[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:17

Wij hebben vrijdag de hippiade endurance gereden. Klasse 1, goed uitgereden en 4e geworden, rijmaatje van mij 3e. Samen gefinisht. Maar haar Arabier heeft altijd een lagere hartslag dan mijn draver. Normaal finishen we omstebeurten, zodat ik niet altijd onder haar eindig haha.

Paarden liepen lekker en een mooie dag gehad. En wat zat iedereen dicht bij elkaar met de snelheid!

Onderweg langs de koeien vonden ze wel heel spannend. Hier op de foto vlak bij de koeien hihi.
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:47

Gefeliciteerd!

Gaaf Mandy!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn pensioen dikkert met m'n vriend haha :+.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 05:59

Hoi mag ik hier meepraten?
Woensdsg wordt mijn nieuwe knajer gebracht.
King Batham M maar ik ga hem Woody noemen. Ruin 7 jaar nog in koers conditie, heeft 2 weken geleden laatste koers gelopen. Moet nog verschrikkelijk veel leren, maar hij was zeer braaf en heeft een koel karakter dus dat komt wel goed. Hoop volgend jaar met hem in de endurance te starten.

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:17

Net op alle nieuwe posten een reactie getikt, wil ik verzenden is alles weer foetsie tot 3x toe!!

Leuke foto's weer! Welkom nieuwe binnenkomer waar ik de naam even niet meer van weet :x

Hier weer thuis van vakantie! Paarden hebben zichtbaar ook twee weken vakantie gevierd >;) de maais van de buurman hebben ze even voorgeproefd O:) moddervet die twee snoepers!!!
Kunnen ze dus weer mooi aan de slag ~~}>

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:18

Haha boefjes :').

Calli kan ook zo kijken, heerlijke blik :').

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:22

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Kelly. De rijdster op de tweede foto zit ook op bokt trouwens ;)

Het gras zet nog aardig aan ja := Kan er ook bijna niet tegen rijden nu.

Gaan er nog mensen naar Horse Event?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:44

Nop, ik ben dan een weekendje weg!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:46

Nee ik ga niet naar Horse event. Nog nooit geweest maar het trekt mij ook niet.
ga altijd liever naar Jumping Amsterdam etc..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:41

WendyBZ schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Kelly. De rijdster op de tweede foto zit ook op bokt trouwens ;)

Het gras zet nog aardig aan ja := Kan er ook bijna niet tegen rijden nu.

Gaan er nog mensen naar Horse Event?

Ikke ikke. Maar dat wist je al

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:46

Ik ga eigenlijk nooit naar paarden evenementen.. Trekt mij op de een of andere manier niet zo. Misschien in de toekomst. :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:58

CarinaR schreef:
Ikke ikke. Maar dat wist je al

*\o/*

Ik rij mee in een demo :) maar ben al vaker geweest ter promotie van de Draver, en van TREC.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:43

Ik ga voor de eerste keer naar Horse Event :)

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:20

Ik ga ook voor de eerste keer naar HE :)

massen9886

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:29

Es_ther schreef:
Wat een leuke foto's! Hij kan goed showen zeg :).

Voor de camera doet die alles haha

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:34

Terug een wandelingetje achter de rug vandaag!

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:14

ELUNA schreef:

[ [url=m/W5TgV4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Altijd als ik jouw zadel zie, wil ik erin zitten :') Krijg er zo een heerlijk luie stoel gevoel van!

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:50

Frummels schreef:
ELUNA schreef:

[ [url=m/W5TgV4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Altijd als ik jouw zadel zie, wil ik erin zitten :') Krijg er zo een heerlijk luie stoel gevoel van!

Haha is weeral een nieuw! Madam heeft drukplekken van haar vorig :( nu heeft ze een westwood :D 1000 euro duurder dan men pools, maar beter! En ook maatje groter, extra full quarter.. niet te geloven..

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:58

Vraagje, Woody isnu 2 weken bij mij.
Tot nu gelongeerd net halster en 2x gereden net hackamore.

Met bit gooit hij tong erover en is heel onrustig in zijn mond. Dit was bij vorige eigenaresse ook. Dit is voor mij niet z'n probleem daar ik geen dressuur ambitie heb, en in de endurance bitloos is toe gestaan.

Alleen hij loopt natuurlijk nu nog heel veel met zijn hoofd in de lucht. Geen probleem, maar hij zal toch ook moeten leren zakken. Mijn vorige paard liep veel aan de bijzet of pessoa aan de longe. Alleen weet ik dus niet of ik de pessoa kan gebruiken bitloos? Uiteraard niet aan hackamore maar aan kaptoom.

Wat denken jullie? En hebben jullie meer tips?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:08

Dubbele teugels kan ook aan de kaptoom, ik ken mensen die ook pessoa eraan doen, maar dat zou ik niet doen :)
Maar met de juiste longeertechniek kan je hetzelfde bereiken aan een enkele longe en kaptoom.

Het kan ook zijn dan een ander soort bit het probleem op lost, smaller, meer tongruimte, minder bewegelijkheid.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:14

RianneH schreef:
Dubbele teugels kan ook aan de kaptoom, ik ken mensen die ook pessoa eraan doen, maar dat zou ik niet doen :)
Maar met de juiste longeertechniek kan je hetzelfde bereiken aan een enkele longe en kaptoom.

Het kan ook zijn dan een ander soort bit het probleem op lost, smaller, meer tongruimte, minder bewegelijkheid.

Ik had nu dubbel gebroken bustrens due smal is, maar het is net of zijn tong te lang is. En als hij het niet fijn vindt dan hoeft het voor mij ook niet.

Dubbele longe heb ik liggen dus kan ik inderdaad wel gaan proberen.

RenateHidden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:38

Ik heb een nu een draver te rijden die ook constant haar tong over het bit gooide, voor ik überhaupt al opgestapt was had ze tong al 3 keer over het bit gedaan. Dit was een bekend iets van de merrie hoorde ik van de eigenaren. Als eerste heb de tandarts bij het paard gehaald. Paard had flinke haken en wang kapot. Na de tandarts is het tong probleem grotendeels verholpen, nu "klooit" ze alleen nog met haar tong als ze iets heel spannend vind, maar echt over het bit gooien doet ze niet meer.

Ook dit paard vind het ontzettend moeilijk om na te geven en een ontspannen houding aan te nemen. Ik heb het in de bak rijden even gelaten voor wat het is en ben haar eerst "recht" aan het maken in de bossen. Lekker lange stukken rechtuit en haar op gelijke teugels laten lopen. Dit is al moeilijk genoeg voor haar. Dat "netjes" lopen in de bak komt later wel.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:40

Hier ook een tongzwabbelaar :j ik heb er nu een dunner dubbelgebroken bustrens in en een Rambo micklem. Het is al een stuk beter. Met buitenrijden doet ze het alleen als ik haar moet inhouden. Thuis in de wei rijden doet ze het heel vaak. Volgens mij doet ze het ook uit frustratie. Ik laat binnenkort de tandarts even komen want ik vertrouw het toch niet helemaal. Ze eet goed, geen proppen.
Ook ik zou haar graag bitloos gaan rijden.

Longeren en hoofd laag gaat steeds beter. Maar ik denk dat het door haar eigen bouw komt. Ze is niet echt een draver type. Ze lijkt meer een pre :o ik gebruik geen bijzet. Eerst maar op 4 benen netjes de volte kunnen lopen ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:19

Kijk ook eens naar een bitje zonder bewegend middenstuk, een ongebroken of een Myler type. De twee dravers die ik in gereden heb rommelden op een enkelgebroken heel erg met het bit en namen hem mooi stil aan toen ze de myler kregen.

Tandarts erbij is sowieso verstandig, ook bij bitloos, want de tanden kunnen nog steeds schade aan de wangen geven en daar heb je net je druk naar toe verplaatst, dus nog steeds pijnlijk. Naast het belang van een goed onderhouden bit natuurlijk :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:27

Even kijken wat voor bit inderdaad. Ik had een Billy Allen-bitje, liep mijn vorige Draver het fijnst op. Maar Fien vond hem toch niet zo leuk. Ik rij nu met een dubbelgebroken trensje wat officieel een onderlegtrens is. Maar ik kon niets vinden wat dun genoeg was.
Maar het is bij Dravers wel snel een ding hoor :j beetje rommelen met de mond en de tong, je ziet het snel.

Wij zouden vandaag naar Horse Event voor twee demo's, maar helaas werd het afgelast vandaag. Dus toen maar lekker droog thuis in de binnenbak even gespeeld met wat balkjes :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 07:23

Ik denk dat ik eerst de tandarts ga laten komen.