Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WendyBZ schreef:Trainen, oefenen, lessen. Het komt niet vanzelf
WendyBZ schreef:Als hij zo hard gaat heeft hij waarschijnlijk nog te weinig balans. Hoe vraag je terug? Trekken werkt over het algemeen niet echt (of echt niet), je kan beter ophoudingen maken. Zoals je al zegt, veel overgangen rijden, niet door laten rennen als het zo hard gaat.
charmedxlove schreef:Bij mij is er ook wel zo'n tijd overheen gegaan hoor, tussen beleren, lessen en starten.okee das better niews
tijd gaat er in zitten ja:) we hebben uitgerekent met de voreringen die hij nu maakt als hij zo door blijft gaan zei mijne instructie dat ik binnen een jaartje kan starten met hem
draf en stap gaat supper schakkelen ook alleen de galop is echt zo erg... zal gauw eens filmpje vn de les op youtube zetten enzo
mis leuk
espritje schreef:Die van mij heeft ook nog veel moeite met de galop!
Wij kunnen altijd vanaf eind oktober op het maisland rijden, daar gaat de galop geweldig, krijgt ze sprong, ik kan haar netjes terugrijden en er ook weer uitrijden.
Toen in april het mais er weer op ging waren we weer aangewezen op enorm klein bak en die bak loopt iets af, nou daar komt die van mij echt niet mee weg.
Zeker in de galop is het een drama, ze gaat hard, plat door de bochten en springt er heel snel uit, ik sta soms doodsangsten uit!
Nou is ze laatst ook weer bij de fysio/ osteopaat geweest en die rade mij aan om haar te gaan longeren met dubbele longe/ lange lijnen.
de eerste keer was een drama, ik had het idee (omdat ik er achter liep) dat ze dacht dat ze heel hard mocht.
Maar ik heb haar nu al ruim een week iedere dag aan de dubbele longe gehad en ik zeg WOW!
Je kunt eigelijk alles wat je normaal ook tijdens het rijden kunt, dus ook de galop die bij ons aan de longeerlijn nooit lukte kan nu wel!
omdat je nu beide kanten kunt begrenzen, loopt ze minder weg over de buitenschouder en ook kan ik haar tijdens de galop zo begrenzen dat ze nu de kans niet krijgt om haar voorbeen naar voren te smijten( dat doet ze altijd om er uit te springen).
Voor mij werkt dit echt super omdat ik nu wel de controle heb die ik tijdens het gewone longeren niet heb.