Wat ik nou zo zielig vind...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Audi_16

Re: Wat ik nou zo zielig vind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 19:23

ongefundeerd je mening geven, slaat nergens op. Ik ga toch ook niet zeggen dat ik een appel stom vind, omdat ie paars is?? Dat slaat nergens op en is neit waar, zo ook jouw post
[/quote]

Ik heb het ook niet over appel maar over een levende wezens!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:52

Mango15 schreef:
ongefundeerd je mening geven, slaat nergens op. Ik ga toch ook niet zeggen dat ik een appel stom vind, omdat ie paars is?? Dat slaat nergens op en is neit waar, zo ook jouw post

[/quote]

Misschien is het daarom juist de moeite waard om je er in te verdiepen? Dromen

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:05

sronnie schreef:
Mango15 schreef:

Misschien is het daarom juist de moeite waard om je er in te verdiepen? Dromen
[/quote]

Sommige mensen Slapen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:08

mijn ding is het steeplechase ook niet....... ik vind het net even teveel van het goede Haha!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 07:51

Mango15 schreef:
Sommige mensen Slapen

Daarmee bedoel je nu jezelf, denk ik.... ik vind het erg kortzichtig om zomaar je mening te geven. Dan zou je dat ook over de paarden van bv Anky kunnen zeggen, dat ronde rijden vernielt namelijk de atlas, iets waar dravers dan dus weer geen last van hebben, maar het zou gewoon te kortzichtig zijn om dat te zeggen (en dus is het hier niet mijn mening)

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 08:57

in de film dreamer mijn droompaard.. is dat ook alleen dan zonder die hegjes.. ik weet niet wat ik ervan vnd.. ziet er wel zielig uit als zo een paard valt Ach gut

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:04

Mackie schreef:
Mango15 schreef:
Sommige mensen Slapen

Daarmee bedoel je nu jezelf, denk ik.... ik vind het erg kortzichtig om zomaar je mening te geven. Dan zou je dat ook over de paarden van bv Anky kunnen zeggen, dat ronde rijden vernielt namelijk de atlas, iets waar dravers dan dus weer geen last van hebben, maar het zou gewoon te kortzichtig zijn om dat te zeggen (en dus is het hier niet mijn mening)

Neeehee helaas voor jou bedoel ik mezelf er niet mee!...

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 12:04

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 13:53

Tamara21 schreef:
griebels schreef:
Bekijk deze link maar eens...
Niet voor de gevoelige kijkertjes

http://www.animalaid.org.uk/racing/video.htm

Gatver vreselijk zeg die beelden!!! Verdrietig
Krijg er kippevel van!!!

Jaa he!

en dan gaan sommige mensen ook nog zeggen dat we er ons in moeten gaan verdiepen Slapen

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:28

met zoveel kortzichtigheid valt gewon niet te praten

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:00

De bovenstaande links... sorry maar in de dressuur/springsport zijn ook zulke links te vinden...

Helaas zal voorlopig de drafenrensport bevooroordeeld worden

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:09

Valt de engelse steeplechase ook onder de draf/rensport zoals we dat hier kennen?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:43

steeple hebben we in ieder geval niet in NL, maar door buitenstaanders wordt het er ieder geval wel mee geassocieerd

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:46

Maar komt dat door de buitenstaanders, of door mensen die zich te snel aangesproken voelen? Ik had het idee dat het hier alleen over de steeplechase ging?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:06

Ik heb ook wel een beetje het idee dat de draf- en rensportliefhebbers zich erg snel in de verdedigende hoek laten drukken... Knipoog Het ging volgens mij inderdaad over de steeplechase, niet over vlakkebaanrennen of drafsport. Dus die hoef je dan ook niet te verdedigen! Pling

Ik weet ook wel dat er veel vooroordelen over deze takken van paardensport bestaan en dat die grotendeels uit onwetendheid voortkomen, maar om elke kritiek in die richting meteen af te wimpelen als onwetendheid is te gemakkelijk. En altijd de nadruk leggen op het negatieve beeld komt ook negatief over, jezelf zo met de rug tegen de muur zetten verbetert het imago niet.

De kritiek die geleverd wordt is m.i. wel een beetje terecht, het is inderdaad 'zielig' als een paard valt. Mijn tak van sport is het niet. Knipoog Maar een hele hoop andere dingen zijn ook zielig, en zo kun je van iedere tak van sport een heel lijstje maken. Er zullen zat mensen zijn die endurancepaarden zielig vinden, want ze zweten zo erg... Nou ja, dan vinden ze dat maar. Mensen met een beetje interesse verdiepen zich een beetje en vormen dan pas een (gefundeerde) mening. Anderen hebben gewoon een 'mening', en hoe harder je er tegenin gaat hoe sterker ze zich voelen, dus gewoon negeren.

Ik heb trouwens vorig jaar met (onverwachte) spanning naar de Grand National zitten kijken, prachtig! Vingers aflikken Een paard verloor zijn jockey en ging vrolijk door! Haha! Oortjes naar voren, goed over de sprongen, het haalde zelfs de koploper en en ging vooraan het veld vrolijk door. Cool Toen wendde het zich plotseling af, nam zo het koppaard mee in de bocht, dat daardoor ook zijn jockey verloor. Maar in dat korte stukje was heel goed te zien hoe dat paard gewoon in zijn element was, geweldig!
En ja, dat vallen... zoals mijn smid (die SGW rijdt) zegt: ik hoop dat het me nooit gebeurt dat ik zo een paard verlies, maar mocht het gebeuren dan heeft het in ieder geval een mooi leven gehad! En dat kun je van veel andere paarden niet zeggen. Dus alle 'zieligheid' is relatief... Ik vind een paard dat 23 uur p/d in zijn eentje tegen 4 muren aan staat te kijken en niet verder komt dan de binnenbak véél zieliger... Bloos

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:47

Nina_rex
BETER KAN JE HET NIET ZEGGEN! SUPER! Dank je wel Haha!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:15

idd. toppertje!

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:57

Wij hebben een aantal jaren geleden een paard gehad wat in belgie mee liep in de steeplechase/horde rennen ze heeft bijna alle grote nummers gewonnen in belgie, dit paard kon over de vlakke baan op iets latere leeftijd niet goed meer mee komen, en bleek een geboren springer te zijn, ze heeft nooit een blessure hier aan overgehouden en is ook nooit gevallen, er worden in z'n totaliteit maar weinig van dit soort koersen verreden en zulke ongelukken zijn ook indentieel maar zeker sensatie belust
Ons paard heeft na haar carriere nog een geweldig leven gehad als fokmerrie, ik bedoel maar

maaike13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:41

Nina, zo is het!

Iedere tak vd paardensport heeft zijn voor en nadelen! maar SPORTpaarden zijn over het algemeen niet zielig, deze paarden krijgen krijgen normaal gesproken juist de beste verzorging. Het zijn nl. allemaal deskundigen die met ze werken (uitzonderingen zijn er altijd he)

Denk je nou echt dat ze met een ongetraind en ongetalenteerd paard mee doen aan een steeplechase..? De jockey wil ook graag blijven leven hoor..! die mensen kopen en trainen een paard heus niet om deze in de eerste de beste ren te laten verongelukken! Natuurlijk is het risicovol, en ik vind het ook echt niet leuk om een paard te zien vallen!

maar weet je wat pas echt zielig is..???

Die paarden in de 3e wereld landen.... Die zijn pas echt zielig, te weinig eten, te weinig drinken, te weinig verzorging en veel te veel werken.. DAT is pas zielig!

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 08:15

Mischien was het openen van dit topic toch niet z'n goed idee ..

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 08:18

Even over dat filmpje... gebeuren deze dingen nu nog ?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:08

ja, eerlijk gezegt wel,

Moon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:03

man.. dat film ... was wel even slikken.. ik wil later graag bij rensport werken Knipoog ik weet wel dat het niet geheel zonder risco's is maar toch lijk me wel gaaf om bij dat soort sports betrokken worden Ja

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:03

hoe moet je zo'n plaatje voor je tekst doen????en dingen over je eigenschrijven??

koerser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 19:08

er is zondag ee paard doodo gegaan tong was niet goed vast gemaakt had zijn tong in geslikt ik kon het niet aan zien