1Boefje schreef:Nee het enige wat echt echt heeeeel vervelend is. Hij draait door met tikkend stroomdraad. Ik weet echt niet hoe ik daar mee om moet gaan. Voor de rest is hij echt goud waard!
Enige optie is wennen. gewoon stroomdraadje op e grond 10 m ervan hem eten geven, is hij te nerveus 15m, vervolgens als hij zich op zijn gemak voelt (desnoods duurt het 3 dagen). de volgende dag een m dichterbij
totdat je ernaast staat hij ontspannen staat e eten. Heel belangrijk is niet dichterbij te gaan als hij niet ontspanen is belangrijk is dus niks te vragen wat hij niet gaat doen of wat hem angst op wekt doe je dat dan zal je stukje terugvallen warschijnlijk. . snap wel dat je wss langs schrikdraad moet om binnen en buiten te gaan. probeer dan schrikdraad niet op de grond te laten komen.
Mijne is er ook beetje bang van vooral in het donker ik heb haar geleerd als ik het hek stukje open doe dat ze langs mij erdor loopt en dan omdraaid dat ik bij het kan kan blijven staan (zodat de andere paarden er niet ontsnappen. zodra ze dit in draf deed vornamelijk in het donker eerste paar keren. heb ik gewoon net zo lang geoefend voordat ze wer stapte, maar mijne was niet in paniek ofzo dat is grot verschil wat je zelf moet inschatten. Is je paard in paniek moet je bovenstaande methode toepassen en proberen zeker geen situaties te creeren waardoro ze erbang van kan worden in tussentijd hoe moeilijk dat ook is.
hmm is wel betje oftopic zo mjah
@dabo: ja ze vind het zeker super tof. en galoperne op kleine volte gaat zeker ooit ook lukken