draver als rijpaard rustig laten lopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:23

Inderdaad!
Ik wou eerst mijn Draver niet, maar na een beetje ruzie snappen wij elkaar en durven we alles :+.
Hebben zelfs groen licht gekregen om te starten (al wacht ik daar mee tot na de winter), maar hij vindt het geweldig en wisselen werk vaak af met fietsen, wandelen buitenrijden of (los)springen.

Voor mij is hij gewoon een paard, net als mijn pony die in de wei staat.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:31

xmontedraver schreef:
Ik longeer hem regelmatig met dubbele lijnen en hij loopt goed laag geeft dat het zelfde effect als met de pessoa teugel? Zonee wat is het verschil?

daarmee werk ik ook veel met mijn draver, je kunt dan inderdaad zelf loslaten als ze mooi laag lopen en goed bijsturen , ook naar buiten toe. het tempo eruit halen duurt inderdaad wel even, ze vinden hard gewoon ook lekker maar met veel geduld en liefde en wellicht les gaat dat wel lukken.

wijkie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:04

Wat bij mij heel goed heeft geholpen is hard draven onder het zadel en met remmen ook langzaam gaan lichtrijden. Op een gegeven moment leerde hij terug komen op het langzamer gaan lichtrijden en kwam hij dus terug op de zit en vanuit daar veel overgangen rijden. Elk paard is anders en zal ook anders reageren.