Leuk filmpje Avalon wat doet hij het ontzettend goed! En jij ook uiteraard
Tja mannen Fjordjes mijn man snapt niets met paarden (nou ja ondertussen na al die jaren met mij iets ...) maar gelukkig bemoeit hij zich er ook niet zo mee
Gefeliciteerd! Ik sta bij ruitje op stal, volgens mij heb ik je vorige week gezien in de buitenbak
lorelientje: wat leuk dat het zo goed gaat!
Dat zou goed kunnen ja
VanHuisUit
Geplaatst: 02-11-17 15:33
Gefeliciteerd Fjordjes leuk voor je! Ruitje doet goede zaken hier op bokt
Vandaag lekker wat geprutst in de bak met onze Fredmans. Heerlijk dier is hij toch.
ruitje
Geplaatst: 03-11-17 00:43
Nou, goede zaken Yonker heb ik verkocht voor de slachtwaarde dus ik lijk wel weer gek .
Opa heeft 70.000 euro verdiend en snapt nu niks van hoe je een mens moet dragen of anders moet draven dan met je hoofd hoog en je rug in de plank.
Daar gaat minstens maanden grondwerk in zitten voordat dat ( hopelijk) goedkomt.
En als het niet goed komt binnen 6 maanden, komt hij terug.
Ik doe dit zelden, maar deze oude man wilde ik echt nog een kans geven en Fjordjes gaf aan vooral te willen grondwerken en rijden niet belangrijk te vinden. Niet de ' kwaliteit' die ik graag aflever, maar sommigen verdienen een kans. Fijn dat Fjordjes die wilde geven !
Heb vandaag een dekentje gekocht voor hem. En hem muesli gegeven maar dat snapte hij nog niet helemaal haha! Hij is super lief en iedereen vind hem heel mooi. Sommige dachten dat ie nog erg jong was dus dat vond ik wel een compliment!
Hij is 1.58 haha nee ik was vroeger in m'n penny tijd fjorden gek heb ook een fjord gehad en m'n naam nooit meer veranderd
JANNEKEx
Geplaatst: 04-11-17 23:28
Haha Okay! Herkenbaar. Ik was ook dol op Fjorden, ook 1 idd gehad. Maar sinds dat Vic er is gek op dravers. Toch ander soort paard. Je hebt er veeeel meer aan.
Ik heb jaren geleden ook een fjord gekocht. Ik was in de veronderstelling dat je op een fjord wel achterstevoren aan een lange teugel kon buitenrijden, zo'n paard zocht ik namelijk dat was in de praktijk wel een beetje anders toen hij afgekeurd werd over gegaan naar mijn droomras een Arabisch volbloed. Deze werd ook afgekeurd en nu een draver! Zij heeft alles wat ik zocht. Heerlijk cool dus aan een lange teugel naar buiten (achterstevoren nog net niet) en snelheid! Ik kan gewoon veilig alleen op stap met haar! Geweldig!
Fijn is dat dan he, lekker ontspannen op buitenrit te gaan. Ik had dit ook precies hetzelfde om eerlijk te zijn met mijn vorige pony. Er werd ook veel dingen gezegd tijdens de verkoop wat ook totaal niet waar was. Daar ging het al mis, op vertrouwen van hun woorden hebben we haar gekocht. Rustige, betrouwbare en 100% verkeersmakke pony moest het zijn... nou Je had je handen vol eraan, gescheurde handschoentjes, pijnlijke armen. . tot ervandoor gaan voor auto’s langs. Het plezier in het buitenrijden ging daardoor ook snel omlaag. Terwijl je hier heel leuk kan rijden, mooi natuurgebied en zandweggetjes langs een kanaal.
Tijdje is ze nog doorgetraind en ook lessen gehad. Niks hielp. Het werd alleen maar erger. Vloog paar keer op een dag door de draden heen. Ik ben bang dat ze heel wat heeft meegemaakt. Maar als dit met de verkoop werd verteld, krapte ik wel achter mijn oren..
Nu ik dit paard heb, is het tegenover gestelde. Dit is echt een vriend voor het leven en doet altijd zijn best voor je. Gouden karakter! Lekker werkwillig en koel in zijn hoofd. Samen met de Tinker is de Draver ook mijn ras.
Sterre98
Geplaatst: 05-11-17 12:26
Dravers blijven altijd een plekje in mijn hart houden. Mijn oude bijrijdpaard was zo'n lekker eigenzinnig ding. Was heel braaf, alleen niet de makkelijkste met het rijden. Je kon ook direct merken als een ander erop gereden had. Ze was enorm slim en kon je zo ontzettend goed voor de gek houden. Ook werd ze super fanatiek, en wou dan nog wel eens een keertje harder gaan lopen. Buiten was ze ook echt heerlijk te rijden, ook stukken harddraven wat echt kicken is. Je kon dr ook zo terug rijden. (Ofja een iets langere remweg )
Ik mis haar echt erg. En t ergste is dat ik haar praktisch elke keer zie als ik op stal kom om een paard te rijden..