[HK] Ponyrennen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:42

Ik dacht dat jullie met een groep naar de taster day kwamen?
Ben gister geweest en het was echt geweldig! Mocht het toelatingsgesprek meteen doen in plaats van over 2 weken, en ik ben toegelaten! Ben zo blij!!!
Heb 36 uur niet geslapen en alles doet pijn maar het was het allemaal waard! :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:03

Ja maar niet naar deze.
We gaan normaal gesproken een keer als er meer te doen is in Newmarket zelf.
EN je dus ook naar de Stud kan terwijl er een hoop veulens zijn e.d.
Dat leek ons leuker.
Maar Gefeliciteerd dat je aangenomen bent!!!
Weet je ook al wanneer je gaat beginnen daar.
We kunnen bijna een lijstje bij gaan houden want er zijn er nog veel meer die waarschijnlijk gaan.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:09

Dankje :D
Ik weet nog niet de datum. dat hoor ik binnekort. Maar sowieso vanaf augustus.

kyrkelover

Re: Ponyrennen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:11

oh dat duurt nog even.
Ik weet dat Naomi als ze kan gaan meen ik rond Juli wil.(Beide Naomi's trouwens)
Ik ga 31 Januari.
Kim die heeft er al een hele poos op zitten.
Dan is er nog iemand uit Nederland daar die iszeg een halve maand klaar op de school en zit nu bij een trainer.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:19

Wel veel nederlanders eigenlijk!
Ik heb maar vanaf augustus gezegd omdat ik niet precies wist hoe het zat met eventuele her examens.
31 januari dat is al best snel! leeuk! :)

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:01

@kyrkelover: wie is dat dan die hier nu is en voor welke trainer werkt ze dan? Er werken 2 nederlanders in heel newmarket en als je ziet hoe veel buitenlanders t zijn is dat echt weinig. best wel veel fransen, italianen, polen en heel veel indiers natuurlijk. god wat kunnen die irritant zijn :x

@ kimmiex: gefeliciteerd he :D
Ik klikte stiekem even op je profiel en toen zag ik staan dat je professioneel jockey wilt worden.. Ik weet niet hoeveel je weegt, maar ik geloof mij maar dat dat heel moeilijk is. Dus ik hoop niet dat dat je enige doel is of dat je het ook gewoon heel leuk zal vinden om hier een jaartje te komen werken. ?

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:54

@ kimmiex: gefeliciteerd dat je bent aangenomen!
Ik wil graag volgend jaar gaan nadat mijn eindexamens zijn afgelopen enz ;)
Ik heb de 31ste van december een intake gesprek, dus ben benieuwd!

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:57

@naomi Dankjewel! Jij ook veel succes de 31ste!
@kimbosman Dankje! Jij zit er al een tijdje zag ik!
ff een vraagje; hoe was het in het begin kwa contact met medestudenten? M'n engels is prima maar toch lijkt het me wel spannend in het begin.
Ik weeg nu 50 kilo, maar ik zou er nog wat kwijt kunnen raken als dat zou moeten. Weet dat het heel moeilijk is, zegt iedereeen + de directeur waar ik een gesprek mee had.
Maar ik ben gewoon niet van plan om op te geven hoe moeilijk het ook is. Denk dat het best tegen gaat vallen in het begin, dat zoals jij al zei de jockeys al het leuke mogen doen. Maar ik geloof er gewoon in. & heb dan m'n havo diploma, dus in principe keuzes zat mocht het écht niet gaan.
Wat wil jij gaan doen na je jaar in newmarket?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:24

kimbosman schreef:
@kyrkelover: wie is dat dan die hier nu is en voor welke trainer werkt ze dan? Er werken 2 nederlanders in heel newmarket en als je ziet hoe veel buitenlanders t zijn is dat echt weinig. best wel veel fransen, italianen, polen en heel veel indiers natuurlijk. god wat kunnen die irritant zijn :x

@ kimmiex: gefeliciteerd he :D
Ik klikte stiekem even op je profiel en toen zag ik staan dat je professioneel jockey wilt worden.. Ik weet niet hoeveel je weegt, maar ik geloof mij maar dat dat heel moeilijk is. Dus ik hoop niet dat dat je enige doel is of dat je het ook gewoon heel leuk zal vinden om hier een jaartje te komen werken. ?

Uhm het is een Nederlands meisje dat inderdaad in Newmarket zit.
Ze werkt daar bij een trainer sinds zeg 4 weken.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:21

xkimmie schreef:
@naomi Dankjewel! Jij ook veel succes de 31ste!
@kimbosman Dankje! Jij zit er al een tijdje zag ik!
ff een vraagje; hoe was het in het begin kwa contact met medestudenten? M'n engels is prima maar toch lijkt het me wel spannend in het begin.
Ik weeg nu 50 kilo, maar ik zou er nog wat kwijt kunnen raken als dat zou moeten. Weet dat het heel moeilijk is, zegt iedereeen + de directeur waar ik een gesprek mee had.
Maar ik ben gewoon niet van plan om op te geven hoe moeilijk het ook is. Denk dat het best tegen gaat vallen in het begin, dat zoals jij al zei de jockeys al het leuke mogen doen. Maar ik geloof er gewoon in. & heb dan m'n havo diploma, dus in principe keuzes zat mocht het écht niet gaan.
Wat wil jij gaan doen na je jaar in newmarket?

Nou 50 kilo is echt een net gewicht hoor! Pff ik wou dat ik dat woog... (56kg) Ik ben wel licht genoeg om aangenomen te worden hoor, gelukkig ;) Alleen er zal als ik echt proffessioneel jockey zou willen worden (ik weet het moeilijk, maar always reach for the stars) toch echt wel wat kilo's vanaf moeten.. Moet alleen nog ff bedenken waar ze dan af moeten en hoe.. _O-

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:26

Ja kijk, iedereen zegt altijd dat het moeilijk is, en soms zelfs onmogelijk. Maar ik vind gewoon dat niks onmogelijk is. Moeilijk is niet onmogelijk toch ;) Ik denk dat je er wel álles voor op moet geven. En als je het echt wilt, je eigenlijk geen sociaal leven meer hebt en dat op zo'n moment mensen afhaken.
Maargoed. Ze zeiden dus wel dat er 2 klio afmoet. En heb wat rondgekeken en zag een race met een jockey van iets meer dan 45 kilo. Dat is écht licht! :o Was een leerling dus het is gelukkig niet zo dat je dat gewicht je hele carriere moet hebben.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:13

xkimmie schreef:
Ja kijk, iedereen zegt altijd dat het moeilijk is, en soms zelfs onmogelijk. Maar ik vind gewoon dat niks onmogelijk is. Moeilijk is niet onmogelijk toch ;) Ik denk dat je er wel álles voor op moet geven. En als je het echt wilt, je eigenlijk geen sociaal leven meer hebt en dat op zo'n moment mensen afhaken.
Maargoed. Ze zeiden dus wel dat er 2 klio afmoet. En heb wat rondgekeken en zag een race met een jockey van iets meer dan 45 kilo. Dat is écht licht! :o Was een leerling dus het is gelukkig niet zo dat je dat gewicht je hele carriere moet hebben.

Pff ja idd dat is wel echt licht zeg! Nou dat wordt leuk dan zullen ze wel tegen mij zeggen dat er 8 kilo afmoet -O- Dat zie ik natuurlijk wel aankomen, maar het wordt wel moeilijk wil dat voor mij te realiseren zijn.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:44

Dan ga je steeples rijden he.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:05

Ja dat kan ook idd :) Dan mag je wat zwaarder zijn

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:41

steeples rijden zwaarder zijn betekend natuurlijk niet dikker zijn heh. dat zijn vaak heel sterke jongens want zijn echt grote paarden en een stuk sterker en omdat de paarden minder hard gaan aangezien het vaak een lange afstand is en natuurlijk vermoeiender met die sprongen is het wel fijn als je kracht hebt. jumpseason begint hier nu, is altijd meer in de winter..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:47

Ja ik wil dat echt gaan doen steeples rijden.
En eigenlijk niet om het gewicht maar sinds ik het ooit gedaan heb vindt ik het gewoon helemaal geweldig.
Overigens vindt ik steeple paarden makkelijker te rijden vaak ook door de manier waarop ze getraind worden.
Maar goed ik wil in principe geen professioneel jockey worden omdat dat voor mij niet weg gelegd is.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:20

kimbosman schreef:
steeples rijden zwaarder zijn betekend natuurlijk niet dikker zijn heh. dat zijn vaak heel sterke jongens want zijn echt grote paarden en een stuk sterker en omdat de paarden minder hard gaan aangezien het vaak een lange afstand is en natuurlijk vermoeiender met die sprongen is het wel fijn als je kracht hebt. jumpseason begint hier nu, is altijd meer in de winter..

Nee dat snap ik, maargoed ik ga wel zien wat er voor mij uitkomt. Ik heb iniedergeval al mee dat ik erg van sporten hou, dus vind het niet erg om elke dag flink in de sportschool te gaan sporten zodat ik sterker word :)
Wel gaaf zeg Yvonne dat je al eens steeples gereden heb, lijkt mij super gaaf maar heb het nog nooit gedaan! Wat is dan het verschil in de manier van trainen?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:30

Ja ik heb in de training gereden he niet in de koers.
Ik vindt vooral en ik weet natuurlijk niet of dat overal is, maar dat veel steeplepaarden vaak op een lager tempo maar een langere afstand getraind worden.
Hierdoor zijn ze vaak minder fanatiek of beter gezegd gaan ze er minder snel met je vandoor althans dat is mijn ervaring.
Vaak zijn deze paarden ook een stuk rustiger.
Toen ik bijvoorbeeld in Belgie bij die trainer reed werd er niet aangegallopeerrd voordat alle paarden netjes rustig rond stapten.
Dit was om te oefenen voor de start tijdens een steeple.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 14:10

@kyrkelover: Ja maar dat ligt aan welke dag jij hebt gereden. Want ze worden natuurlijk niet 7 dagen per week op een laag tempo maar een lange afstand getraind. En ze worden ook niet elke dag over de hurdles gereden. Maar hoe vaak ze snelwerken en over de hurdles trainen is natuurlijk wel per trainer verschillend. En ik weet zeker dat ze over het algemeen wel sterker zijn hoor, maar ze gaan jou toch ook niet op een sterke zetten als jij ergens een keertje gaat rijden? deed mijn trainer ook niet in het begin. Wel apart dat ze je gelijk hurdles lieten springen toch, dat doen ze hier echt niet hoor.. Veel te veel verantwoordelijkheid, (ofterwel: geldproblemen :P) als er iets mis gaat. Sommige trainers laten alleen de jongens hurdles springen, maar je kan je natuurlijk altijd vermommen :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:40

uhh ik heb daar een aantal weken gereden.
1 keer in de winter, ook een keer 2,5 week van de zomervakantie.
En kon gewoon mee snelwerken en alles maar zelfs daarin waren ze heeeeel makkelijk.
Ik mocht alleen niet de grote hurdles springen, dus echt vol gas over de hoge hagen.
De rest mocht ik allemaal wel.
En alleen echt de hele moeilijke heb ik daar niet gereden (lees de paarden die gewoon standaard heel erg aan het klote waren).

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:36

oh, leuk dat ze je zo erg vertrouwden dan! :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:18

JA ik stond er ook van te kijken hoor dat ik dat mocht.
Ik kwam de eerste dag daar rijden en toen vroeg hij aan mij heb je wel eens gesprongen toen zei ik ja maar wel alleen gewone hindernissen.
Nou en daar gingen we.
Heb er trouwens nog een foto van ziet er wel heeeel raar uit hoor.
Met Rock Avel.
Afbeelding
En de oefenhagen hier werden ze regelmatig getraind en dan meestal een rondje of 10 aan de andere kant staan er ook nog 3.
Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:40

leuk zo te zien Yvonne :) ziet er wel gaaf uit.

Altitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 00:42

Morgen 6 nov 2010 is het zover!

Zenyatta in haar laatste race, the Breeders' Cup Juvenile Turf op Churchill Downs, op naar haar 20e overwinning.

Allemaal kijken!!

Nick

Afbeelding

Zenyatta heeft haar eigen website, zie http://www.zenyatta.com

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 01:54

:oo Is het nu al geweest? (Neem aan van wel, maar ik zie nog niks op de voorpagina van bokt?)