rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:11

esperance schreef:
rijd joey protagonista?
het klint gezellig, en mooi dat ze het al die jaren nog steeds organiseren..

ja joey rijdt prota. en idd peter rijdt seamix....ook die heeft een paar weken terug nog gewonnen in ghlin.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:14

oke, prota kan het ook vlot winnen eigenlijk.. hoevaak moeten de paarden eigenlijk lopen, als ze de eerste winnen? of moeten de jockey's telkens andere paarden rijden?

woodenshoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:16

esperance schreef:
hoeveel mensen komen er op af? hoeveel deelnemers zijn er gemiddeld. kun je ook gokken, en zijn er prijzen?? heb genoeg vragen hoor.

Er zijn jaren geweest met zoon 10000mensen maar dat is ook afhankelijk van het weer.
Gemiddeld doen er tussen de 15 en 20 man mee die als ze koning willen worden 2series en de finale moeten winnen!

Er is ook nog een 'knollen rit',10 belgische trekpaarden die tegenlijk over het parcours gaan! Dat is pas lachen

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:17

haha das de metworst
heeel vroeger.. toen reed ik nog met Peter in de ponylesjes op Bergemo.. Joey ken ik ook via daar!

Ik vind het echt superjammer dat ik dit jaar niet kan gaan kijken.. is een beetje ver vanuit Zweden

Esperance: er zijn voorrondes, halve finales en de finale.
Als je dus in de finale staat, heb je 3x het parcours moeten afleggen. iedere jockey heeft z'n eigen paard. Tegenwoordig zijn 't vooral volbloeden die meeracen, maar ook enkele halfbloedjes, deze krijgen bij de start ik geloof 70 meter voorsprong. meer info kun je vinden op www.metworst.nl

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:24

ah thx voor de uitleg woodenshoe en Janneke 18.

haha die knollen rit lijkt me idd erg lachen..

kibbeling

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:30

nou het lijkt erop dat twan een oplossing voor storm gevonden heeft vandaag heeft hij hem met een ringbit, mexicaanse neusriem en proppen gereden. zijn teugels aan een hand en met zijn andere hand storm belonen. en hij kon weliswaar in een hobbeltje naar de overkant, en soms viel er zelfs een boogje in de teugel omdat hij zich zo ontspande . nou maar hopen dat dit geen eenmalige actie van hem is!!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:40

Wat zijn proppen?

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:47

proppen zijn zachte bollen voor in zn oren. het wordt bij dravers veel gebruikt en die worden bij dravers dan in de koers de laatste zoveel honders meter eruit getrokken! in duitsland is dit gebruik bij renpaarden in de koers verboden. wel heb je speciale orenkappen wat in principe hetzelfde effect heeft, allen kun je die er onderweg dus niet afhalen. bij jan op stal hebben we er ook 1 die met deze kap gereden wordt en dat scheelt echt alles bij die merrie! maar om dat storm verder geen druktemaker is (zenuwachtig) had ik eigenlijk niet gedacht dat die proppen een oplossing voor hem waren.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:49

ze horen dan dus niks en dan maakt ze rustig. vergeet ik erbij te zetten ,maar die link had je zelf vast wel kunnen leggen!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:49

in frankrijk mag je proppen wel gebruiken in de koers, toch? hoe zit dat in NL? ik hoop dat het blijft werken bij hem.. als hij het eenmaal door heeft dat onspannen lopen fijner is dan komt het wel goed...

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:53

we hebben sinds afgelopen zondag Fairy Summerland op stal, en vandaag heb ik op dr op de baan gereden maar wat een lekker beesje is ze zeg
Laatst bijgewerkt door classic_life op 16-02-06 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:53

esperance schreef:
in frankrijk mag je proppen wel gebruiken in de koers, toch? hoe zit dat in NL? ik hoop dat het blijft werken bij hem.. als hij het eenmaal door heeft dat onspannen lopen fijner is dan komt het wel goed...

ik heb er in nederland ooit wel eens een gereden in de koers, met proppen. die bleven er gewoon in zitten. weet eigenlijk niet of je ze hier net als bij een draver zou mogen gebruiken

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:55

classic_life schreef:
we hebben sinds afgelopen zondag Fairy Summerland op stal, en vandaag heb ik op dr op de baan gereden maar wat een lekker beesje is ze zeg

ik hoorde het al ja. twan had john aan de telefoon vd week. dat is idd een braaf merrietje. leuk paardje voor in de amateurkoersen. ik heb haar ook een aantal keren in de koers gereden.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:56

dat is wel leuk kir! leuke merrie is dat he? echt een knuffelkont..
en samanta dan? gaat ze niet meer op voor haar vergunning?

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:57

ik denk t niet meer dan ... john heeft die merrie gekocht

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:59

esperance schreef:
dat is wel leuk kir! leuke merrie is dat he? echt een knuffelkont..
en samanta dan? gaat ze niet meer op voor haar vergunning?

nee huub zei van niet nee!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:59

kibbeling schreef:
ze horen dan dus niks en dan maakt ze rustig. vergeet ik erbij te zetten ,maar die link had je zelf vast wel kunnen leggen!

Uhm... ik wilde eigenlijk net vragen waar ze voor waren

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:01

griebels schreef:
kibbeling schreef:

Uhm... ik wilde eigenlijk net vragen waar ze voor waren

haha dan is het maar goed dat ik het er nog even bij heb gezet

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:03

Maar dat is dan voor angstpaarden of ook voor drammers?

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:05

bij dravers gebruiken ze het vooral om meer adrealine te krijgen als ze het publiek horen (heb ik me laten vertellen)

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:06

ik moet zeggen dat wij het alleen nog voor sterke paarden hebben gebruikt. maar ik denk dat dat over het algemeen het gevolg van zenuwachtige paarden is.....drammen/ sterk zijn. maar je zou het idd ook vast bij een angstig paard die niet dramd kunnen proberen.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:08

classic_life schreef:
bij dravers gebruiken ze het vooral om meer adrealine te krijgen als ze het publiek horen (heb ik me laten vertellen)

ja zo zou je het ook kunnen zeggen. dat bijv protagonista te veel adrenaline heeft zinder kap wat dan in negatieve/ onstuurbare vorm naar buiten komt

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:30

Dus bij de dravers heel de koers met die proppen laten lopen dus weinig horen en dan voor de eindsprint die proppen eruit zodat ze opgejut worden door het publiek?
Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd?

Zou dat ook kunnen helpen bij een paard (Liekie dus) die gewoon niet WIL stoppen omdat hij liever rent. Dus ook gewoon thuis in de 'stille' bossen

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:46

miss werkt het ook bij lieke.
denk dat ze meer opgejut worden door de andere paarden dan, dus als je een vluchter hebt, (die te hard van start gaat, omdat hij/zij vlucht voor de groep) kunnne proppen ook werken..

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:00

Ik denk zelf dat het niet werkt bij Liekie. De reden: hij WIL gewoon niet stoppen, hij rent gewoon veel te graag. Hoef het ook niet meer te proberen, weet nu wat hij doet en hoe ik hem moet rijden buiten hihi...