Een heleboel vragen over dravers

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:52

PDFFormenspiegel › Nanouk di Quattro
Datum Rennort Platz Zeit Distanz Start Rennart Start-Nr. EVQ Renngewinn
Fahrer Drei Bestplatzierte …
2012
22.04.2012 Hamburg - dis.bl. 2.200 m A INR 2 3,9 0 €
Heinz Wewering Betsy Kievitshof-O'Stern-Imola AS
12.02.2012 Hamburg - dis.r. 2.200 m A INR 5 4,7 0 €
Joop Pool Helms Klamm-O'Stern-Imola AS
02.02.2012 Hamburg - dis.r. 2.200 m A INR 6 5,7 0 €
Joop Pool Roadsterway Hall-Helms Klamm-Nocanda
2011
15.12.2011 Hamburg - dis.r. 2.200 m A INR 8 7,3 0 €
Benjamin Hagen Garry-Titan Lightning-Ayres Attack
11.12.2011 Hamburg - dis.r. 2.200 m A INR 3 4,6 0 €
Thomas Panschow Viking As-Hot Chocolate-Titan Lightning
24.11.2011 Hamburg 2. 1:18,9 2.200 m A INR 8 8,5 275 €
Thomas Panschow Frodo-Nanouk di Quattro-Garry
14.10.2011 Hamburg - dis.r. 2.200 m A INR 3 36,9 0 €
Roland Hülskath Sweet little Heart-Becky Dragon-Allure Kievitshof
29.09.2011 Hamburg - dis.r. 2.200 m A INR 5 4,6 0 €
Roland Hülskath Legendary Diamant-Ilustra-Stefie Jones
15.09.2011 Hamburg 5. 1:21,2 2.200 m A INR 2 3,2 50 €
Roland Hülskath Beloved Fortuna-Galante-Stefie Jones
21.08.2011 Hamburg 1:22,1 2.200 m A QU -

Duitse stamboek klopt wel denk ik. Laatste koers 2012

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:55

Heeft in Duitsland ook nog 3 veulens gebracht

Produkte (3)
2017
Kerwin Pasel (DE)
ausgeführt W 1:14,4 (4j.) 9.465 €
2018
Luca Pasel (DE)
S 0 €
2020
Nero Pasèl (DE)
H 1:17,1 (3j.) 1.000 €

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 17:55

Ik vind het meer vreemd dat er geen papieren van haar zijn terwijl ze wel veulentje heeft gehad

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 17:57

ruitje schreef:
Heeft in Duitsland ook nog 3 veulens gebracht

Produkte (3)
2017
Kerwin Pasel (DE)
ausgeführt W 1:14,4 (4j.) 9.465 €
2018
Luca Pasel (DE)
S 0 €
2020
Nero Pasèl (DE)
H 1:17,1 (3j.) 1.000 €


Jeetje zeg waar is dat paard allemaal naar toe geweest?

ruitje

Berichten: 12453
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 17:58

Dat is niet vreemd, op die manier kan een eigenaar voorkomen dat een paard ooit nog word ingezet voor de koers of fok.

99% van alle dravers word verkocht zonder papieren, misschien wel 99,9 % . Echt. Het is niet vreemd.

En dat paard is ook nergens naartoe geweest, je kan kiezen in welk land je je veulen registreert. Kan in NL geboren worden, maar in Duitsland geregistreerd. Zegt niks over waar ze geweest is :)

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 18:01

Afbeelding
Als ik op ren paard druk zie ik dat 12 april gestart is in Duitsland.dat zie ik bij draf dan weer niet.
Laatst bijgewerkt door appiesjappie op 27-06-23 18:04, in het totaal 3 keer bewerkt

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 18:02

ruitje schreef:
Dat is niet vreemd, op die manier kan een eigenaar voorkomen dat een paard ooit nog word ingezet voor de koers of fok.

99% van alle dravers word verkocht zonder papieren, misschien wel 99,9 % . Echt. Het is niet vreemd.

En dat paard is ook nergens naartoe geweest, je kan kiezen in welk land je je veulen registreert. Kan in NL geboren worden, maar in Duitsland geregistreerd. Zegt niks over waar ze geweest is :)


Ze is wel vaak in Duitsland gestart en kan mij voorstellen dat ze daar dan de veulens heeft gehad

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:09

Ik snap oprecht niet waarom je deze gok zou wagen. Zat paarden te koop die nog braaf (en bewezen!) hun rondje lopen en geschikt zijn voor jouw doelen. Alleen zullen deze een realistischere prijs hebben dan het paard dat jij op het oog hebt.
ALS je dan toch voet bij stuk houdt en dit project wil aangaan, zou ik op z’n minst eisen dat dochter er daar eens op gaat. Als ze toch zo braaf is als ze beweren kan dat geen probleem zijn.

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:18

Aan de andere kant. Paard heeft 1 jaar gekoerst, daarin 10 x gestart. en daarna blijkbaar in de wei gestaan en een aantal veulens gehad, verder is er weinig mee gedaan. Niet veel gesleten door werk.

Als je haar wil hebben, dan goed laten keuren door veearts en laat haar door dochter inrijden....

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 18:20

janouk schreef:
Aan de andere kant. Paard heeft 1 jaar gekoerst, daarin 10 x gestart. en daarna blijkbaar in de wei gestaan en een aantal veulens gehad, verder is er weinig mee gedaan. Niet veel gesleten door werk.

Als je haar wil hebben, dan goed laten keuren door veearts en laat haar door dochter inrijden....


Klopt maar op de ndr site staat dat ze vorig jaar dus nog wel is gestart wat ik raar vind

hwn
Berichten: 4820
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:32

appiesjappie schreef:
Klopt maar op de ndr site staat dat ze vorig jaar dus nog wel is gestart wat ik raar vind


Ruitje zei al dat die site soms kuren heeft, laatste start was 2012, ik denk trouwens niet dat er nog veel 15jarige dravers aan de start komen hoor, en zeker niet na een carrière als fokmerrie.

Als je effectief een rijpaard zoekt, zou ik het niet doen als er niet al minstens een zadel op gelegen heeft in je bijzijn.

janouk
Blogger

Berichten: 17969
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:40

Ze heeft niet gekoerst vorig jaar. Het is andere datum notatie
22 april 2012 laatste start. Ipv 12 april 22

Merries mogen koersen tot en met 11 jaar oud

Elisa2

Berichten: 38103
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:49

MyWishMax schreef:
Elisa2 schreef:
Nouja een 16 jarige Draver..die brengt die investering nooit meer op.

Maar goed, het kan ook zijn dat het wel geprobeerd is maar ze lastig is ohz. Dat is het risico wat je neemt maar daar is de prijs ook naar.

Wat je ook nog kunt doen is je twijfels uitspreken en dan even kijken of jullie misschien nog een keer kunnen komen en dan even een zadeltje er op gooien en kijken wat er gebeurd. :) Even longeren met zadel, beetje klapperen er op, misschien een beetje hangen.


Het is toch geen investering als dochter het zelf kan? Dat kost dus niks en vind ik juist een rode vlag daardoor.

Als ts zelf ervaring zou hebben en geen beperking zou ik hetzelfde denken. Maar in dit geval dus echt niet. Met een beperking moet je bepaalde dingen gewoon niet uitproberen. Zoek dan een bewezen betrouwbaar paard, want dat in en door rijden moet je gewoon niet willen doen dan.

Ts, je zegt dat jullie zelf stallen en weide hebben, hebben jullie dan al een ander paard of pony lopen? Want een paard alleen houden kan niet hé?


Natuurlijk wel, die dochter kan in die tijd ook een ander paard doen en iedere dag dat het paard er staat kost het geld wat van de winst af gaat. (zo leer je denken bij een handelstal)
En dit soort paarden gaat dat nooit opbrengen. Dus die tijd en investering kan beter in een paard gaan die in de hogere prijsklasse valt.

Ter vergelijking, voor e1850,- staat er een 9 jarige brave ingereden en goed doorgereden draver merrie te koop.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:53

Ik vind de prijs niet zo gek en ook als ze net ingereden is, zal de prijs niet zodanig stijgen dat je er opeens het dubbele voor krijgt. De dochter kan natuurlijk te druk zijn met school, studie, gezin oid, er gewoon geen zin in hebben of het een stom paard vinden :+. Kan ook zijn dat ze er 10 jaar geleden een paar keer enorm afgebokt is en nu denkt joh laat maar. Kan zijn dat ze een fikse peesblessure had en de wei opgegaan is en ze haar nu niet durven oppakken omdat je nooit weet of het nog op gaat spelen. Het feit is je weet het gewoon niet. Je ervaring heeft je al geleerd dat verkopers niet altijd te vertrouwen zijn. Zij hebben maar 1 doel en dat is het paard kwijt raken voor een redelijk mooi bedrag. Of eerlijkheid daarbij voor deze mensen belangrijk is, ga je nooit weten.
Daarom moet je daar ook niet van afhankelijk zijn. Je bent op zoek naar een leuk en vooral braaf recreatiepaard wat geschikt is voor een buitenritje. De grootste kans op een goede match, is als je het paard kunt testen waarvoor jij hem wilt kopen. Dus dat je kunt rijden en er een buitenrit mee kunt maken om te kijken hoe ze reageert op buitenrit. Er zijn zat paarden die rustig zijn in de omgang, maar onder het zadel heel anders zijn. Maar je weet het niet en je koopt dus een gok. Of dit paard zadelmak wordt én voor jou berijdbaar is weet je pas als je het probeert. Mocht het nu niet lukken, zit je wel met een redelijk onverkoopbaar paard. De vraag is of je die gok wilt nemen.
Laatst bijgewerkt door Diddykong op 27-06-23 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 38103
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 18:57

Denk dat het paard wel altijd te bereiden is. :+

Voor deze prijs zou ik de gok wel durven wagen. Maar dat ben ik.. goedkoper ga je ze niet vinden.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:02

Elisa2 schreef:
Denk dat het paard wel altijd te bereiden is. :+


Maar niet door TS :+ :D

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:10

Elisa2 schreef:
Voor deze prijs zou ik de gok wel durven wagen. Maar dat ben ik.. goedkoper ga je ze niet vinden.


De gok qua gezondheid zou ik ook wel durven nemen. Maar de gok of dit paard zich zonder enige misstap heel makkelijk in laat rijden dan weer niet :o. Tenzij je ook tevreden kunt zijn met bijv grondwerk oid en zo kunt genieten als het niet mocht lukken.

Elisa2

Berichten: 38103
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:32

Diddykong schreef:
Elisa2 schreef:
Denk dat het paard wel altijd te bereiden is. :+


Maar niet door TS :+ :D


:D

Nee TS moet zelf kijken of ze voldoende kennis en kunde heeft om ermee aan de slag te gaan. Eventueel met hulp.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 19:36

Elisa2 schreef:
Natuurlijk wel, die dochter kan in die tijd ook een ander paard doen en iedere dag dat het paard er staat kost het geld wat van de winst af gaat. (zo leer je denken bij een handelstal)
En dit soort paarden gaat dat nooit opbrengen. Dus die tijd en investering kan beter in een paard gaan die in de hogere prijsklasse valt.

Ter vergelijking, voor e1850,- staat er een 9 jarige brave ingereden en goed doorgereden draver merrie te koop.


Waar heb je dat paard gezien? Op marktplaats zie ik haar niet staan

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:48

Een draver onder het zadel beleren is in de meeste gevallen in 30 min. Gedaan. Ze zijn al gewend aan een tuig en of ze een zadel of een tuig op hebben geven de meeste niks om. Dan is het even paar rondjes longeren met de beugels naar beneden.meestal is hier ook een bijna geen reactie op. Dan spring je er beetje naast ( ivm wennen op en afstappen ) dan ga je beetje hangen, dan ga je tenslotte hangen en kleine stukjes stappen en als dat reen reactie geeft ga je erop en stap je eersr even rustig aan de hand. Voelt dit goed dan ga je aan de longe op de volte stappen een aantal rondjes en draaf je rustig aan. Valt ie weer in draf, geen probleem stap je stukje en draaf je weer aan. Meestal voel je met het 3e rondje al ontspanning en ging ik al gelijk de baan op of het bos in. Het enige verschil met erop versus erachter is de acceptatie. Ze hebben een stuur en een rem. Het gas de voorwaarts zit er ook op alleen nog niet op been dus dan moet je beetje proficories zijn door even zacht te klikken met je mond of iets stimulerend praten. De rest leer je ze later zo aan. Dus ik zou zeggen. Laat die dochter er even 2 x tijd in stoppen van 30 min. En je weet het.
Indien dit een uitzondering op de regel is die niet binnen dit tijdsbestek beleerd word zoals ik omschrijf is die niet geschikt voor jou.

Succes

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 20:59

BravoT schreef:
Een draver onder het zadel beleren is in de meeste gevallen in 30 min. Gedaan. Ze zijn al gewend aan een tuig en of ze een zadel of een tuig op hebben geven de meeste niks om. Dan is het even paar rondjes longeren met de beugels naar beneden.meestal is hier ook een bijna geen reactie op. Dan spring je er beetje naast ( ivm wennen op en afstappen ) dan ga je beetje hangen, dan ga je tenslotte hangen en kleine stukjes stappen en als dat reen reactie geeft ga je erop en stap je eersr even rustig aan de hand. Voelt dit goed dan ga je aan de longe op de volte stappen een aantal rondjes en draaf je rustig aan. Valt ie weer in draf, geen probleem stap je stukje en draaf je weer aan. Meestal voel je met het 3e rondje al ontspanning en ging ik al gelijk de baan op of het bos in. Het enige verschil met erop versus erachter is de acceptatie. Ze hebben een stuur en een rem. Het gas de voorwaarts zit er ook op alleen nog niet op been dus dan moet je beetje proficories zijn door even zacht te klikken met je mond of iets stimulerend praten. De rest leer je ze later zo aan. Dus ik zou zeggen. Laat die dochter er even 2 x tijd in stoppen van 30 min. En je weet het.
Indien dit een uitzondering op de regel is die niet binnen dit tijdsbestek beleerd word zoals ik omschrijf is die niet geschikt voor jou.

Succes


Dankjewel voor de tip.ik laat deze week onze hoefsmid er nog even naar kijken voor de zekerheid. Kijken wat hij er van vind. Stand van de benen en de manier van lopen

SassyMoon
Berichten: 301
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:49

Elisa2 schreef:
Natuurlijk wel, die dochter kan in die tijd ook een ander paard doen en iedere dag dat het paard er staat kost het geld wat van de winst af gaat. (zo leer je denken bij een handelstal)
En dit soort paarden gaat dat nooit opbrengen. Dus die tijd en investering kan beter in een paard gaan die in de hogere prijsklasse valt.

Ter vergelijking, voor e1850,- staat er een 9 jarige brave ingereden en goed doorgereden draver merrie te koop.


Waar?

Elisa2

Berichten: 38103
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Een heleboel vragen over dravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:50

PB gedaan.

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 23:14

appiesjappie schreef:
Ja dat is sowieso een probleem. Toen kwam ik deze brave draver van 1250 tegen. Dacht kan altijd eens kijken.ik wil er toch geen hele gekke dingen mee doen. Stappen en draven thuis en misschien later weer les. Heb ooit eens eerder een draver gehad. Het is zo lastig allemaal. Stalgeld ben ik gelukkig niet nodig. We hebben een eigen wei en Stal


Maar je had toch een stal bij Ruitje?

En heeft het paard bij je thuis wel een maatje?

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-23 06:05

Autumnn schreef:
appiesjappie schreef:
Ja dat is sowieso een probleem. Toen kwam ik deze brave draver van 1250 tegen. Dacht kan altijd eens kijken.ik wil er toch geen hele gekke dingen mee doen. Stappen en draven thuis en misschien later weer les. Heb ooit eens eerder een draver gehad. Het is zo lastig allemaal. Stalgeld ben ik gelukkig niet nodig. We hebben een eigen wei en Stal


Maar je had toch een stal bij Ruitje?

En heeft het paard bij je thuis wel een maatje?


Nee hoor we hebben gewoon thuis een wei en stallen en ja heb 2 Shetlanders waren maatjes voor mijn Friese merrie