te erg watje voor dat ;)

@boefje: tjah dat zal dan 100m beginnen worden ;). als je echt vanaf wilt.

@ponyzotje: nogmaals gefeliciterd he ;) ik ben blij dat je eindelijk de moed vond om door te zetten *\o/*

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:21

Ik heb voor warrie altijd op een manege gereden en reed altijd op een paard die ook blind was aan 1 oog, geen draver, maar daar sprong ik ook 120 mee. Dus met wat oefening lukt het! ook met 1 oog  en het is toch super knap dat je nog nooit balkje geraakt hebt, ik heb de balken er constand af liggen omdat meneer zijn beentjes niet optild ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:22

Liannee_91 schreef:
http://shellie64.hyves.nl/album/6222541 ... 00/0/D3QA/

Dit was ons eerste oefenparcour, ik was zo vreselijk zenuwachtig en het ging zo ontzettend hard. Maar we zijn foutloos geeindigd, binnenkort maar weer en dan wat rustiger aan :o

wow, stoer zeg!! :) Doe ik je ook niet na haha :)

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:29

Ik doe jou l1+wp niet na := dat is echt ontzettend knap! Anders geef je mij 1 puntje :+

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:31

Liannee_91 schreef:
Ik heb voor warrie altijd op een manege gereden en reed altijd op een paard die ook blind was aan 1 oog, geen draver, maar daar sprong ik ook 120 mee. Dus met wat oefening lukt het! ook met 1 oog  en het is toch super knap dat je nog nooit balkje geraakt hebt, ik heb de balken er constand af liggen omdat meneer zijn beentjes niet optild ;)

haha ja is vrijspringen he dan redt ze zichzlf blijkbaar wel overeen ;). zelf durf ik gewoon niet op ben er beetje bang voor... moet het gewoon iets doen. Heb haar nooit hoog laten springen, feit is ok wel dat ik denk dat het zeker moet gaan als ik balkjes op de grond legt loopt ze ook netjes tussen altijd als ze oplet tenminste. dus kan niet zijn dat ze niet goed kan inchatten war ze liggen anders zou ze ze continu raken.

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:45

Ohja, nou en als je de balkjes steeds ietsjes hoger legt dan?

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 14:51

ponyzotje schreef:
espritje schreef:
Hier een foto van spriet aan de dubbele longe met bandage om de achterhand er beter onder te zetten.
Gisteren hier ook weer aan de dubbele longe gewerkt en het ging super. Met bandage, want daar loopt ze ook beter mee. Ging dit keer longes over de rug doen maar snel terug de buitenlonge om de achterhand, dat vindt ze fijner imo. Zoals vorige keer droeg ze zichzelf echt veel beter en boog ze prima. Hoofdje kwam ook mooi naar beneden, voor een keer was het geen "spanningsboog met buitenstelling" maar "ontspanningsboog met binnenstelling" mooi over de rug. Zalig! Echter, zo diep als die van jou komt ze bijlange na niet en dat zou ik toch graag zien. Dat ze eens durft "stofzuigen". Ze gaat maximaal horizontaal (wat voor mij/haar al een grote sprong vooruit is hoor!!!). Hoe doe jij dat precies? Moet wel zeggen, ze heeft geen bit in. Misschien reageert ze daardoor iets minder fijn (ze is ook geen bit of teugeldruk gewoon onder zadel).
Ik gebruik zachte longes omdat dat niet zou snijden in haar bil, zijn die misschien te zwaar om naar beneden te trekken?

Die van mij heb ik wel met bit, en ik heb de longe over de rug omdat ik dan voor mij gevoel meer contact met de mond heb en haar beter kan aanvoelen!
Ik zou het gewoon blijven proberen, dan komt het vanzelf goed.
stofzuigen doet spriet ook nog lang niet en ze loopt ook zeker niet de hele tijd zoals op de foto, maar ik kan bij haar duidelijk merken dat ze zoekende is en daar ben ik erg blij mee.
Aan het eind ligt er overal in de bak schuim druppels uit haar mond en is ze bezweet, met het normale longeren had ik dat nooit, dus daaraan kan ik merken dat ze goed heeft gewerkt. mijn oude manier van longeren was een spelletje voor haar, beetje uitdagen, beetje gek doen en voor de rest alleen maar over de buitenschouder weglopen en hard gaan.
Nu kunnen we overgangen meepakken, draf-halt-draf, heerlijk.
En daar komt bij dat die van mij 3 weken geleden behandeld is door de fysio/osteopaat waardoor ze weer heerlijk los is!
Dat helpt zeker wel mee, tijdens het poetsen begin ik al met de oefeningen, goed onder de buik kriebelen zodat ze haar rug omhoog brengt en daarna met mijn nagels over de bilspieren zodat ze zo'n mooi olifantenrugje krijgt! En tijdens het instappen doe ik oefeningen aan de hand, soort van wijken op de volte zodat ze haarbinnenachterbeen goed onder haar lichaam zet!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:13

Liannee_91 schreef:
Ik doe jou l1+wp niet na := dat is echt ontzettend knap! Anders geef je mij 1 puntje :+

Mag je van mij hebben, ik heb er toch zat! :D :D :D

@ espritje: die oefeningen op stal bij ht poetsen doe ik ook vaak! Ik doe dan met 2 hoevenkrabbers d'r bilspieren 'scratchen" (zo noemen wij dat) haha. Dan maakt ze haar rug heel bol. Leuk vind ze het niet, ze tilt wel een achterbeen op om aan te geven dat ze NIET happy is, maar trappen zal ze niet doen :)

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:14

Mooi, dan kan ik mijn springwedstrijden rijden :=

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:34

Dabo schreef:
Liannee_91 schreef:

Mag je van mij hebben, ik heb er toch zat! :D :D :D

@ espritje: die oefeningen op stal bij ht poetsen doe ik ook vaak! Ik doe dan met 2 hoevenkrabbers d'r bilspieren 'scratchen" (zo noemen wij dat) haha. Dan maakt ze haar rug heel bol. Leuk vind ze het niet, ze tilt wel een achterbeen op om aan te geven dat ze NIET happy is, maar trappen zal ze niet doen :)

Die van mij loopt iets naar voren!
Paar weken geleden reageerde ze er eigelijk niet meer op, dat was voor mij dan ook weer de reden om haar te laten behandelen.
Spriet word standaard 1 per jaar behandeld, dit keer was ook de pony van onze dochter aan de beurt.
helaas was hij waarschijnlijk nog nooit behandeld, want die zat werkelijk waar overal vast.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:50

Wat een drukte ineens hier!
Ik moet het even melden, dat paardje op de pagina hiervoor, Ulrika geloof ik, wat een pracht van een beest zeg <3

En nog een vraag voor iedereen hier:
Hebben jullie je dravers na aankoop na laten kijken door een osteopaat of fysiotherapeut?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:54

Niet na aankoop :+ Tammy is vanaf haar eerste van mijn ouders geweest, ik heb haar als vijfjarige gekocht geloof ik. Daarna wel masseur en later ook osteo laten komen, maar nooit echt veel dingen mis geweest. Afgelopen voorjaar was ze na 1 behandeling al klaar :)

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:00

Delaja schreef:
Wat een drukte ineens hier!
Ik moet het even melden, dat paardje op de pagina hiervoor, Ulrika geloof ik, wat een pracht van een beest zeg <3

En nog een vraag voor iedereen hier:
Hebben jullie je dravers na aankoop na laten kijken door een osteopaat of fysiotherapeut?

Niet meteen, maar na een paar maanden.
Spriet zat echt overal vast, het bekkengebied, haar rug, haar schouders en haar nek.
Ik heb ook sinds het begin dezelfde en dat is wel erg leuk, want ook zij ziet haar veranderen.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:13

Liannee_91 schreef:
Ohja, nou en als je de balkjes steeds ietsjes hoger legt dan?

haha zou wel kunnen idd maar ben nu veranderd van "stal" en heb nu en weiland van mijzelf voor mijn paardjes dus geen bak meer aan dus geen balkjes meer.... wil wel als ze weer in conditie is (nu opbouwend van onbekende blessur) even rondkijken of er in de buurt geen bak is waar ik uiteraard tegen wat betaling gebruik kan maken van matrialen en mogelijkheden.

Liannee_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:27

Ahaa, oke ;) wel lekker dat je eigen weitje hebt!
Maaruuh, hebben jullie het nog wel eens over die meeting :o