[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Re: Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:17

Mijn huidige paard raakt nu namelijk al panisch als ik dr oren wil aanraken. Of als de teugels over dr oren wil halen dan gaat ze gewoon steigeren etc. Dat soort Panisch bedoel ik dan eigenlijk. Echt los trekken en steigeren etc etc...
Gevoelig houd ik wel van, maar daarnaast hou ik ook wel van nuchterheid.

Springen jullie ook een beetje met jullie dravers?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:19

:= Even kijken naar de link in mijn onderschrift, daar staat wel een mooie springfoto :D Net als in mijn profiel. Ik rij TREC wedstrijden, waar je ook wat hindernissen in hebt.

Die van mij is eigenlijk nooit compleet in paniek. Ze valt altijd heel makkelijk weer terug te halen, zeg maar. Maar ik ken ze ook anders, die zich compleet vastzetten bij paniek en dan blokkeren. Stukje opvoeding, wat ze ervaren hebben en hoe daar mee omgegaan is.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:21

Die van mij laat tot nu toe niet echt uitzonderlijk springtalent zien. :=

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:22

Ik wil jullie nogmaals super bedanken, jullie helpen mij wel echt met deze info :-)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:22

Nee maar dat ben ik zelf ook niet hahaha...

Zou om puur kleine sprongetjes gaan haha voor afwisseling.

Flew schreef:
Die van mij laat tot nu toe niet echt uitzonderlijk springtalent zien. :=

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:23

Bij ons is springen er nog nooit van gekomen, dus daar kan ik nog weinig over zeggen.
Succes met het maken van je keuze!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:29

Mijn draver is aan de ene kant vrij nuchter maar aan de andere kant maken nieuwe dingen haar erg onzeker. Als er bijvoorbeeld ineens een nieuwe boot in het kanaal ligt op een stuk waar normaal geen boten liggen durft ze daar eigenlijk niet langs en kan ik de eerste twee keer dat we er langs moeten beter afstappen en aan de hand goed laten kijken. Terwijl als er een hond op haar af komt rennen terwijl wij lekker aan het stappen zijn ze juist weer zo nuchter is dat dat niets uit maakt en ze zoiets heeft van ga lekker je baas pesten of zo.
Ook hier een draver met een hart van goud en die erg werkwillend is. Ook al vindt ze iets moeilijk, ze probeert het toch!

En springen wil ook goed lukken, ik zelf ga niet te hoog want daar hou ik niet van maar een parcourtje van 50-60 cm gaat inmiddels behoorlijk correct en makkelijk, behalve de galopswissels maar die moeten we beide nog leren en zijn we gewoon nog niet mee bezig :Y)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:46

wat een mooie dravertjes hier allemaal. helaas zal een draver meeting niet voor mij zijn woon in belgie en paardje is nog niet zo gewnd om ergens anders heen te gaan eerst eens dichtbij op locatie gan en dan misschien volgend jaar. Hoop dat jullie het kunnen organisern en veel plezier hebben

zal mijn dravertje ook eens voorstellen:
foto van deze winter
Afbeelding
foto van vorige zomer aan het springen
Afbeelding

Ze is blind aan eenzijde waarschijnlijk al sinds haar geboorte, voordat ik haar begon te verzorgen alle vertrouwen kwijt (steigeren slaan bij voeten doen, wandelen aan de hand bijna niet te doen rijden nooit gedaan) nu inmiddels 2 jaar verzorgen en 1 jaar in mijn bezit rijden we bitloos buiten :P en smid is zo blij dat ze zo braf is :D. Verder doen we vooral grondwerk en hebben vooral veel fun. Ze is een super eerlijk paard wat nooit wat zou fout doen maar kan in paniek slaan als ze onterecht wordt berispt of denkt dat ze wordt berispt (bv iemand anders die met zweep aan de gang is of man die boos gilt aan de kant).

toegevoegd: ook doet ze altijd mega haar best uit te vinden wat ik bedoel. Als ik nieuwe aanwijzigingen geef gaat ze altijd 10 dingen proberen tot ze het juiste heeft gevonden heel fijn om mee te werken. en altijd lkkr voorwaarts nooit een dag geen zin. Kortom voor mij is een draver een lkkr voorwaarts dier dat heel werkwillig en eerlijk is. Minpuntje is misschien het voorwaarts zijn toen ik haar verzorgde stond ze binnen en daar werd ze nogal een bom van het stilstaan (1 dag niet komen was feest). Nu 24/7 buiten is ze helemaal relax en kan ik gerust 2 weken niks doen.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:44

hiii ^^ mensen ik heb ook een dravertje zie hoe heet dat avatar maar ik heb een vraagje.
die van mij leren we nu goed dresssuur matig te lopen maar in galop wilt hij haast niet hij valt er zeg maar in zijn er hier mensen die dat ook hebben en der een 'normale'galop van hebben kunnen maken wil wedstrijden gaan starten maarja dan meot ie wel een beetje galop beheerse ;)
weet iemand dus hoe je hem sneller aan kn late springen en rustig dan handen sluiten en ophoudingen werken niet

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:50

Trainen, oefenen, lessen. Het komt niet vanzelf :+

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:53

WendyBZ schreef:
Trainen, oefenen, lessen. Het komt niet vanzelf :+

uhu heb al les die zgt hetzelfde drama heel veel longeren en oefenen maar hij is zo eng zeg maar hikj gaat heel hard valt hij in galop en als ik hem dan terug vraag dan begint hij mij uit het zadel te trekken hoe diep ik ook ga zitten en hem probeer voorwaarts te houden en de teugels bij me probeer te houden begint hij te trekken en als een blinde te rennen.
ik ben der de laatte paar maanden wel best bang van geworden kneus steeds me vingers enzo.
maar wat vvoor techniek kan ik het beste gebruiken

veel galop of meer gaan oefenen op aanspringen en terug nemen eerst ?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 19:58

Als hij zo hard gaat heeft hij waarschijnlijk nog te weinig balans. Hoe vraag je terug? Trekken werkt over het algemeen niet echt (of echt niet :D), je kan beter ophoudingen maken. Zoals je al zegt, veel overgangen rijden, niet door laten rennen als het zo hard gaat.

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:04

WendyBZ schreef:
Als hij zo hard gaat heeft hij waarschijnlijk nog te weinig balans. Hoe vraag je terug? Trekken werkt over het algemeen niet echt (of echt niet :D), je kan beter ophoudingen maken. Zoals je al zegt, veel overgangen rijden, niet door laten rennen als het zo hard gaat.

ja trekken doe ik ook nooit :P doen me vingers alleen nog maar meer pijn maar ophoudingen doe ik al hij heeft heel veel last van zijn balans ja dat wisten we al wel ik heb nu 3 lessen gehad en het ziet er supper goed uuit in draf en stap hij is zo verandert ( we gingen maa roples wand wilde geen ongelukken hij begon heel dominant te doen en volgends instructie en wat mensen was ik te lief wand hij wilde niet meer naar links toe en wilde niet meer luisteren nu 3 lessen verder )
luistert meneer helemaal naar mijn hand :):D:D zoo blij maar nu moesten we galoperen voor eerste x weer in een tijdje duurde het 2 rondjes voordat hij erin viel vroeg ik hem rustig terug viel hij weer in zijn oude gedrag om de leiding over te nemen en dat deed hij door kop naar beneden en mij eruit te trekken (zadel ) en te gaan rennen in zijn draverspasje .
en daarom stopte ik ook met galop zeg maar wand de hekken en sloten heb ik al vaak van dichtbij kunnen bekijken ( zijn zeg maar beetje door een hek heen gegaan )hij had niks maar ik lag in de kreukels

maar dus blijven proberen met ophoudingen en veel oefenen enzo ;)
ik ga nu ook veel 2 x prive les kijken in de week dus dan moet het wel wat better gaan :) gr

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:05

Je hebt drie lessen gehad? Dan zou ik me niet zo zorgen maken :+ :D Maar wel wat geduld hebben, want het kost wel wat werk. Verwacht niet dat je binnen twee weken in een verzamelde galop rondrijdt.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:15

Nee daar gaat wel wat tijd in zitten ;)
Ik zou de galop even lekker laten voor wat het is, en me concentreren op de stap en draf. Wel lekker schakelen in deze gangen, maar niet gaan galopperen dus.
Komt echt wel goed! :)

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:24

okee das better niews ;)
tijd gaat er in zitten ja :P:) we hebben uitgerekent met de voreringen die hij nu maakt als hij zo door blijft gaan zei mijne instructie dat ik binnen een jaartje kan starten met hem ;) draf en stap gaat supper schakkelen ook alleen de galop is echt zo erg... zal gauw eens filmpje vn de les op youtube zetten enzo ;) mis leuk :P

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 20:30

Ik heb sinds een tijdje ook een draver.
Genaamd: Prins Rovare :D Een 13-jarige ruin die drafkoersen heeft gelopen tot zijn 12j.

Ik ervaar hem als gevoelig, intelligent, werkwillig, lief, een beetje vrouwelijk, ...
Een top paard om mee te werken.

Hij is nu bij mij 2x onder het zadel geweest en neemt het echt enorm goed op.

Afbeelding

Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:23

charmedxlove schreef:
okee das better niews ;)
tijd gaat er in zitten ja :P:) we hebben uitgerekent met de voreringen die hij nu maakt als hij zo door blijft gaan zei mijne instructie dat ik binnen een jaartje kan starten met hem ;) draf en stap gaat supper schakkelen ook alleen de galop is echt zo erg... zal gauw eens filmpje vn de les op youtube zetten enzo ;) mis leuk :P
Bij mij is er ook wel zo'n tijd overheen gegaan hoor, tussen beleren, lessen en starten. :)
Maar ik begrijp uit je profiel dat dit paard te koop staat? Waarom dan willen starten..?

Leukerd heb je, Nickytje! :)

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 07:11

ooh staat da er nog xd heb em eruit gehaalt uit de verkoop :D ga het tog nog isproberen met hem ( we verkochten hem wilden omdat ik wedstrijden wil gaan rijden en niet weer me beenmkneuzen of vingers en me rug beschadigen hebis week niet kunnen lopen doordat hy zijn zin niet kreeg ging hy het eisen knal tegen het hek aan gerent. werd er echt bang van ) dus staat niet meer te koop

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:21

ooh en hier zijn wat foto's van roi :):)
dit is dus mijn dravertje :) of tenminste ons dravertje ( familie paardje ik me moeder en me broertje ook al kan mijn moeder niet rijden stappen kan ze wel ( ze rijd soms op mayandour geef k er les)
en me broertje rijd ook op mayandour en soms op roi had eerst ook ander verzorg paard maar die is verkocht .
foto's

Afbeelding
ik en roi
Afbeelding
me moeder en roi
Afbeelding

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:24

Die van mij heeft ook nog veel moeite met de galop!
Wij kunnen altijd vanaf eind oktober op het maisland rijden, daar gaat de galop geweldig, krijgt ze sprong, ik kan haar netjes terugrijden en er ook weer uitrijden.
Toen in april het mais er weer op ging waren we weer aangewezen op enorm klein bak en die bak loopt iets af, nou daar komt die van mij echt niet mee weg.
Zeker in de galop is het een drama, ze gaat hard, plat door de bochten en springt er heel snel uit, ik sta soms doodsangsten uit!
Nou is ze laatst ook weer bij de fysio/ osteopaat geweest en die rade mij aan om haar te gaan longeren met dubbele longe/ lange lijnen.
de eerste keer was een drama, ik had het idee (omdat ik er achter liep) dat ze dacht dat ze heel hard mocht.
Maar ik heb haar nu al ruim een week iedere dag aan de dubbele longe gehad en ik zeg WOW!
Je kunt eigelijk alles wat je normaal ook tijdens het rijden kunt, dus ook de galop die bij ons aan de longeerlijn nooit lukte kan nu wel!
omdat je nu beide kanten kunt begrenzen, loopt ze minder weg over de buitenschouder en ook kan ik haar tijdens de galop zo begrenzen dat ze nu de kans niet krijgt om haar voorbeen naar voren te smijten( dat doet ze altijd om er uit te springen).
Voor mij werkt dit echt super omdat ik nu wel de controle heb die ik tijdens het gewone longeren niet heb. :j

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:31

okeejj :) ik ben ook begonnen met dubbele lijnene tijdje terug maar daar springt hij niet eens aan in galop :P vind ie te moeilijk wand dan kan ik hem beter begrensen .
op het strand is het ook geen moeite je geeft teugel en hij is weg onze bak ligt het ook aan wij hebben een bak van 20 bij 15 ongeveer net zo groot als grote volte maar in ei vorm zeg maar beetje raar maar kan al haast niet eens normaal figuren rijden etc.
das echt vervelend en de bak is supper zwaar daarom ben ik blij dat ik 1 x in de week les heb in normale bak .
moest deze lente kur op muziek oefenen in kleine bak moest wijken en middel galop enzo had k erin kon het niet eens doen ( met mayandour dn )
was neit leuk dus daarom gaat het bij mij ook moeilijker ;)

espritje schreef:
Die van mij heeft ook nog veel moeite met de galop!
Wij kunnen altijd vanaf eind oktober op het maisland rijden, daar gaat de galop geweldig, krijgt ze sprong, ik kan haar netjes terugrijden en er ook weer uitrijden.
Toen in april het mais er weer op ging waren we weer aangewezen op enorm klein bak en die bak loopt iets af, nou daar komt die van mij echt niet mee weg.
Zeker in de galop is het een drama, ze gaat hard, plat door de bochten en springt er heel snel uit, ik sta soms doodsangsten uit!
Nou is ze laatst ook weer bij de fysio/ osteopaat geweest en die rade mij aan om haar te gaan longeren met dubbele longe/ lange lijnen.
de eerste keer was een drama, ik had het idee (omdat ik er achter liep) dat ze dacht dat ze heel hard mocht.
Maar ik heb haar nu al ruim een week iedere dag aan de dubbele longe gehad en ik zeg WOW!
Je kunt eigelijk alles wat je normaal ook tijdens het rijden kunt, dus ook de galop die bij ons aan de longeerlijn nooit lukte kan nu wel!
omdat je nu beide kanten kunt begrenzen, loopt ze minder weg over de buitenschouder en ook kan ik haar tijdens de galop zo begrenzen dat ze nu de kans niet krijgt om haar voorbeen naar voren te smijten( dat doet ze altijd om er uit te springen).
Voor mij werkt dit echt super omdat ik nu wel de controle heb die ik tijdens het gewone longeren niet heb. :j

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:37

Ik wil niet vervelend en belerend overkomen hoor charmedxlove, maar jouw teksten zijn best lastig te lezen.. Ben je dyslectisch of is jouw Nederlands gewoon zo beroerd? :o

dubbele longe doe ik ook wel eens. Is inderdaad een leuke manier om je paard te trainen. :j

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:42

Ik heb mijne gewoon geleerd aan de longe vanuit rustige draf in galop e springe op commando. Toen ik ging inrijden was ik aan het draven en zei "galop" en daar gingen we :P wel veel te hard natuurlijk hahaha maar een HO en evt iets dieper zitten is in 90% genoeg en soms een ophoudingtje. Ik had har 2.5 maand geleden eindelijk zov er dat ze een handgaloptempo kon rijden en erna is ze mank geworden. Nu heb ik examens dus het rijden staat zowiezo op een laagpitje moet het dringend weer oppakken, maar idd oefenen oefenen en oefenen. Nu heb ik de mzzl dat mijne het super tof vind om te galoperen :P. Nog nooit gehad da ze niet aansprong als ik het vroeg. Maar kleine volte in galop is toch heel moeilijk hoor ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:59

Het blijft een onnatuurlijke gang ;) Maar toch, net wat jij zegt, cyclo86 jouw paard vind het leuk om te galopperen! :)
De mijne kan inmiddels wel een kleinere volte, zeg 15m gaat prima. NOG kleiner wordt moeilijker. Maar wat geeft het, ik hoef niet 'bij A binnenkomen in verzamelde galop' enzo hahaha :D