De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:47

de mijne kan soms wel eens zuur doen als we een ander paard passeren, vnl kruisen. Bij haar is het toch een kwestie van eens duidelijk maken wie baas is. Want normaal kan ik beugel aan beugel rijden met anderen.
Maar ik rij zelden met meer dan 3 anderen in de bak en wordt eigenlijk nooit ingehaald :D
De mijne mept alleen als ze meermaals op rij tegen haar botsen, voor de rest blijft het bij eens "dreigen" (oren plat, eventueel doen alsof ze gaat bijten, staart zwiepen en een huppeltje met de achterbenen)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:13

Dank jullie allen! :D

De rally was eigenlijk gewoon een puzzeltocht. Je moest van tevoren je kaart intekenen (puntjes zetten waar de bordjes zouden staan) en dan moest je op pad om de goede bordjes te vinden. Kaart was heel groot en gedetailleerd, dus je moest echt heel precies over nemen waar de bordjes stonden anders kon je wel een uur een struik/watertje af zoeken! :D Stonden ook soms valse bordjes bij :P

Mijn volbloed heeft eigenlijk geen problemen dicht bij andere paarden te komen, dat zou ook niet zo handig zijn met polocrosse.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:36

lijkt me leuk unseen zo'n puzzeltocht, maar 6 uur te paard, geeft wel pijnlijke delen, geloof ik :D

Met mijn mans paard, rijdt ik ook beugel aan beugel, is geen probleem. En de pony van mijn zoon is haar oogappel en helemaal geen probleem. Maar tijdens de les dus he. en jammer genoeg, is het een hele drukke les, altijd 10 paarden. Ik weet toevallig, dat ze is omgeschoolt, 2 jaar terug en daarbij altijd alleen in de bak heeft gereden. Zou ik het met afstraffen kunnen afleren, denken jullie.? (ps, pony van mijn zoon heeft rood lintje in haar staart, is ook zo'n mepper, maar die mept alles en in elke gang ;) )

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:23

Ik ben zelf geen voorstander van leren door middel van straf. Maar als mijn paard zou slaan zou hij echt een klap van mij krijgen. Slaan is vaak heel moeilijk eruit te krijgen, zoiets leer je niet zo gemakkelijk af. :\ Heel vervelende eigenschap, veel succes ermee.

Top Cat is weer een ijzer kwijt, maar de nagels zitten nog in de hoef. Word echt een beetje gek van die klunzige bezigheden van dat paard. :roll: Hoop dat de hoefsmid snel kan komen en dat hij gelijk alle ijzers er vanaf rukt. Stomme ondingen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:38

Bij de mijne helpt het om een keer kordaat vooruit te zetten mbv zweep of sporen. En indien dit niet voldoende is een mep rond haar oren. Ik pik dit gedrag niet. Zelfs als ze daarna haar oor nog maar draait, zet ik haar al meer vooruit. Gebeurt alleen vlak voor of na een hengstigheid, want normaal heb ik geen probleem tenzij een ander paard tegen haar botst.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:01

ga ik toch eens aan werken, misschien helpt het wel petit paris.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:16

Unseen schreef:
Top Cat is weer een ijzer kwijt, maar de nagels zitten nog in de hoef. Word echt een beetje gek van die klunzige bezigheden van dat paard. :roll: Hoop dat de hoefsmid snel kan komen en dat hij gelijk alle ijzers er vanaf rukt. Stomme ondingen.

Onze volbloed deed dat dus ook altijd. IJzers aftrappen. Na 6 jaar hebben we haar dus zonder ijzers gezet.
Oke, in het begin liep ze echt bagger, heel gevoelig, maar na verloop van tijd ging ze steeds beter lopen. Was de beste beslissing die we ooit hebben genomen.
Ik heb een Quarter en die staat al vreselijk lang zonder ijzers, maar toch blijft ze gevoelig over de steentjes lopen.
Daar heb ik nu Renegade hoefschoenen voor gekocht en ze loopt er echt super op.
Koste wel even een flinke duit in aanschaf (210 ex verzenden), maar ik hoop dat ik er toch wel minstens een jaar mee doe. Ze krijgt ze alleen aan als we buiten gaan rijden en verder loopt ze lekker op d'r blote voetjes.
IJzers moeten toch ook elke 2 a 3 maanden opnieuw a 60 euro per x (alleen voor beslaan), dus met (in het ergste geval)8 maanden heb je je schoenen er al uit. Plus dat er geen gaten in de hoef worden geslagen voor de nagels en geen gezeur dat elke x als je weg wilt er een ijzer af ligt.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:06

Nee precies. Al mijn paarden lopen op blote voeten, maar we hebben Top gekocht (drie en halve maand geleden) met ijzers, en ik wilde eerst zien hoe dit zou gaan. Ben ergens wel een beetje bang dat hij misschien slechte hoeven heeft en heel lang moet wennen aan het blote voeten bestaan, maar zodra de hoefsmid kan komen deze week gaan ze er wel echt af. Mijn vader heeft inmiddels de achter gebleven nagels eruit gehaald gelukkig. Hij heeft deze ijzers nu net 5 weken en zijn hoef groeit er al iets over heen, dus erg lang doet hij er niet mee...
Als ik iedere 5 weken ijzers moet vervangen gaat me dat heel wat meer geld kosten :+ Die hoefschoenen zijn wel een idee inderdaad, maar ik probeer het eerst gewoon helemaal zonder.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:09

ik ben ook voorstander van blote voeten, maar phoebe is super gevoelig op steentjes, ze loopt echt op eieren. Toevallig vandaag weer nieuwe ijzers gekregen. Nu na 1 jaar kan ik concluderen dat ze redelijk goed blijven zitten, weinig problemen nog.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:01

ik las net in een andere topic dat iemand een gezonde 3jr engelse volbloed merie gratis weg doet netjes gereden enz,anders gat ze naar de slacht.ik heb het meisje op dit topic met liefhebbers gewezen.heeft niemand intressen in zo een jonge lieve merrie

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:07

sorry, ik heb destijds al zo'n 3-jarige gekocht en vrees dat die nog wel een jaar of 20 zal meegaan :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:21

ja dat denk ik ook wel als ik nu die van mij zie die nu 17jr is en nog mega fit die zal ook nog een hele tijd mee gaan
petitparis schreef:
sorry, ik heb destijds al zo'n 3-jarige gekocht en vrees dat die nog wel een jaar of 20 zal meegaan :D

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:22

keona schreef:
ik las net in een andere topic dat iemand een gezonde 3jr engelse volbloed merie gratis weg doet netjes gereden enz,anders gat ze naar de slacht.ik heb het meisje op dit topic met liefhebbers gewezen.heeft niemand intressen in zo een jonge lieve merrie

Nee 1 paardje is al prijzig genoeg
Spijtig dat ze overweegt hem/haar naar de slacht te doen hoor ;(

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:33

ik kan er ook maar 1 houden en betalen helaas.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:44

kan ze het paard niet aanbieden voor horseball of polo? daar zijn volbloeds toch geliefd. Maar ja met de winter voor de deur staat niemand te springen om een extra paar op stal te hebben... Meestal krijgen wij "vraag" in het voorjaar net voor het wedstrijdseizoen...
Als ze een foto stuurt kan ik het wel eens vragen

Ik kan helaas ook maar 1 paard betalen, zeker met al haar "kwaaltjes" en accidentjes

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:20

Ik heb helaas ook al genoeg paarden, maar zal mijn team- en clubgenoten eens een mailtje sturen voor dit paard. Waar kan ik meer informatie en een foto van dit paard vinden?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:36

vandaag heel enthousiast een winterdeken meegenomen van een 2e hands marktje voor 10 euro. Nu zegt man lief: is ie wel waterdicht. Ik; natuurlijk, hij ziet er net zo uit als die je nu hebt, toch.........?? Hoe zie je het verschil tussen een stal of regendeken eigenllijk. Er staat niets op het label.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:40

bokker Rawaat bood hem aan.ik hoop dat jullie misschien iets voor het paard kunnen betekenen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:26

de stof van een staldeken voelt vaak anders aan dan een outdoordeken net zoals sommige staldekens geen staartflap hebben... Maar ja daar is geen lijn in te trekken. Misschien op het merk gaan zoeker en kijken of er in dezelfde print stal en outdoordekens gemaakt zijn...

hier nu een dilemma... Er zijn er die me proberen te overhalen m'n EV toch nog uit te brengen op de baan 8)7 en ik moet bekennen ik vraag me soms wel af wat ze echt in huis heeft...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:14

de deken lijkt echt exact het zelfde als die hij nu omheeft, dus we gaan toch maar uit van een outdoor. Maar kan zo nog effe googelen op het merk inderdaad.
En je ev uitbrengen op de baan, word dan al je herscholing niet teniet gedaan??

Ik kon de mijne vandaag ook wel uitbrengen geloof ik, mijn slome paardje, was niet te houwe. Ik had de martingaal niet om, dus hoofd omhoog en gaan. We hadden alleen de knopjes hele snelle stap en hele snelle galop erop vandaag en waarom???? Het waaide niet, het was niet koud, gewoon lekker in haar vel, denk ik ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:27

ik denk van niet, want mijn merrie weet goed het verschil tussen met dressuurzadel op de renbaan of met renzadel. Ze is altijd heet en ongeduldig op de renbaan, maar ik kan haar op m'n zit "tegenhouden" met een renzadel blijft ze sleuren tot ik "opgeef" en haar laat rennen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:19

oke

Sawatdeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:14

Ik ben super blij met mijn Engels volbloed ze is aan de kleine kant maar loopt de paarden er bij het springen en dressuur er uit!! Sta op een sport stal ze zage me al kome met me renbaan paard maar nu valle alle monden open als we bij dresuur weer eens eerste zijn en bijbspringen de enige foutloos en snel!! +Ze is zo mak als ik weet niet wat nergens bang voor!!
Geweldig over een paar jaar zou ik graag een veile van me merrie wille!! Ik zweer bij Engels volbloed zo fijn ras wil graag voor je werken!!!

Mensen die zegge dat die paarden naar de klote worden geholpen ja soms ja bij hele gevoelige paarden maar ze worden er sipper mak van en ze krijgen de instelling dat ze voor je door het vuur zullen gaan dus je hoort mij niet zeuren ik ben supper blij met me merie!!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:45

klinkt leuk, heb je ook een foto?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:10

hoofdreden dat ex-renpaarden als moeilijk bestempeld worden heeft vnl te maken dat niet iedereen met een gevoelig, snel meedenkend en super werkwillend paard kan omgaan.
Al zijn er natuurlijk wel exemplaren die "zot" gereden zijn...