De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:53

ha maar België doet het dan wel weer goed met horseball. Ook een sport waar EV's geliefd zijn, mijn vriendin en stalbaas hebben er al enkele voor verkocht...

@santos: 't is denk ik wel makkelijker/minder frustrerend om een EV vooruit en wakker te zetten, dan eentje die overgevoelig "vooruit" staat te desensibiliseren. 't is te zeggen dat hangt van je karakter af. Alleszins veel succes gewenst :)

Mijn EV is maar 1.56m dus ze zou perfect als E-pony gediend hebben in NL, maar ja dan had ik ze neit meer gehad :+

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:30

Unseen; ha, wat is de wereld weer klein, mijn ev staat in kortenhoef. Ik ben een beetje bekend geraakt met de sport door de meisjes Verhaar, jouw ongetwijfeld bekend. Zij hebben net een nieuw.....eh...argentijns volbloed?? dacht ik??

verder vind ik jouw ev. precies de bouw van de mijne hebben. Ook hier zie je de ribbetjes, die ik zelf eigenlijk niet zou willen zien.mijne meet 162, ook een kleintje dus. En dat malle huidstreepje op de flank.(is dat een soort van lange kruin??, ik vind het nog steeds een apart gezicht)

petitparis;Ik ging eigenlijk voor dit ras, vanwege het sensibele karakter. Ik kon goed aardappelen met mijn vorig en vurig ev. Maar met deze ook hoor, maar ik had het niet verwacht, dat ze zo sloom konden zijn. Ik moet me er bij neerleggen en het gaat goedkomen :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:39

Wat grappig Santos! Roos van der Haar zit inderdaad in mijn team en haar zus speelt ook veel! :D Roos heeft inderdaad net een nieuw paard gekocht, echt een paar dagen geleden geloof ik?? Heb haar nog niet gezien! Ook een kleintje is het, zo'n 1.43? Argentijns zou best kunnen, paardje heeft polo gespeeld geloof ik. Ben er erg benieuwd naar!

Dat huidstreepje, ik weet het niet precies! Het is niet echt een kruin, haartjes lopen normaal door. Het is meer een spier oid? :') Ribbetjes zie je echt alleen omdat hij zo enorm afgetraind is, want hij is niet te mager (naar mijn mening! :D ). Top heeft ook een soort donkere waas over zijn hals lopen, alleen aan de rechterkant en het loopt vanaf zijn oren tot halverwege zijn hals, heel apart. Een soort zwarte schaduw over zijn hals heen, zou wel direct zijn naam (Shadow Bay) verklaren! :')

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:18

Afbeelding

foto geleent van face book. ;) van de fam. van der haar.Hopelijk met toestemming :o .over zijn achtergrond laten ze niet veel los, maar het zou inderdaad argentijns ev moeten zijn.

nee ik herken geen schauw in de hals, zou inderdaad bij jouw door de naam komen denk ik ;)

ik dacht bij de flank niet ook niet echt aan een spier , maar weten doe ik het ook niet. Maar wel een apart streepje en grappig te zien dat er meer van de streepjes zijn.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:12

polopaarden komen dacht ik vaak uit argentinië en peru (dacht ik) had ik dat gewete hada ik vamorgen onze Hoefsmid kunnen vragen, die doet in de zomer alleen maar polopaarden...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:52

horsebal waar doe ze dit dan?
petitparis schreef:
ha maar België doet het dan wel weer goed met horseball. Ook een sport waar EV's geliefd zijn, mijn vriendin en stalbaas hebben er al enkele voor verkocht...

@santos: 't is denk ik wel makkelijker/minder frustrerend om een EV vooruit en wakker te zetten, dan eentje die overgevoelig "vooruit" staat te desensibiliseren. 't is te zeggen dat hangt van je karakter af. Alleszins veel succes gewenst :)

Mijn EV is maar 1.56m dus ze zou perfect als E-pony gediend hebben in NL, maar ja dan had ik ze neit meer gehad :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:59

uhm ergens in oost-vlaanderen, ik kan het wel eens vragen waar zij juist trainen. Hebben dit jaar EK selectie gehad.
Zoek anders eens op Caramel en horseball of bij VLP

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:01

ke ga ik dat ook eens bekijken dank je
petitparis schreef:
uhm ergens in oost-vlaanderen, ik kan het wel eens vragen waar zij juist trainen. Hebben dit jaar EK selectie gehad.
Zoek anders eens op Caramel en horseball of bij VLP

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:11

diegene waar "onze paarden" naartoe gaan zijn uit Zele en Hamme, hebben ook al de demo op horse event (Gent) gegeven...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:24

gezien het mooie weer en wij beiden morgen vrij zijn, willen we naar het strand met de paarden. het liefst kat of noord wijk. Iemand bekend daar??

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 23:02

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 00:38

ik kan hem niet bekijken |(

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:11

jammer dat je niet standaard een fotograaf bij je hebt, nu moet je het zelf maar zien te regelen vanaf je paard. Het is overigens noordwijk geworden. zie hier het resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:10

Ziet er heerlijk uit! Ik zou ook wel weer eens naar het strand willen, maar dat is tegenwoordig een beetje te ver weg. :') 'Vroeger' woonde ik een half uur van het strand af... nu een half uur van het bos. :')

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 22:12

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 01:51

pff, vanmiddag begonnen met manen trekken, wat een dikke bos zeg... die van jullie ook??

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:40

santos schreef:
pff, vanmiddag begonnen met manen trekken, wat een dikke bos zeg... die van jullie ook??

Ja, de mijne ook. Alleen wil hij ze niet laten trekken omdat dat toch een beetje pijnlijk is. Hij heeft een hekel aan pijn en wil zich dan niet laten doen. Ik snij ze met een mesje en met een tandenschaar. Het is minder mooi dan trekken maar dat laat hij toe en je trekt ook minder haar uit. Denk met de scheermachine dat dat ook wel een goed resultaat moet geven maar dat heb ik niet.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:19

mijn vorige ev had inderdaad ook een enorme hekel aan trekken van de manen. die knipte ik dus ook altijd(lelijk, maar ja) phoebe vond het helemaal prima....... alleen ik vond het wel zeer veel werk..

ons B debuut is goed verlopen. Ik was super tevreden. De jury iets minder maar toch 174 pnt. ook beetje zeuren over de vlakke galop natuurlijk, die moest meer springend. Zal nog een hele toer worden, om daar meer sprong in te kunnen krijgen :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 23:05

santos schreef:

Nope, die van mijn paard zijn door vorige eigenaar afgeschoren, dus Top heeft lekker een kort koppie nu.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:04

hier ook een mooie dikke bos manen en staart. Ik moet bijtrekken omdat anders knotten een onmogelijk opgave wordt (elastieken die knappen, veel te dikke knotten,...)
Ik trek altijd na het rijden, dan staan de poriën open en lossen de haren makkelijker. Maar sommig EV gaan gewoon over de rooie. Mijn vorige is zo 2x tegen het plafond gegaan...

Meer sprong in die galop krijgen zal wel meevallen hoor. EV's hebben een goed ontwikkelde galop, laat je nooit iets anders wijsmaken. Als ze minder "vooruit" mogen gaan ze eenmaal ze wat meer draagkracht hebben automatisch meer sprong maken in die galop. Succes!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:19

ijn volbloed heeft geen super dikke manen en staart(staart tot sprong gewricht is dit er na wat dunnetjes)(manen zelfde verhaal zijn lang blijven helaas een lengte)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:22

ik weet ook een "bloedlijn" (moeder en verschillende nakomelingen) die allemaal een dunne staart hebben, maar keiharde hoeven voor een volbloed. Of super dikke staarten tot op sprong hoogte, maar als je hem langer wil, enkele zielige sliertjes...
Dus het verschilt soms wel

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:32

ja mijn merrie heeft wel super hoeven en gelukkig is de voor pluk redelijk,manen worden niet mooi lang blijven dus een lengte ende staart zo als jij omschrijft tot op de sprong mooi dik maar langer en dan ook nog dik zit er niet in.mijn volbloed heeft moeder gini en vader sidney raaphorst
petitparis schreef:
ik weet ook een "bloedlijn" (moeder en verschillende nakomelingen) die allemaal een dunne staart hebben, maar keiharde hoeven voor een volbloed. Of super dikke staarten tot op sprong hoogte, maar als je hem langer wil, enkele zielige sliertjes...
Dus het verschilt soms wel

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:01

dus ik mag niet klagen :o . phoebe heeft dikke staart en manen en m.i. ook goede hoeven. Ze is wel heel gevoelig op de hoeven en heeft daarom wel ijzers nodig, anders loopt ze op hete kolen. Maar verder geen brokkel of scheur hoeven.

En ook mag ik ooit op meer sprong rekenen begrijp ik petit paris ;) . Als ik dan nog een mooie rechte lijn maak en mijn voltes mooi rond en het achterbeen laat overstappen bij uitgestrekte stap, is er toch nog hoop :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:47

@ Santos: tuurlijk is er hoop :D Ik ben dit seizoen klasseverhoging gehad. En kreeg vrij goede punten op mijn galop en middenstap. Middendraf is dan weer iets anders, al ging die ook steeds beter.
Kijk eens bij het stappen aan de hand hoe de stap van jou EV is? De meesten hebben eigenlijk een ruime stap tenzij ze ergens "vast zitten". Eenmaal ze "in frame" (dus wat als een mooie dressuurhouding gezien wordt) ook kunnen ontspannen, dan krijgen ze diezelfde ruime stap onder de man.