rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Rebec

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:36

Kibbeling: ik had het over 'de grote duim'
Jennietje:Wat balen, hopenlijk mag het alsnog
leuke foto's mango!
Leo_ke: die docu's zijn idd erg interessant. ik heb ook ene videoband van rensport a t/m z Kwijl die steeples waar die paarden hun nek breken zijn wel wat minder leuk om te zien maar voor de rest.

van de week stond er weer een stuk in het Rotterdams Dagblad.
"Ik zal even een deel ervan over typen"

Ieder jaar sterven op de Britse racebanen meer dan honderdpaarden. Volgens dierenbeschermers is het getal van 100 dode paarden maar het topje van de ijsber. er sterven ook nog eens 260 paarden bij de trainingen. volgens animal aid is het schokkend omdat de 59 britse racebanen maar 12 dagen per jaar worden gebruikt. dus dat betekend dat per twee racedagen gemiddeld 1 paard sterft.

fijn is dat, ik heb zo'n idee dat mensen die dat lezen denken dat het in Nederland dat het ook het geval is.

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:35

Das nou net het probleem in nederland met de draf en rensport......de pr Huilen als er eens iets word gepublicieerd over de rensport is het bijna altijd in negatieve zin{ongelukken,valpartijen,doping etc.}
Blijkbaar wil de lezer sensatie en negatieve dingen horen!
Jammer want er zijn genoeg voorbeelden over prestaties door paarden in positieve zin.

Het aantal doden inde engelse rensport is zeker niet leuk om te horen maar vergeet niet dat er elk jaar zo`n 3000 veulens geboren worden plus het aantal dat ingevoerd word van het buitenland!
Deze sport is zeer zwaar voor het beenwerk van de paarden zeker bij de steeplechase waardoor de kans op blessures groot is.
Hierdoor moet men vaak de beslissing nemen om het paard uit zijn leiden halen.Dat betekent dus niet dat elk paard "sterft"op de baan .

In Nederland komt dit gelukkig maar weinig voor daar er niet zoveel koerspaarden zijn en er geen horderennen of steeplechases zijn.

Hoop dat er ook weer eens wat positiefs valt te lezen in de dagbladen of op tv ,aangezien de sport toch al in een diep dal zit. Ach gut

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:44

Ik moet zeggen dat ik meer gecharmeerd ben van vlakkebaan rennen dan steeple chases, en ik zou er graag meer in Nederland zien, maar de rensport heeft idd helaas een slechte naam gekregen.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:02

ik geloof niet dat hier veel paarden dood gaan op de baan
er lopen zat DA's rond toch??

ik heb ook gevraagd of ze dat slaan niet wat minder kon, verteld ze me ze mogen maar 3 x slaan hoor voor de rest maaien ze er naast.................................ik goed opletten en ja hoor ze slaan helemaal niet echt.

en ik vind het een nutteloze discussie ook of het veilig is of niet, als je gewoon een rustig buitenritje doet kan je ook onder een auto liggen of in de bak aan het springen ben kan je paard ook zn been breken......dan is de cross toch veel gevaarlijker lijkt mij, hoewel ik dat ook een hele mooie sporttak vind en altijd wel ff kijk op de BBC

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 17:42

mango schreef:
welke fokkerij is dit Jennietje?

engelse volbloeden beginnen geloof ik idd op hun 2e maar de arabiren pas op hun 3e heeft Kim ons zondag verteld!!
de dravers beginnen geloof ik ook op hun 2e

Ha! tis wel op renbaan duinidgt..

http://www.renpaard.com daar staat het

En ik mag dr waarschijnlijk toch weer goed Haha! (wat heb ik toch weer fijne ouders he Vork )

-

Maar even over die leeftijd, ik heb wel ooit eens een renpaard gezien van 2.5...volgensmij was dat op de kentucky derby van 2003 Ik kom ff niet meer op z'n naam

groetjes
JEnnifer

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:30

jennietje: wat leuk zeg bij kevin davies hopenlijk mag het van je ouders

er mag idd wel wat meer possiefs in de kranten komen te staan. want zo stond er een tijdje terug ook een jockey (vrouw) in de krant met een intervieuw. en die schreef ook dat ze bijna alles wat er te breken viel gebroken had in haar jockeycarriere.

maar ik denk wel dat als er de rensport in willen dat ook wel te horen krijgen dat het niet alleen leuk hardgaloperen is met weinig risico's

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:15

Doe de zwarte prinses de groeten jennietjes Haha!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:40

woodenshoe schreef:
Hoop dat er ook weer eens wat positiefs valt te lezen in de dagbladen of op tv ,aangezien de sport toch al in een diep dal zit. Ach gut

dat hoop ik ook!!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:05

Ben gisteren naar de renbaan van Ghlin - Mons geweest in Belgie echt een onwijs mooie baan.
Ze koersen op een speciale zandbodem all wheater een bodem waar je een dressuurpaard op kan trainen.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:29

woodenshoe schreef:
Das nou net het probleem in nederland met de draf en rensport......de pr Huilen als er eens iets word gepublicieerd over de rensport is het bijna altijd in negatieve zin{ongelukken,valpartijen,doping etc.}
Blijkbaar wil de lezer sensatie en negatieve dingen horen!
Jammer want er zijn genoeg voorbeelden over prestaties door paarden in positieve zin.

Het aantal doden inde engelse rensport is zeker niet leuk om te horen maar vergeet niet dat er elk jaar zo`n 3000 veulens geboren worden plus het aantal dat ingevoerd word van het buitenland!
Deze sport is zeer zwaar voor het beenwerk van de paarden zeker bij de steeplechase waardoor de kans op blessures groot is.
Hierdoor moet men vaak de beslissing nemen om het paard uit zijn leiden halen.Dat betekent dus niet dat elk paard "sterft"op de baa

In Nederland komt dit gelukkig maar weinig voor daar er niet zoveel koerspaarden zijn en er geen horderennen of steeplechases zijn.

Ben ik het helemaal mee eens.
Daniel ??(of heb ik het mis Haha! )

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:30

esperance ben jij die vriend van David??

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:34

heey
nou even mijn commentaar, ik ben namelijk gek op crossen/racen (als het maar snel gaat)
snap dus heel goed dat je de rensport geweldig vindt, maar ik geloof dat het niet erg goed is voor de paarden
ik keek afgelopen zaterdag op de BBC naar zo'n race.. het paard dat had gewonnen schuimde helemaal bij z'n longen en het zag er ongezond blauw uit (ofterwijl paard kon het niet aan en moest harder lopen dan 'ie kon in mijn ogen)
verder zag ik ook dat paarden over die heggetjes moesten springen, waarna ze op hun knieën terecht kwamen, doordat ze de sprong niet goed konden nemen en het eigenlijk te hoog was voor hun doen
zoiets vind ik toch wel erg trietst, het is wel zo dat er veel (dieren)artsen rondlopen aangezien het toch wel de meest risicovolle tak van de paardensport is
maar ik vind zoiets wel erg zielig, races zijn leuk, maar niet als je paard ervan kapot gaat Scheve mond

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 08:40

kizz_rianne schreef:
heey
nou even mijn commentaar, ik ben namelijk gek op crossen/racen (als het maar snel gaat)
snap dus heel goed dat je de rensport geweldig vindt, maar ik geloof dat het niet erg goed is voor de paarden
ik keek afgelopen zaterdag op de BBC naar zo'n race.. het paard dat had gewonnen schuimde helemaal bij z'n longen en het zag er ongezond blauw uit (ofterwijl paard kon het niet aan en moest harder lopen dan 'ie kon in mijn ogen)
verder zag ik ook dat paarden over die heggetjes moesten springen, waarna ze op hun knieën terecht kwamen, doordat ze de sprong niet goed konden nemen en het eigenlijk te hoog was voor hun doen
zoiets vind ik toch wel erg trietst, het is wel zo dat er veel (dieren)artsen rondlopen aangezien het toch wel de meest risicovolle tak van de paardensport is
maar ik vind zoiets wel erg zielig, races zijn leuk, maar niet als je paard ervan kapot gaat Scheve mond

Hey!

das dan zeker niet best...Straks valt dat paard nog es dood neer!..en dat zou triest zijn! maar waar jij het over heb is steeple chase (of iets) daar ben ik ook niet echt geïnterreseerd in hoor Knipoog ik heb vaak van die op-hun-knieen-gevallen plaatjes gezien...

Maarjah..iedereen zijn eigen mening Cool

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:21

amaldas schreef:
Ben gisteren naar de renbaan van Ghlin - Mons geweest in Belgie echt een onwijs mooie baan.
Ze koersen op een speciale zandbodem all wheater een bodem waar je een dressuurpaard op kan trainen.

en wat heeft je paard gedaan Cool

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:30

ik hou dook niet van de steeple chase s etc, vlakkebaan rennen hebben zo een ongelooflijke charme,..
wie was er nou bezig met kevin davies? (hier in dit topic?)
zelf ben ik ben John Smith geweest en ik denk dat ik het niet beter had kunnen treffen. Ik raad je aan naar hem te gaan.. (iniedergeval niet naar Eric Bloem..)

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:01

muiszje schreef:
ik hou dook niet van de steeple chase s etc, vlakkebaan rennen hebben zo een ongelooflijke charme,..
wie was er nou bezig met kevin davies? (hier in dit topic?)
zelf ben ik ben John Smith geweest en ik denk dat ik het niet beter had kunnen treffen. Ik raad je aan naar hem te gaan.. (iniedergeval niet naar Eric Bloem..)

Ik! ik ga 7 mei met mijn andere renpaard-gek-vriendin naar Kevin Davies...we hebben al helemaal uitgezocht wie we gaan poetsen *en eventueel berijden* als ze niet aan het korsen zijn Haha! whaha Knipoog

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:12

muiszje schreef:

Sorry maar ik vind zo'n uitspraak meer dan wazig.
Zelf ben ik bij Bloem geweest, en ik was heel tevreden over hun.
Is maar net welke indruk je van iemand hebt,maar om dat zo op internet neer te zetten vind ik niet echt netjes.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:17

Niet zo best Dunja, maar hij gaat het vast beter doen de 24e op duindigt (als het wel doorgaat).
Het was voor hem de 1e keer weer sinds een jaar en al met al heeft hij het niet slecht gedaan.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:53

he wat jammer succes de volgende x

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:58

Amaldas schreef:
Daniel ??(of heb ik het mis )

Klopt ! Maar met wie heb ik het genoegen? Knipoog

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:27

Haha vorig jaar was ik met Vincent Plouviez bij het feest van Lucien. Rijd je in de arabierenkoers de 24e??

woodenshoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:46

Ja,Blacksmid GG en Pigaro als de koers doorgaat!
Heb jij ook wat lopen dan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:58

woodenshoe schreef:
Amaldas schreef:
Daniel ??(of heb ik het mis )

Klopt ! Maar met wie heb ik het genoegen? Knipoog

DK vermoed ik zo..... Haha!

Maericken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:04

wkoekoek schreef:

De rensport is in nederland niet zo bekend, is ook wel jammer. Ik ben toen ik in Wales zat twee keer naar Chepstow gegaan om de races te bekijken,

Daar ben ik ook een paar keer geweest! Echt supercool!! Voor ik in Engeland weas geweest vond ik racen niet erg interessant, maar het is echtwel indrukwekkend om te zien! Op de stal waar ik werkte waren ook veel racepaarden voor pre-training of om te zwemmen. Zelfs Kingscliff!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:33

gaat er zaterdag nog iemand naar ghiln, of heeft iemand er dan paarden lopen??