wie rijden dressuur met hun draver??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Karolien

Re: wie rijden dressuur met hun draver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:52

ik rijd ook "dressuur" met mijn dravers (groot woord vind ik, voor die paar"basis"dingetjes die ik maar doe , hihi)
Ik heb altijd geroepen dat ik geen ambitie heb in dressuurrichting, vooral omdat de ene (jade in profiel) ook totaaaaaaaal geen aanleg heeft, hem netjes laten dressuren ziet er uit als een bokser die ballerina wil worden, als je snapt wat ik bedoel (en hij kijkt er ook niet bepaald vrolijk bij, en dat is nog zacht uitgedrukt *LOL* maar laat hem voluit crossen in rendraf, of wandelingen gaan maken waarbij hij niks moeilijks hoeft te doen, dan is't een heel ander verhaal... Clown ). Maar dat neemt niet weg dat hij (vooral in zijn eigen belang) toch een beetje de basis moet meekrijgen (maar verder dan dat "push" ik hem ook niet)
Nummer twee (Remi) blijkt toch net iets meer aanleg te hebben, dus ik heb me alvast laten verleiden tot een dressuurzadel (al gil ik nog steeds dat het vooral voor mijn zit is etc etc) en wie weet ooit.... (maar we zijn nog niet zo heel erg lang bezig dus ja, wie weet wat de toekomst brengt ....)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:45

Haha Fenya wat onwijs toevallig, ik heb nl. ook een Beagle en een Draver *LOL*
Moet zeggen dat ik die vos uit jou profiel (Jade?) wel erg gaaf vind!

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:51

Ilse schreef:
Haha Fenya wat onwijs toevallig, ik heb nl. ook een Beagle en een Draver *LOL*
Moet zeggen dat ik die vos uit jou profiel (Jade?) wel erg gaaf vind!

dat is inderdaad wel toeval (wij zijn vast hele leuke mensen allebei *LOL* kan niet missen, hahaha)
De vos is idd Jade en hij ís ook erg gaaf, alleen nogal een gebruiksaanwijzing soms Rolleyes
Niet echt stout, maar een nogal eigen willetje om het even vriendelijk te zeggen *"koppige ezel" is dan de term die ik in de mond neem op de (gelukkig zeldzame) momenten dat ik het zo grappig niet meer vind* Haha!

ellen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:17

Dressuur is te doen alleen de galop zal een probleempje blijven

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 10:37

nou ik heb wedstrijd gehad we hadden een hele strenge maar eerlijke jury er waren veel mensen met in de 160 punten,dat is echt laag.Marius en ik zijn 2x 1e met 178 en 185 punten geworden,dus ook gelijk een winstpunt,met zevens voor zijn galop Haha! de jury had ook niet gezien dat hij een draver was,al helemaal niet aan zijn gangen,terwijl hij toch tot zijn 7e op de baan heeft rondgehobbeld Haha!

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:58

Wij hebben sinds kort ook een dravermerrie staan; ze was erg mager toen we ze kochten ( zie je waarschijnlijk wel op de foto denk ik.. ) & ze kent ook helemaal niet veel.. Maar het belangrijkste is toch wel dat het een echte schat is, echt superbraaf!

http://www.mijnalbum.nl/Album=VNLB7TZE ( voorlaatste foto! )

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 12:28

Die vind ik niet mager, vanuit deze hoek. Denk dat veel mensen een draver in koersconditie ook mager zouden vinden, maar dat zijn ze dus niet. Alleen een andere bespiering.

Ik rij alleen dressuur met mijn merrie om haar soepel te houden en galop te trainen. Ambitie om wedstrijden te rijden heb ik absoluut niet.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 16:23

WendyBZ schreef:
Die vind ik niet mager, vanuit deze hoek. Denk dat veel mensen een draver in koersconditie ook mager zouden vinden, maar dat zijn ze dus niet. Alleen een andere bespiering.

Ik rij alleen dressuur met mijn merrie om haar soepel te houden en galop te trainen. Ambitie om wedstrijden te rijden heb ik absoluut niet.

Marius had idd veel spieren ja,maar je zag ook echt duidelijk zijn ribben omdat hij niet goed at toen we hem kochten.Dat heeft bij ons ook een tijdje geduurd en nu eet hij alles wat eetbaar is,ook omdat hij een slecht gebit had.

Yvonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:40

ik doe dressuur en springen met een draver. Galoperen gaat goed:) maar ze heeft moeite op de rechterhand en ze kanteld nog wel eens met haar hoofd:( Springen gaat best goed!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:22

die van mijn liep bij de vorige eingenaar L2 officeel ! En thuis werd hij op M1 nivo getraind...

Ik wil meschien eens onderling gaan strarten !!

easytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:58

hoi,

ik heb ook een draver. hij kwam bij mij toen hij 4 was.
hij kwam net van de draversbaan af en kon helemaal niks.
ik heb hulp gekregen van een vrouw die bij ons op stal stond.
het heeft ongeveer een jaar geduurt voor hij een keer normaal kon lopen.
toen ben ik met dresuur begonen. met heel veel les is het me toch gelukt om verder in de dresuur te komen. ik heb eerst ongeveer een jaar niks gewonnen met wedstrijden. nu gaat het al een stuk beter rij nu B+7 en heb zondag ook weer wedstrijd.
ik zou zeggen heel veel oefenen.
dan kom je der van zelf Knipoog

gr xenia

ArAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:47

Ik heb ook als verzorgpony een draver. Ik rij hem nu bijna 2 jaar. Dressuur gaat steeds beter maar springen vind hij nog wel moeilijk. Hou ik zelf ook niet zo van. Galloperen kan hij op rechte stukken wel maar voltes vind hij toch nog moeilijk maar het gaat steeds beter! Lachen

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:03

ik heb ook een draver gehad. Ik reed met haar ook wel dressuur.
Ze had altijd wel iets meer tijd nodig om iets te leren, maar het ging prima Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:06

ik heb ook een draver ik rijd daar ook "dresuur" mee maar dit is mee van it het oogpunt dat ik vind dat hij toch de basis zal moeten kennen (jong paard nog) in de toekomst zal ik toch meer gaan springen. de gallop van mijn dravertje is voor een draver echt een top gallop omdat hij behoorlijk omhoog springt.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:58

nikilover schreef:
hallo,ik heb een draver en ik rij er dressuurmatig mee,en heb een startkaart aangevraagd,en ben van plan om dit jaar met hem te gaan starten.die van mij heet marius leander en het is een Marius Mollegardxlaura die tot zijn 7e op de renbaan heeft gelopen en daarna bij ons kwam.Ik kon niet rijden,hij kont niet (normaal) lopen.zijn benen slingerde alle kanten op en hij kon alleen maar hard draven(op een volte) voor de rest kon hij niks.Nu volg ik al zo'n jaar les bij Viola,en nu gaat het super goed.Nu ben ik benieuwd naar mensen die ook dravers hebben waar ze dressuur mee/willen rijden,en hoe jullie dit aanpakken/aangepakt hebben en hoe lang het heeft geduurd! Haha! groetjes Jenelva

Dressuur kan de mijne niet.
Heb 1 poging gedaan een paar weken geleden om hem te laten springen, ook dat kan hij niet.
Sindsdien heeft hij een trauma en wil niet meer mee in de trailer Boos!
Dus voor mij enkel nog buitenritten en endurancewedstrijden.
Succes Knipoog , ben benieuwd hoe dravers het doen in de dressuur!!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:01

Ik had vroeger zelf nooit echt intresse in de dressuur, wel kon mijn draver van af begin af aan de hulpen van de galop. ik heb haar zelf nog gereden voor de sulky. ik kreeg haar toen ze nog geen 3 jaar uitgaat en ze heeft nooit gekoerst, dus dat zal ook wel schelen dat ze galoperen makkelijk op pakt.

laatst ben ik begonnen met dressuur en ze pakt het echt super op, ze galopeert rustiger als ik ooit met een paard gedaan heb Tong uitsteken
in mijn foto's een aantal dressuurfoto's

ManimeminaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:59

ik rij mijn draver Nello d'aure nu 2 maanden dressuurmatig. hij is daarvoor weinig gereden en hij en zijn vorige bazing hebben beide veel pech en problemen gehad. z'n galop begint steeds beter te worden en ik ben van plan dit jaar een startkaart aan te vragen en misschien aan het einde van het jaar of volgend jaar dressuur te gaan starten.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:55

Hee, leuk topic, Haha!
Ik heb ook een 'dressuur'draver, een Franse, genaamd Narbella. Ze is nu 7 jaar, en ik heb haar al 3,5 jaar. Ik heb haar gekocht toen ze nog in Frankrijk stond, en daar is ze zadelmak gemaakt, stap en draf deed ze al netjes. Ze was niet snel genoeg voor de baan, dus is daar alleen getraind.
Toen kwam ze na een paar maanden naar Nederland. Ik rij haar dus al ruim 3 jaar, en we rijden ook wedstrijden. We hebben inmiddels 8 winstpunten, en ik hoop van de zomer L te kunnen gaan starten.
Ik heb alles heel rustig aan gedaan, de eerste paar maanden niet eens aan galop gedacht.
Maar het gaat heel goed, ze kan heel netjes galopperen, hoewel het op de rechterhand nog best wel moeilijk is. Maar M2, Hippie... wat goed zeg!!
Mijn doel is L2, dat moet wel haalbaar zijn, verder denken we gewoon niet, het moet voor ons beiden wel leuk blijven Haha! Knipoog

_Esly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:05

Ik rijd op een manege.
Daar heb ik ook op een draver gereden.
Daar heb ik ook mee gedressuurd, opzich ging dat best goed, ik reed gewoon een B proefje met hem. Het galoperen ging hem goed af! Alleen op een volte was moeilijk, en had hij erg veel ruimte nodig om te galoperen, maar geen rede tot paniek. Dat lossen we gewoon op: veel ruimte zoeken, en langzaam maar zeker ging het galoperen in een volte steeds beter. Bij een ander meisje die ik ken (rijd ook op die draver) loopt hij constant met zijn nek in de krul. Ook in de galop ik moet zeggen ik ben best jaloers op de manier dat zij hem rijd ! Haha!
Ik denk dat je gewoon heel erg veel tijd nodig hebt, en veel rust, dat het dan allemaal wel goed komt. Als ik het zo lees hier.
Verder veel succes met je draver zou ik zeggen! Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:01

Mijn draver gaat nu met dressuur ook heel erg de goede kant op, spijtig genoeg moeten we elke winter een pauze inlassen omdat we dan alleen maar kunnen gaan buitenrijden.
Nu we weer wat begonnen zijn merk ik dat hij zich nu gewoon volledig opbolt en veel te diep gaat lopen, weer heel wat opknapwerk dus, de galop is ook weer helemaal verdwenen Bloos
foto's in mijn profiel en onderschrift Ja

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 21:39

ik had zondag wedstrijd,en had 184 en 182,mijn 2e wedstrijd Haha! ben nu b+3 Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:45

Hee wat goed zeg! Gefeliciteerd. Ik heb zondag as. wedstrijd en hoop mijn laatste puntjes in de B te scoren Haha! Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:42

Dabo schreef:
Hee wat goed zeg! Gefeliciteerd. Ik heb zondag as. wedstrijd en hoop mijn laatste puntjes in de B te scoren Haha! Haha!

Bijna gelukt, was wel 2x 1e, maar 1 winstpuntje 'maar' ... hihi Haha!

oxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 08:43

Ik heb sinds 7 maanden ook een draver. Hij kon eigenlijk niks, had na zijn 'draversperiode' bijna alleen recreatief gereden. Gewoon rechtuit dus en stappen en draven. Toen ik er voor het eerst op wilde galoperen gingen we eerst een rondje heel hard in draf en eenmaal in gelop duurde dit maar een kwart rondje!! Nu zijn we 7 maanden verder en gaat het echt supergoed! Hij pikt de dingen heel snel op. Hij springt aan in galop als ik het wil en zolang ik het wil! Echt gaaf! Ik heb geen ambities (meer) om wedstrijden te rijden. We gaan ook vaak lekker de duinen in! Maar het is wel erg leuk om het dingen te leren!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:24

oxje schreef:
Ik heb sinds 7 maanden ook een draver. Hij kon eigenlijk niks, had na zijn 'draversperiode' bijna alleen recreatief gereden. Gewoon rechtuit dus en stappen en draven. Toen ik er voor het eerst op wilde galoperen gingen we eerst een rondje heel hard in draf en eenmaal in gelop duurde dit maar een kwart rondje!! Nu zijn we 7 maanden verder en gaat het echt supergoed! Hij pikt de dingen heel snel op. Hij springt aan in galop als ik het wil en zolang ik het wil! Echt gaaf! Ik heb geen ambities (meer) om wedstrijden te rijden. We gaan ook vaak lekker de duinen in! Maar het is wel erg leuk om het dingen te leren!

Toch vraag ik me af waarom mensen nu eigenlijk zo graag van hun dravertje een 'dressuurtutje' willen maken? Ik heb ook zo van die kuren, maar ik laat hem lekker zoals hij is. Het kost mij teveel tijd en teveel moeite EN teveel geld aan een trainer (want zelf kan ik het niet en ik heb geen rijbak).
Ik vind als ik dressuur wil rijden, dan had ik geen draver moeten kopen. Een draver is voor hard rennen, en dat doe ik dolgraag met hem in het bos Haha!
Maar ja, ik zit dan ook in een hele andere kant, de endurance Knipoog Dressuur vind ik ronduit suf.......Springen vind ik wel heel erg leuk Bloos