[HK] Ponyrennen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:44

ja dat is de bedoeling, dat klopt. en ik heb harstikke goed geleerd hoe ik een paard moet showen in zn box. maar dat heb ik nog nooit voor mijn trainer moeten doen. snap je mijn punt? ze gaan hun doel nogal voorbij.. Maar goed ze hebben me wel een leuke baan gegeven en dat is zeker wat waard :D

kyrkelover

Re: Ponyrennen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:48

Ja ik snap heel goed wat je bedoelt.
Maar goed je kunt er niet omheen dat bijvoorbeeld je zit wel enorm verbeterd is.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:04

inderdaad ik zag je foto's kim op fb! ziet er goed uit hoor! x

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:01

jawel maar dat is iets wat je zelf moet doen, dat moet je zelf voelen. iemand kan wel tegen je gaan zeggen: ja rug ietsje lager maar als je het niet voelt dan werkt dat niet. dat merkte ik ook bij die equisizers in duitsland. Die meid die helpte kon wel tegen me wel in de goede positie plaatsen maar 2 seconden later of nadat ik was gaan zitten had ik weer mijn eigen positie aangenomen. gelukkig beweegt een echt paard iets minder schokkend als het goed is dus dan is t makkelijker :+ . Het is in ieder geval leuk dat jullie zien dat mijn positie beter is, ik vond het ook veel makkelijker op een paard dan een pony want je hebt zegmaar meer ruimte. zeker als je dr eentje hebt die zn hoofd niet te hoog draagt, want dat is natuurlijk wel irritant. daar heb ik nog een filmpje van van de british racing school dat ik een paard rijd die zijn hoofd heel hoog draagt, maar ik ging eigenwijs proberen om mijn rug recht te houden en laag te blijven, nou toen kreeg ik toch mooi een smack in my face van dat rotbeest alles onder het bloed en ik maar door galloperen, haha.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:53

Ik wil wel graag dat filmpje en de foto's zien hoor Kim!
Ik snap wat je bedoelt, maar het is wel een leermoment en je kan daarna wel doorstromen om verder te leren toch?

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:55

:o niet gedronken en toch een rode neus kim gr hans :+

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:50

@naomi_unique: ja ik kan het eigenlijk wel ff op de computer zetten :P
@mrTut: haha ja maar ik krijg altijd alleen maar rode wangen als ik heb gedronken :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:32

leuk weer om alles gelezen te hebben Kim, zo horen we ook wat wat jij ervan vond :)
ben ook wel benieuwd naar je verbeteringen hoor :)

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:33

t is een heel groot filmpje dus het gaat even niet lukken met mijn mini-laptopje..

ik leer nu wel meer, alleen ik maak ook echt onwijs veel foutjes, en ik vind het soms best moeilijk om het dan weer los te laten.. Maar het is wel heel belonend werk ook vind ik, want van de week hadden 2 paarden die ik elke dag rijd alletwee een race, en ze hebben alletwee gewonnen! En ik kreeg een compliment van de trainer en extra geld van de eigenaren, en toen voelde ik me wel een beetje trots :o nu mag ik ook met de jockeys trainen op zondag in plaats van dat er een jockey op mijn paard gaat, dus das is wel echt fijn. anders moest ik er namelijk altijd naast gaan lopen (of rennen) om er zeker van te zijn dat ze de renbaan wel opgingen. voelt toch een beetje.. kansloos :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:11

kimbosman schreef:
t is een heel groot filmpje dus het gaat even niet lukken met mijn mini-laptopje..

ik leer nu wel meer, alleen ik maak ook echt onwijs veel foutjes, en ik vind het soms best moeilijk om het dan weer los te laten.. Maar het is wel heel belonend werk ook vind ik, want van de week hadden 2 paarden die ik elke dag rijd alletwee een race, en ze hebben alletwee gewonnen! En ik kreeg een compliment van de trainer en extra geld van de eigenaren, en toen voelde ik me wel een beetje trots :o nu mag ik ook met de jockeys trainen op zondag in plaats van dat er een jockey op mijn paard gaat, dus das is wel echt fijn. anders moest ik er namelijk altijd naast gaan lopen (of rennen) om er zeker van te zijn dat ze de renbaan wel opgingen. voelt toch een beetje.. kansloos :+

Ja wel echt super leuk.
Geeft ook zo'n super gevoel als ze dan winnen, ze voelen toch een beetje van jou.
Ook erg leuk je verhalen hierdoor ben ik gewoon nog gemotiveerder om te gaan.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:57

Wat leuk om je verhalen te lezen!
Wel gaaf dat ze allebei gewonnen hadden, daar doe je het voor! *D

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:53

ah, leuk om te horen dat jullie mijn leven interessant vinden, haha! :D
Ik merk wel dat het sociale leven hier een beetje lastiger is.. Omdat er zo veel buitenlandse mensen in newmarket wonen, waaronder heel veel uit indie, omdat het simpelweg niet veel betaald voor de hoeveelheid tijd dat je werkt.. Maar omdat ik het leuk vind om te werken en te rijden en ik nog heel veel kan leren maakt dat voor mij nu niet uit. ik wil eerst nog heel veel leren en daarna misschien mijn licensie halen. en als dat niet lukt wil ik naar australie ofzo :D maar moet dan eerst even spieren kweken, want het schijnt dat de paarden daar sterker zijn, omdat ze op de renbaan trainen en dan met de paarden snelwerken en dan zoeeff vlak langs de rustig galloperende paarden gaan. :))

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 00:17

kimbosman schreef:
ah, leuk om te horen dat jullie mijn leven interessant vinden, haha! :D
Ik merk wel dat het sociale leven hier een beetje lastiger is.. Omdat er zo veel buitenlandse mensen in newmarket wonen, waaronder heel veel uit indie, omdat het simpelweg niet veel betaald voor de hoeveelheid tijd dat je werkt.. Maar omdat ik het leuk vind om te werken en te rijden en ik nog heel veel kan leren maakt dat voor mij nu niet uit. ik wil eerst nog heel veel leren en daarna misschien mijn licensie halen. en als dat niet lukt wil ik naar australie ofzo :D maar moet dan eerst even spieren kweken, want het schijnt dat de paarden daar sterker zijn, omdat ze op de renbaan trainen en dan met de paarden snelwerken en dan zoeeff vlak langs de rustig galloperende paarden gaan. :))

Kim naar de sportschool en hup 1,2 hup 1,2 jaja wordt ze dadelijk zo'n body builder in vrouwelijke vorm.

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 01:12

Goed om te horen dat je het leuk hebt Kim!
Heeel veel succes nog :D

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 09:53

Erg leuk om je verhalen te lezen Kim :D Fijn dat je het zo leuk vind daar!
Is het nou zo dat als je klaar bent met je 'jaar bij een trainer' dat je dan ook gelijk je licensie haalt? Of hoe werkt dat?

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:57

bedankt meiden!

Nee helaas werkt het niet zo dat je zoieso je licensie krijgt. das weer een aparte 'opleiding' en helaas niet weggelegd voor iedereen. en als je je licensie haalt is het niet zo dat je gelijk of zeker weten veel ritten krijgt. Als je apprentice bent, en je een jaar je licensie hebt ben je professioneel jockey, maar dan is het dus nog lastiger om ritten te krijgen omdat een trainer voordelen kan krijgen als hij een apprentice laat rijden. Best ingewikkeld nog, he :P Maar het is dus een lange weg.. Dus hoe jonger je begint hoe beter, dus kom maar snel hierheen allemaal *D

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 15:43

Haha inderdaad ingewikkeld, maar je bent dus van plan de rensport in te gaan?

Ik zag de foto's op facebook ook, wat een geweldige houding heb je gekregen!

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:03

Nou ik zal liegen als ik zal zeggen dat ik hier alleen was om dit werk te doen, ik wil nogsteeds graag races rijden, maar ik weet dat het niet makkelijk is en dat het tijd nodig heeft. maar mijn karakter is soms een beetje ongeduldig :D maar dat is ook uit enthousiastme. Ik vond het in het begin bijvoorbeeld heel frustrerend dat die rotjockeys de hele tijd op mijn paardjes op de renbaan mochten snelwerken :P maar gelukkig mag ik het nu vaker zelf doen :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:04

kimbosman schreef:
Nou ik zal liegen als ik zal zeggen dat ik hier alleen was om dit werk te doen, ik wil nogsteeds graag races rijden, maar ik weet dat het niet makkelijk is en dat het tijd nodig heeft. maar mijn karakter is soms een beetje ongeduldig :D maar dat is ook uit enthousiastme. Ik vond het in het begin bijvoorbeeld heel frustrerend dat die rotjockeys de hele tijd op mijn paardjes op de renbaan mochten snelwerken :P maar gelukkig mag ik het nu vaker zelf doen :)

Dat laatste kan ik me heeeel goed voorstellen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:44

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 23:45

Dat is echt gaaf gedaan zeg in dat filmpje! Mooi paard ook.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:32

ik kan het filmpje niet zien, zit in Turkije en daar kan je niet alles op youtube zien :(

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:27

het is hier s'ochtends zo koud! en ze zeggen dat het nog veel kouder wordt, maar ik had al ontzettend veel kleren aan :?
al die open vlaktes en dan in de volle wind een half uur terug stappen om 6 uur sochtends brr. Maar ook leuk nieuws, want ik ben vandaag voor het eerst in de startboxen gegaan *D . Het was eerlijk gezegd wel minder spectaculair dan ik had verwacht := maar toch.. tof dat ik dat mocht doen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:25

hihhihi is echt heel makkelijk he in een startbox hihi.
Eigenlijk makkelijker als los aanspringen.
En jha het is echt voort koud.
Ik zou jou al helemaal ingepakt voor me om zo'n beest zitten.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 18:16

Het enige nadeel is volgens mij echt de kou! Denk dat ik maar thermo ondergoed aan ga schaffen. & een lange onderbroek haha. :+