De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:16

santos schreef:
pff, vanmiddag begonnen met manen trekken, wat een dikke bos zeg... die van jullie ook??

Schaar :D

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:17

santos schreef:
mijn vorige ev had inderdaad ook een enorme hekel aan trekken van de manen. die knipte ik dus ook altijd(lelijk, maar ja) phoebe vond het helemaal prima....... alleen ik vond het wel zeer veel werk..

ons B debuut is goed verlopen. Ik was super tevreden. De jury iets minder maar toch 174 pnt. ook beetje zeuren over de vlakke galop natuurlijk, die moest meer springend. Zal nog een hele toer worden, om daar meer sprong in te kunnen krijgen :D

174 is toch niet slecht? Is voor jullie allebei even wennen. :D

Foto!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:45

helaas geen foto. Mijn dochter zou filmen, maar kwam een uur te laat.Ze heeft nog wel mijn man gefilmt met zijn tuiger, die willen we niet zien,hier :D

En ik ben dik tevreden hoor met mijn 174 pnt. Eerste keer, wij samen en zo leer ik, waar aan te werken toch...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:19

hoeveel pech kun je hebben. Ik moest vanavond met mijn dochter een trouwjurk uitzoeken om 18.30 uur. Eerst tot 16.30 werken, dan snel de paarden en dan eten en weg. Kom ik dus om 17.30 bij de paarden, besluit ik maar ze binnen te doen voor de nacht, het is zulk slecht weer en mijn ev is toch al snel koud. Maak dus de boxen in orde, want ze staan de hele zomer buiten, en ga de paarden halen. Zie ik phoebe met een witte snotneus staan. Meteen al een koutje denk ik, balen. Terwijl we naar voren lopen begint ze te hoesen; hele stukken wit slijm komen er uit. oei, alarm bellen. Binnen gezet, zie ik dat ze staat te rillen en haar hoofd strak naar voren houd. Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik vermoed een slokdarm verstopping. Meteen maar de da gebeld en daarna mijn dochter(wat voel ik me een k.......moeder op dit moment), dat ik niet mee kan. De da is van 18 tot 19.30 in de weer geweest met zo;n slang. Er is wel wat uitgekomen, maar niet veel. Het leek hem op de overgang, maag slokdarm te zitten. Phoebe bleef heel rustig gelukkig, maar kreeg toch spierverslappers om die slokdarm te ontspannen. Hij hoopt dat het in orde is, maar twijfelde wel. Ik moet om 21 uur en 23 uur nog even naar hem kijken. De verdoving is dan uitgewerkt en hij moet er dan fris bijstaan. Zo niet dan moet ze morgen naar utrecht. Nu hopen maar, dus...............

ze krijgt overigens een kilootje bix per dag, verder alleen weidegang en toch is dit mogelijk |(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:07

sterkte,ja het is almogelijk als ze zich verslikken

masja

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:40

@ Santos: hoe is hij de nacht door gekomen?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:01

gelukkig lijkt het leed al geleden. Ik vond haar vanmorgen een stuk beter. Da gebeld en deze zou over 1.5 uur komen. Gevraagd of ze water mocht en dat mocht, een half emmertje Ze viel er op aan, maar begon er mee te trutten. Beetje in haarmond en er weer uit laten vallen. Ik me dus weer zorgen maken. Toen hield ik haar twee bixjes voor haar neus en die gingen er zo in. Ineens besefte ik me, dat haar keel wel helemaal rouw moet zijn, het bloed liep de slang uit gisteren en slikken zou wel pijn doen. Ze heeft nu weer goede eetlust, maar mag nog niet veel hebben. Kreeg ook nog drie grote spuiten met pijnstilling, ab en iets om de opgezette slokdarm te doen slinken. Ook moet ze op het beton blijven staan, zonder bodem bedekking tot maandag. Maar vanavond ging het al zo lekker dat ik haar echt morgen op bodem bedekking zet. Als ze nu plast is heel de stal kleddernat |( . Ook kreeg ik het advies haar een week binnen te houden, moet hier nog even over denken, vind dat wel lang hoor.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:48

Engels volbloeden zijn top paarden, zodra je ze leert kennen en ze begrijpt.\
Ik heb 1-2 jaar nodig gehad om echt een band met mijn vorige paardje te krijgen
daarna deed hij alles voor me. voelde alles aan wat ik wou en dacht.
dat ze om te scholen zijn heb ik gezien want we hebben Z1 bereikt met gemak!
dat ze wat heet zijn is niet altijd handig maar als ik er aan terug denk wil ik niet anders meer.
1 ding wat nodig is..is geduld en respect dan zul je snel resultaat zien.
alleen een buitenrit was niet altijd geweldig... dan kwam het renpaard in hem op
kon alleen gaan dan was er niets aan de hand maar met een groep moest en zal hij vooraan lopen anders dan vloog hij alle kanten op..
Ik zou ze zo weer kopen, knappe paarden(L)

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:51

@ santos. Mijn paardje had dit ook heel vaak, hij wou te snel zijn voer eten (bijna voernijt)
ik moest hem dan ook gewoon slobber geven want dit ging niet goed en hij heeft zich 1 keer goed verslikt (da erbij enz.) en een paar keer met wat hoesten en slijm ging t wel weer.
misschien een tip op dan van biks slobber te maken

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:35

ze is weer als nieuw gelukkig. gisteren haar weer op vlas gezet en vanavond na mijn werk om 17 uur effe lekker naar buiten. En.........ze wilde om 19.00 uur niet naar binnen.
Morgen zet ik ze laat in de ochtend buiten en snachts nog naar binnen, maar dan is het over en gaat ze het land weer op

Ik hoop philadelphia, dat dit bij 1 keer blijft, maar dat denkt of hoopt iedereen natuurlijk. dus voorlopig hou ik het bij het oude, mocht het dan nog eens gebeuren, dan zal ik inderdaad op slobber overgaan.
-Komt bij dat ze helemaal niet schrokt. Ze is in alles heel rustig ook in eten..

en z met je ev <3 , lijkt me geweldig

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:58

Jeetje Santos, wat spannend! Gelukkig voelt ze zich weer een stuk beter, wat een schrik moet dat geweest zijn zeg!

Ik heb vandaag de eerste sprongetjes met Top gemaakt! Eerst in een drafje op een laag kruisje af, waar hij zonder problemen gewoon over heen draafde. :') Daarna in een handgalopje, en hij nam met een grotere galopsprong heel gemakkelijk het kruisje. Ben heel blij dat hij het in ieder geval snapt, al moet ik hem nog wel even helpen met aantal galoppassen en wanneer hij af moet zetten natuurlijk. :) Hij is nog jong, we hebben een lange weg te gaan, maar dit vond ik wel een erg fijn teken!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:27

goed begin unseen. Veel ev's houden wel van springen volgens mij.

vandaag de paarden weer de hele dag het land op. Ze vonden het heerlijk, maar helaas stond phoebe weer te rillen vanavond |( .Ben toch bang dat helemaal dekenloos niet gaat lukken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:38

als EV's niet van springen zouden houden, dan zouden ze ook geen steeple en hagen blijven organiseren ;) Sommigen worden er zelfs verschrikkelijk "heet" van, maar evengoed zijn er die er geen bal aan vinden...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:57

mijne is niet te ouden als ik op een hindernis afrij,eest volgende keer als ik springen zou gaan moet ik echt een martingaal nemen.
ik rij altijd zonder poes pas,maar met springen dan wil je haar bij jehoude dan geeft ze gas en dan steekt ze haar hoofd omhoog,dan moet ik haar wel los laten anders zien we beide de hindernis niet,dus dan gaat ze als een rakket.dus zeke houden ze van springen(uitzonderingen zullen er zeker zijn).ze worden ook ingezet om spring paarden te fokken!!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:53

kruisingen zijn ook geliefd bij eventers.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:23

zondag naar hoge veluwe :D . je kunt daar dan gratis rijden..........Als je goed leest, blijkt je paard gratis, is anders 3 euro en betaal je zelf gewoon 8 euro pp. Maar goed, Samen vrij en misschien wel laatste mooie dag, van dit jaar.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:31

Idd geniet maar van het mooie weer! Daarstraks ook m'n 2 pupillen gereden, was toch een pak aangenamer na de middag dan ervoor, heerlijk dat zonnetje :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:32

zometeen frankel!!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:53

nou dagje hoge veluwe dus. Geparkeerd bij kruller muller met zo'n 200 andere mensen, dus flink half uurtje in de rij voor kaartjes. Wij vonden achteraf de 16 euro plus de 6 euro voor de auto, wel wat veel voor dit park. Maar......je moet er een keer geweest zijn, en dat zijn we dus :D

Afbeelding

uiteindelijk 4 herten gespot. 2 vlogen langs ons heen en deze twee, stonden naast het pad te grazen(goed kijken ;) )
Afbeelding

En na een dag ( 11 uur vertrokken en 19.00 weer thuis) flink bezig is het goed eten bij de m..........
Afbeelding

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:36

Ik heb zaterdag de najaarsrally van het NRSV gereden met mijn jonge volbloed. Zes uur lang te paard door Amsterdam-Zuid, geweldig! We hebben de rally nog gewonnen ook! :D Ik was zo ontzettend trots op Top Cat!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:16

gefeliciteerd unseen

ik kan helaas niet genieten want zit nog in het gips ,kan alleen van een afstand genieten als alles in de wei staat
Afbeelding

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:18

Gefeliciteerd Unseen!

@Keona: Heerlijk uitzicht! Nog even volhouden en dan mag je er weer op!

Ik heb vorige week zaterdag op D'Am gezeten. Mak ding! Helaas door de week simpelweg geen tijd om hem er ook nog bij te pakken. Ben al blij als ik de energie heb voor mijn merrie. Maar ik wil hem van de winter toch wel echt doorrijden zodat hij in de zomer mee kan op concours.
op stal is hij echt mak! En leert hij heel erg snel het ritme van de dag. :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:33

gefeliciteerd unseen. Maar wat is dat precies, nog nooit van gehoord :o

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:36

petje af Unseen! ik heb eigenlijk ook niet direct een idee wat het inhoud buiten 6u op je paard zitten :P

Mijn merrie was gisteren zo stijf dat ze bijna over haar eigen voeten struikelde. Maar madam heeft zaterdag haar zin doorgedreven en is 2000m op de loop geweest. Mijn oren suisden nog na, maar wat een machtig gevoel...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:00

mijn ev word in de galop, tijdens de les een beetje mepperig |( , hebben meer hier last van? Nu is onze les ook wel vol, met tien man, maar toch. Voorheen had ik maar last met 1 paard wat niet in de buurt moest galoperen, maar vandaag waren het alle paarden die probeerden in te halen.