....Die mogen mij ook niet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
saskiakefie schreef:nou, goede springruiters, trekken niet zo in de mond hoor
griebels schreef:Nadya schreef:Tja, voor hun derde jaar inrijden met bit, terwijl ze nog volop aan het wisselen zijn, vind ik dus echt niet kunnen. En ik weeg nog geen 50 kg en ga ook nog niet op mijn jonge paard zitten (is bijna 3).![]()
Verdiep je eens in de groei van een paard, zou ik zeggen.....
En dat paarden een dikke huid hebben? Mijn paard reageert heel heftig op zwepen (als iemand er al mee zwaait is 'ie weg), omdat ik nooit een zweep gebruik (is niet nodig). Hoe vaker je ze gebruikt, hoe sneller een paard afstompt. Of dat dan niet erg is, bedenk dat zelf maar.
Als je rekening houdt met de fysieke en mentale groei van een paard, je overvraagt en forceert het paard niet en doet niets onder dwang en door angst aan te jagen of het paard pijn te doen, en je rijdt dan wedstrijden, dan is het een ander verhaal.
lieverd paarden wisselen hun tanden ook nog later hoor, als ze 4 zijn enzo... dan zijn de meeste ook al gereden EN met bit
ga eens kijken bij een renstal
griebels schreef:als je het niet wilt zien, moet je er ook niet over oordelen
classic_life schreef:saskiakefie schreef:nou, goede springruiters, trekken niet zo in de mond hoor
Piet Raymakers geen goede springruiter? Die heeft dit weekend in J.A gewonnen.... En ik heb die met inrijden gezien dat óók hij in de mond trekt! En heb je Edward Gal wel eens zien inrijden? Dat is ook niet bepaald met een zachte hand.
griebels schreef:ik weet niet hoe het in tsjechie is, maar hoe het paard was, zo zijn ze allemaal... Kunnen niet wachten om over die baan te gaan!
griebels schreef:dat heeft ook niets meer met rensport te maken, maar het rekken van een paardenleven.
Hier in NL worden geen paarden in de startboxen geslagen...
gipsyboy schreef:ik ben echt helemaal van de western wel is een wedstrijd van gezien ofzo?
teugeltje altijd los en luisteren op je been terwijl je amper wat hoeft aan te raken.
en alles zonder zweep, en oh ja DE SPOREN ZIJN VOOR DE SIER als je die gebruikt word je gediscualificeert.
ik hou totaal niet van die dressuur en springen en ren (rdaf) paarden
griebels schreef:lana_te schreef:http://www.youtube.com/watch?v=EXichpUG ... earch=%5B/
dit is een filmpje van een rennpaard mooi en droevig ondertussen gestorven
Ik zie niets anders dan een ontzettend gelukkig paard.. Overal zijn oortjes erop en pretoogjes. Dat paard heeft een geweldig leven gehad en heeft geleeft om te racen...
Dat hij dood is zonde, maar dat is van de 5 jarige die bij het longeren zijn been brak bij mijn vorige stal ook...
MiniMouse schreef:@gipsyboy!
Heb je wel eens gezien hoe ze een westernpaard trainen??Dat gaat ook niet even vriendelijk hoor..Ze doen niet voor niks alles gelijk zonder dat je ze helemaal aanraakt met je been..en zonder zweep etc. Die hulp middelen kennen ze wel hoor.
En heb je wel eens gezien hoe ze zon stop oefenen bah!,nou ik hoef het in ieder geval niet te zien.
Maar beetje of topic he?
Citaat:@ roest: mijn eerste en laatste ervaring die ik heb gezien met western rijden waren nu eenmaal
slecht. Er zullen vast goede zijn daar twijfel ik niet over, maar er zijn ook veel slechte en dat is bij elke tact van sport jammer. Ze zouden gewoon bepaalde regels moeten stellen bij elke tact van paardensport en dan bedoel ik ook bijv. beoordeling van manier van rijden bij het warmrijden..
Maar ja gaat ook weer te ver misschien![]()
MiniMouse schreef:Barbaro werd geleeft..Hij leefde zelf al effe niet meer