Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dus even checken of het hoog genoeg (en dus niet een glimlach erin trekken
) hangt, waar het hoort, zodat het wel comfortabel zit voor het paard. Je ziet ze ook regelmatig te laag hangen, dus ik snap de opmerking wel
ja zo kan je het ook bekijken, sorry!
Citaat:Ze bedoelt dat als het bit te laag in de mond hangt, ze ook kunnen gaat rommelen
als je bit goed ligt zijn ze meestal totaal overbodig 
, ervoor zorgen dat het paard het bit als minder stabiel ervaart waardoor hij gaat klooien met zijn tong. 
ik heb een hackemore liggen alleen ontbreken daar de riempjes van, die heb ik eens laten verlengen bij de schoenmaker alleen is dat niet goed gegaan. 

zo'n braaf beest!!
dat venijnige bokje
maar de half uurtjes worden wel steeds beter.
als ik iets geks zie wat geen functie meer heeft dan gooi ik het bij de paarden om ze te laten wennen aan vreemde dingen. Vandaag was het piepschuimblokken
ze durfde er niet overheen en er tussendoor was ook erg eng! Uiteindelijk toch gedaan. Later aan het halster er overheen gestapt 
. Zou je het omdraaien 'Goh, je ziet helemaal niet dat die van jou een Fries/Arabier/PRE is' zouden mensen toch minder happy zijn hahaha.
. Trots!
zelfs de maaishakselaar was niet een rede tot paniek!

Alleen daarna werd ik ziek, dus onze training is even op een laag pitje geweest, hopelijk binnenkort weer wat meer oppikken, alleen zijn we nu heel druk met voor een ander paardje zorgen wat ziek is en waarvan het baasje helaas nog een weekje in het buitenland zit... Maargoed, mijn lieverd vind gelukkig alles best, als hij zijn knuffels maar krijgt!