Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kelly1992 schreef:Vraagje, Woody isnu 2 weken bij mij.
Tot nu gelongeerd net halster en 2x gereden net hackamore.
Met bit gooit hij tong erover en is heel onrustig in zijn mond. Dit was bij vorige eigenaresse ook. Dit is voor mij niet z'n probleem daar ik geen dressuur ambitie heb, en in de endurance bitloos is toe gestaan.
Alleen hij loopt natuurlijk nu nog heel veel met zijn hoofd in de lucht. Geen probleem, maar hij zal toch ook moeten leren zakken. Mijn vorige paard liep veel aan de bijzet of pessoa aan de longe. Alleen weet ik dus niet of ik de pessoa kan gebruiken bitloos? Uiteraard niet aan hackamore maar aan kaptoom.
Wat denken jullie? En hebben jullie meer tips?
ging goed hoor! Nu gebruik ik dit niet meer omdat ze ontspannen loopt, zelfs onder het zadel nu! 
ze doet het zo nu dan best knap vind ik zelf. De momentjes worden steeds langer en vaker.

ze gaat haar carriere vervolgen als draagmerrie/fokmerrie als het meezit heb ik goed plekje voor haar gevonden.
Heb je een bepaald doel met hem?
). En dus paar flinke ritten op de Veluwe gedaan = genieten.
Het is anders niet te doen
Zelfs onze goede buitenbak met vlokken stonden plassen in van de week.
Fernando heeft vakantie tot volgend jaar en Zanzi neem ik hopelijk dit weekend weer mee op buitenrit. Die heeft de afgelopen twee weken vrij gehad.