rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:34

kibbeling schreef:
mijn vriend (twan) en ik heb thuis een ev op stal staan. hij is een week geleden uit engeland gekomen. mooi paard, maar niet te stoppen!! twan kan echt wel een aardig beetje rijden en heeft nog nooit een paard gereden die niet te stoppen was...............tot gister, storm was vastberaden niet meer te gaan stoppen. en toen hij op een berg gesprokkeld hout af gallopeerde, dacht twan toedeledokie!!! dus is hij eraf gesprongen.

LOL hihi...
Liekie stopt ook niet voordat HIJ vindt dat het genoeg is geweest. Helaas zijn onze paden korter als zijn adem, dus ik moet hem echt stoppen mbv de teugels...

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:35

esperance schreef:
zondig bijna iedere dag al... met stukken vlaai, appelflappen..

Oh boefje...
Zal toch maar rustig aan gaan afvallen, anders moet je het dadelijk in een heel korte tijd doen, lijkt me ook niet zo fijn

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:38

kibbeling schreef:
klinkt idd wel erg grappig, maar dat is het eigenlijk niet. we staan nu echt wel voor een groot probleem. we hebben alle bitjes al uitgeprobeerd

Ik rijd Liek met een pessoa bitje... Zonder neusriem. Soms moet ik er echt in hangen (lees einde van het pad is eng dichtbij), hij doet zijn mond wel open maar ik kan niets kapot maken omdat hij geen neusriem heeft. Desondanks probeert hij vaak toch door te lopen, maar misschien kun je zoiets proberen.
Steekt hij zijn neus ook in de lucht of doet hij dat niet? Liek deed dat ook nog, maar dat heb ik opgelost door tijdelijk hem te begrenzen met een thiedemann. Geen ruimte in de hals, ook geen race partijen

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:40

esperance schreef:
ja duurt idd wel even voor we daar zijn! eerst lang de weg, daarna nog een 1800 meter pad over, kunne we draven, en dan hebben we de 6km baan..

Ok, dan kunnen we op dat 6km pad ook eerst nog een stuk draven en miss een rustig galopje, of wil Ivola dat niet??

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:41

Als jullie niet in het openbaar je trainingsgeheimen willen prijsgeven mag je me ook PBen hoor !
En concurrentie zal je toch niet aan mij hebben want ik moet eerst nog een kilo of 200 afvallen voordat ik mag rijden in jullie dicipline !

Trouwens, nog iets wat ik mij afvroeg?
Ik zag in het OB staan dat bij jullie 2 amatrices/amateurs het goed moeten keuren als je je vergunning moet halen? Dat een trainer het moet goedkeuren snap ik wel! Maar waarom ook 2 jockeys ?

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:41

ruitje schreef:
Waar ik nu wel eens echt nieuwsgierig naar ben he?

Hoe werken jullie een engels volboed/ arabier. Gewoon een trainingsschema van een koerspaard zeg maar?

Ik hoor altijd dat arabieren geen werk aankunnen?

Lex Wolfers heeft hier een tijdje gestaan, maar ik weet nu niet of ik die als maatstaf voor alle trainers moet nemen.....

wij trainen onze paarden dmv interval training en herhalen dat 2 keer. ik kan niet zeggen dat arabieren geen werk aankunnen.....die krijgen bij ons eigenlijk hetzelfde werk als de volbloeds alleen met minder snelheid.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:43

Trouwens, nog iets wat ik mij afvroeg?
Ik zag in het OB staan dat bij jullie 2 amatrices/amateurs het goed moeten keuren als je je vergunning moet halen? Dat een trainer het moet goedkeuren snap ik wel! Maar waarom ook 2 jockeys ? [/quote]

ja dat verband heb ik ook nooit gezien eigenlijk

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:44

Ik weet alleen hoe M&M en Kim A. werken maar vind het niet gepast om dat hier te vertellen. Zoiets moeten ze zelf doen. Ik ben niet van mening dat arabieren geen werk aankunnen
Ze hebben miss niet de snelheid van EV's maar zeker wel het doorzettingsvermogen (uitzonderingen daar gelaten).

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:55

Hmmm, is dat van die arabieren toch een fabeltje. De arabieren die ik gekend heb kregen voor 'dravernorm' niet veel werk .

Ik vind het zowiezo altijd facinerend, dat de rensport en de drafsport heel dicht bij elkaar beoefend worden, maar verder heel erg ver van elkaar af liggen!

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:05

ik denk dat onze interval voor dravernorm ook niet veel werk is en idd daar zeg je wat. dicht bij elkaar beoefend maar verder heel ver uit elkaar staan

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:27

griebels schreef:
esperance schreef:
zondig bijna iedere dag al... met stukken vlaai, appelflappen..

Oh boefje...
Zal toch maar rustig aan gaan afvallen, anders moet je het dadelijk in een heel korte tijd doen, lijkt me ook niet zo fijn

ik hoef eigenlijk niet af te vallen, wel als ik esperance in duitsland wil rijden, op het gewicht die ze krijgt. (denk ongeveer 53 a 54) maar dat is alleen in de begin als ze nog maiden en nog nooit gelopen heeft.
ik weeg nu 54,6 ben zelfs afgevallen, maar werk nu ook best hard. ivb met de baby..

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:33

Oh dat gaat snel bij jou dan...
Ik hoop voor je dat Esperance het goed gaat doen, ben wel benieuwd. Ze heeft wel een mooie galop zag ik op de film

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:42

dat hoop ik ook ja, zaterdag was ze niet zo bij de les, ze is super hengstig, zit de heletijd bij prince, en arjol te geilen.. en ze is aan het wisselen..

haha was echt leuk om die filmpjes te zien, heb je die van marlayla nog op video gekregen? en van esperance?

Leoni_

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:33

esperance; is hier over (rensport voor pony's ) ook wat te vinden op internet?

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:37

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet gekeken heb hoe ik dat moet doen. Ik moet dan het doosje zoeken van de camera waar de uitleg enzo in staat. Maar ik beloof je dat ik het in elk geval ga proberen, wanneer weet ik nog niet hihi...

SaintAissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:21

ruitje schreef:
Waar ik nu wel eens echt nieuwsgierig naar ben he?

Hoe werken jullie een engels volboed/ arabier. Gewoon een trainingsschema van een koerspaard zeg maar?

Ik hoor altijd dat arabieren geen werk aankunnen?

Lex Wolfers heeft hier een tijdje gestaan, maar ik weet nu niet of ik die als maatstaf voor alle trainers moet nemen.....

De arabieren werken hier harder dan de volbloeds.
Wat betreft conditiewerk.

Snelheid ligt idd wat lager, maar ze werken wel langer en meer.

Tja, hoe werk je een paard. Dat pas je aan per paard en stem je af op de te lopen koersen. Een sprinter train je anders dan een stayer. Maar elke trainer heeft zijn eigen methodes en vooral geheimen

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:49

Vandaar ook dat ik niets wilde zeggen daarover maar aan jullie zelf over laat

SaintAissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:06

Ik denk dat je ook weinig daarover kunt zeggen, als je alleen maar een paar keer mee hebt gereden in een duurtraining.

Het wordt pas moeilijk op het moment dat de paarden weer binnenkomen en gaan rusten.

Dat blijkt ook uit grote trainingsstallen( lees: Braem, vd Recke, Lowe enz), waar de trainers niet eens meerijden en alleen maar de hele dag bezig houden met alles nakijken en managen.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:14

griebels schreef:
kibbeling schreef:
klinkt idd wel erg grappig, maar dat is het eigenlijk niet. we staan nu echt wel voor een groot probleem. we hebben alle bitjes al uitgeprobeerd

Ik rijd Liek met een pessoa bitje... Zonder neusriem. Soms moet ik er echt in hangen (lees einde van het pad is eng dichtbij), hij doet zijn mond wel open maar ik kan niets kapot maken omdat hij geen neusriem heeft. Desondanks probeert hij vaak toch door te lopen, maar misschien kun je zoiets proberen.
Steekt hij zijn neus ook in de lucht of doet hij dat niet? Liek deed dat ook nog, maar dat heb ik opgelost door tijdelijk hem te begrenzen met een thiedemann. Geen ruimte in de hals, ook geen race partijen

pessoa bit word deze week nog uitgeprobeerd en ja zijn hele hoofd/hals houding maakt het moeilijker om hem stil te krijgen. ook hier hebben we al diverse hulpmiddeltjes voor gebruikt. bedankt ook voor de raad, maar ik vrees dat dit paardje wel een ander verhaal is! wij hebben er al vele zien passeren maar deze is toch wel apart sterk! wij denken zelf dat dit ook de rede is waarom hij in engeland verkocht is. te fel in de koers en zich waarschijnlijk ook leeg zal lopen en in de training ook niet veel handelbaarder. hij is als 2 jarige voor belachelijk veel geld verkocht en nu mag hij er voor een prikkie (tegenover dat andere bedrag dan) uit. daar zullen ze wel een reden voor hebben en ik denk dat wij die reden gevonden hebben?

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:43

kibbeling schreef:
duindigt af laten vallen, geloof dat dat later begint als 26 maart. is verzet geloof ik! maakt de keuze weer wat makkelijker. daan doe jij dat maar van de metworst is mij te veel werk!

waarom wordt het verzet?

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:57

Ik hoorde zondag op Duindigt dat het iets te maken had met te weinig startmogelijkheden voor goede paarden?

Maar als het over renpaarden gaat let ik nooit zo op bij roddels !

Tja, ik had alleen Lex wel eens bezig gezien en vroeg mij dus af of dat normaal was, maar als ik jullie verhalen hoor....

En zo apart dat de drafsport en rensport zo ver van elkaar afliggen.
Je ziet ook geen enkele jockey eens monte rijden op een draver tijdens het winterseizoen( kunnen jullie lekker in vorm blijven ? )

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:58

in ghlin is er een monte voor jockey's geweest een aantal weken geleden..

en daan, je moet de boerenmetworst race nog uitleggen, we zijn aan het wachten.. op welke dag is het? volgende week zondag..

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:00

Als jij me dan uitlegt wat 'monte' is

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:04

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:08

dat lijkt me dus niet echt fijn rijden