Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
detour schreef:Ja, en ik leef nog!!!!
Die dame in mijn profiel was een heel aparte, mijn collegae waren haar zat, ze trok mensen het zadel uit, was een heet en uitgekookt dier, maar zo enthousiast; heb haar 5 jaar mogen hebben en ze was alles voor me. Was een point to pointer.
Het is bizar hoe veel je van zo'n dier kunt houden.
ziyadah schreef:Hey,
Als amatrice mag je niet zwaarder zijn dan 63 kg, maar wil je genoeg ritten krijgen moet je 55 kg wegen.
Als beroepsjockey moet je ook rond de 55 kg wegen, maar dat weet ik niet zeker.
Lengte is niet belangrijk, gewicht wel.
Al is het wel zo handig als je niet 1.80 bent
Maar als ik jou was zou ik er pas weer aan denken als je ouder bent, 14/15 jaar ofzo.
Het kan namelijk heel goed zijn dat je dan liever wat anders doet, en je kan ook nog heel wat groeien lijkt mij.
Mijn advies is dus; denk er nog maar niet over na en ga gewoon leuke dingen met paardjes doen
Je hoeft nu echt nog niet te beginnen te oefenen met allerlei dingen.
Tijd genoeg!
En mocht het later niet lukken; niet getreurd; er zijn echt genoeg andere leuke beroepen (met paarden)!
Dapy schreef:je word niet zomaar jockey,
eerst amatrice.
je moet rekening houden dat je de eerste jaren niet veel geld zal kunnen verdien (uitzonderingen daargelaten) ook moet je rekening houden met de zogenoemde a\handicaps, denk er maar eens over na.
detour schreef:mbt handicaps, daar miet je wel degelijk rekening mee houden; een beetje jockey mist een tand, breekt een arm of been, etc.
detour schreef:IN Ierland willen ze dat trainers cursussen gaan volgen voor ze het kunnen worden; dat is nieuw, zo was het niet.
mbt handicaps, daar miet je wel degelijk rekening mee houden; een beetje jockey mist een tand, breekt een arm of been, etc.