Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
nolanlover schreef:Heel simpel:
Er staan er veel te koop, lage prijzen en ze blijven lang te koop staan.
nolanlover schreef:Heel simpel:
Er staan er veel te koop, lage prijzen en ze blijven lang te koop staan.
En hoe ik dit weet? Ik hou bijna dagelijks verkoopsites in de gaten, dus weet wel ongeveer wat er op staat.
Prima als jullie dravers geweldig vinden, ik nou eenmaal niet, en in mijn omgeving genoeg met mij. Maar misschien komt dat omdat wij in de sportpaarden zitten.
Ts succes met de verkoop

Daarnaast zit ik in een pensionstal met 85 paarden waar ook wat ' sportpaarden' staan. 
. Daar zaten erbij die nog in de koers liepen en waar natuurlijk niet mee gegaloppeerd mocht worden. Maar er zaten er een paar tussen waar menig dressuurruiter echt niet mee zou misstaan in de ring. Zelf heb ik een kwpn paard en binnenkort komt er nog een paard bij en als ik de keus heb tussen een draver van 18 of een tinker van 5 dan ging ik toch echt voor de draver, ondanks de leeftijd. Maar ik denk inderdaad dat het meer met de leeftijd en reputatie te maken heeft dat een draver minder geliefd is. Erg jammer want het zijn echt leuke paarden.
Ik denk dat ook niet iedereen met een Parcival of Totilas bereikt zou hebben wat Adelinde & Edward met die paarden hebben bereikt. En ik wil niet zeggen dat een draver een potentieel ZZ-paard is. In de meeste gevallen niet zelfs (net als bij de fjorden, tinkers en andere paarden die niet de ideale bouw hebben voor de dressuur- / springsport), maar een goed door het lijf lopend paard die ook een nette galop laat zien, een nette sprong kan maken zit er echt wel in hoor! Daarbij hebben ze het doorzettings- en loopvermogen om ook vaak succesvol in de hoogste klasses endurance mee te komen.
NatasjavE schreef:Tja ik zou ook geen interesse hebben in een Draver moet ik zeggen![]()
De bewegingsvorm en type spreken mij niet aan.
Ik heb zelf een aantal reeds omgeschoolde dravers gereden en ik vind ze dus niet fijn zitten. Door het front heb ik het gevoel dat ik er zo aan de voorkant af kiep.
Betekend niet dat er geen markt voor is.
Maar hoe zit je met je prijs? Is deze wel markt conform?
(ik hoef dus niet de vraagprijs te weten...meer als in heb je daar al naar gekeken)
Maar is vooral als je paarden gewend bent met veel front denk ik
CarinaR schreef:Hoe bedoel je er aan de voorkant afkiepen?
Dat zijn van die mensen die je niet aankijken omdat je een draver hebt, of omdat je niet de merkleding draagt die zij dragen...
lachen en zwaaien, en verder negeren.