bedankt voor de felicitaties ja de foto word uit vergroot er hangt nu wel een andere maar die gaat er van af dit heeft toch wel een heel speciaal iets in jurk op je eerste eigen paard met je grote liefde
Prachtige foto! Van harte Lijkt me geweldig om zo een foto te hebben. Wij trouwen volgende zomer, dus wie weet!
JANNEKEx
Geplaatst: 08-08-17 21:58
wat een prachtige foto! En nog van harte gefeliciteerd!!
Ik ben de laatste tijd minder actief geweest maar las alles wel weer mee. Vandaag is Vic zijn nieuwe halster van Premiera ( Hypostore ) binnen gekomen. Ga morgen foto's maken!
Vandaag een nieuw zadel gekocht. pfff, wat een onderneming zeg!!! Ik neigde van te voren heel erg naar een thorowgood of een kent en masters. Zadelmaker had verschillende nieuwe en 2dehands zadels mee waaronder die 2. Na opleggen bleek al snel dat het de kent en masters het echt niet ging worden. De thorowgood (nieuw dressuur) een mfsc (2dehands, dressuur) en nog een ander zadel (nieuw veelzijdigheid) lagen goed en ging ik mee rijden. Eerst de mfsc, zat in de stap op zich wel lekker, toen ik ging draven was het al gauw duidelijk dat dit hem niet ging worden, toen de thorowgood, zat lekker, hoewel je voelt dat het een nieuw zadel is en dat het zich nog moet zetten en twijfelde de zadelmaker nog over de maat kopijzer en toe stalgenootjes zijden dat ik wat meer naar voren zat en normaal heel recht zit heeft ze er een kleiner kopijzer in gedaan en lag het zadel idd beter plus ik zat weer rechtop, toen dat veelzijgheidszadel, dat werd hem in de stap al niet dus er snel weer af gegaan. Het is dus een thorowgood T8 dressuur geworden. Ik ben helemaal blij en opgelucht, want ik vond het zenuwslopend.
Fijn dat je een zadel hebt gevonden die voor jullie beiden fijn is Barbar! Wel gek dat de K&M niet fijn was, of was het de s-line serie? Die hebben idd een andere vorm boom dan de thorowgood. De klassieke hebben zover ik weet dezelfde boom.
@xliannezorro leuke foto's!
@lorelientje gaaf om zo je paard bij je bruiloft te hebben. Prachtig plaatje geworden!
Hier nog steeds druk aan het revalideren, maar gaat vooralsnog goed! Hij voelt zich ook al lekker thuis op zijn nieuwe plekje. We mogen nu 40min stappen en 3 min draven, en hij is zo blij dat ie nu weer onder het zadel ook mag draven Daarnaast werk ik nog steeds veel vanaf de grond met hem. Gisteren hebben we een rondje buiten gedaan aan de dubbele lange lijnen in combinatie met een elastische band. Had een zichtbaar positief effect, veel bewuster van zijn achterhand. Ook voor het eerst even met het leren bitje gewerkt, daar hij met dubbele lijnen op zijn eigen bitje (myler) net wat te heftig reageert door enorm achter de teugel te kruipen. Buiten lekker rechtuit en in de bak nog even wat werk op de volte gedaan.
Alleen een camouflage kleur auto was wel heeel eng hahaha. Dus toen moest ik even voorop.
Fijn dat het zo goed gaat met je paardje darkadia. Of het de s-line was weet ik niet, maar zelfs ik kon zien dat hij niet goed lag. Is de s-line wat goedkoper dan de klazieke, want ik had het idee dat deze goedkoper was als wat ik in mijn hoofd had wat een k&m normaal kost.
WendyBZ
Geplaatst: 10-08-17 20:11
Mooie foto Lorelientje!
xliannezorro ook mooie foto's, en inderdaad, jouw haar! Mooi dat paard ook krulletjes heeft
Barbar mooi dat je een zadel hebt gevonden. Zo zie je ook maar dat het wel fijn is als je meerdere zadel kan proberen
Leuk Darkadia, zo longeer ik ook vaak. Ik bind gewoon een bandage achterlangs Alleen dan met touwtjes, omdat ze met dubbele longe ook graag erachter wil kruipen.
Ik heb vakantie, dus heb er een mooie trainingsweek van gemaakt Dinsdag springles, geoefend met in-uitjes;
Vandaag dressuurles, wat meer gefocussed op schouder voor rijden en daarna nog op de galop
Kon alleen moeilijk zitten Ben in mijn vrije uurtjes deze week ook een zadelkast aan het bouwen en met hout slepen is het me een beetje in mijn rug geschoten Morgen beetje rustig aan doen, zaterdag sluiten we de trainingsweek af met een working equitation trailclinic en koeienclinic
Frummels
Geplaatst: 11-08-17 20:51
Vandaag wat grondwerk met flash gedaan en wat deed hij alles braaf ben zo gek op dit dier!
Ben trouwens wel benieuwd hoe hoog hij nou is. Hij is voor het laatst gemeten toen hij 3 was (2007) en toen was hij 1.63m. Maar daar is hij inmiddels wel heel ruim overheen denk ik (ik ben 1.80 even voor t idee )
Hier niet veel bijzonders. De smid is geweest en die weet niet wat er aan de hand is met haar hoeven. Ik ook niet! Dus maar even afwachten en hopen dat het de goede kant op gaat. Morgen of zondag gaan we op vakantie.. spannend om mijn pony achter te laten.. ik heb niet hele goede ervaringen maar ik zal toch wat vertrouwen moeten hebben! De Voerzakjes liggen klaar. De wei waar ze op kunnen is klaar, nieuw hooi is bezorgd, zandkuurtjes gegeven en ze lekker gepoetst! Nu hopen dat de dazen en kuddes met vliegen weg blijven en dat de wei voldoende gras heeft!
Frummels, heeft de pensionhouder geen meetlat. Kan je t checken.
Frummels
Geplaatst: 12-08-17 08:38
CarinaR schreef:
Geen idee, ik ga het eens vragen! Kan ik ook meteen mijn nieuwe mini meten.
JANNEKEx
Geplaatst: 12-08-17 19:55
xLiannaZorro, Prachtige foto's! mooie manen heeft je paard ook
barbar, Dat kan heel moeilijk zijn idd. Fijn dat je nu een zadel hebt kunnen vinden wat ook goed zit op je paard! Heb ik ook gehad met mijn paard. Hij heeft een korte rug maar heeft wel body. Is ook een zadeldrama geweest welke goed op hem lag. Ik heb nu een Kieffer, Die zit heerlijk!
Darkadia, Wat super fijn dat het goed gaat met je paard!
WendyBZ, Leuke filmpjes! Lekker zo door trainen. ah heerlijk vakantie!
Frummels, naar mijn menig is jou paard ook groter als 1.63.
no_no, Alvast een hele fijne vakantie! Geniet ervan!
Hier ook niet veel bijzonders gedaan deze week, Hij mag lekker gaan genieten van de wei! en we hobbelen s'avond's na mijn werktijden in de bak of op buitenrit. Is op moment erg druk vanwege de vakantie periode.
Fluttershy
Geplaatst: 13-08-17 20:56
Leuke fotos iedereen!
JANNEKEx je roze setje
Hier even flink aan het balen van extreem opdringerige weidegenootjes. Die paarden zitten al te bumperkleven bij Tiska en ze hebben d'r ook nog een ander flink litteken op haar been bezorgd, en dan dit
WendyBZ
Geplaatst: 13-08-17 21:08
Dat is wel héél roze
Vervelende plek bij Tiska Springen ze er achterop?
Wij hebben een lekkere week achter de rug. Gisteren afgesloten met eerst een trailclinic en 's avonds runderwerk. Pony vond het af en toe doodeng, maar durfde op een gegeven moment toch wel wat te drijven. In oktober gaan we nog eens een keer
ruitje
Geplaatst: 13-08-17 21:20
Frummels schreef:
CarinaR schreef:
Geen idee, ik ga het eens vragen! Kan ik ook meteen mijn nieuwe mini meten.