Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
valerie2012 schreef:heidy_wilco schreef:Ieder zijn smaak toch? En wees blij dat sommige mensen vooroordelen hebben en ze niet leuk vinden. Als iedereen Dravers zo leuk vind en er een koopt, dan wordt het toch best moeilijk om nog aan een Draver te komen. Ik vind sommige paarden ook minder leuk, ik heb bijv. echt helemaal niets met Friezen, maar dat is toch echt mijn keuze, en daar kan niemand wat aan veranderen hoor.
@Celiien: snap wat je bedoelt met je eerste post
IK ben ook niet weg van een fries maar wij zijn niet bewust naar draver op zoek gegaan hoor. Wij zijn bij verschillende geweest. Maar het schilt gewoon dat zijn niet gekoerst heeft anders hadden we der echt nooit gekocht.
valerie2012 schreef:Je hoeft voor mijn niet te herhalen wat ik zeg hoor ik ben niet dom ik weet zelf heel goed wat ik zeg.
chelle_dora schreef:Met dravers is hetzelfde mis als kwpn'ers, haflingers, tinkers, vuilnisbakrassen, shetlanders en ijslanders;
er zijn mensen bij betrokken en iedereen heeft altijd wel wat te janken.
heidy_wilco schreef:valerie2012 schreef:Je hoeft voor mijn niet te herhalen wat ik zeg hoor ik ben niet dom ik weet zelf heel goed wat ik zeg.
Wil je een heel eerlijk antwoord?
Ik weet niet wat er allemaal in je hoofd omgaat, maar het kan gewoon niet fris zijn. Je l*lt je overal doorheen en zorgt dat je zelf gelijk krijgt, als je geen gelijk krijgt, zoals nu, dan begin je alleen maar domme antwoorden te geven die niet relevant zijn of je begint mensen zelfs aan te vallen, en dat doet je werkelijk dom overkomen. Als iedereen jou reactie op mijn berichtje had gelezen, hadden ze precies hetzelfde gezecht: Jij kan niet lezen. Je hebt geen idee wat je zegt, en je hebt ook geen idee dat je je compleet voor aap zet.
Esmeej333 schreef:Maar even serieus, hoe kom je nou vanaf dat het geiten zijn op dat paarden die opdrogen? Ik zie de link niet, serieus.
Peetje schreef:Om jouw originele vraag te beantwoorden: er is helemaal niets mis met dravers. Nooit geweest ook, in mijn mening. Maar ik krijg net als wat andere mensen in dit topic, de indruk dat je er zelf wel iets mis mee vindt. Je benadrukt namelijk nogal eens dat jouw draver helemaal niet op een draver lijkt. Hoe ziet een draver eruit dan? Ik kan je bij ons op stal 50 verschillende dravers laten zien en ze zijn allemaal anders. Dat maakt het ras nou zo leuk: ze worden niet op hun uiterlijk gefokt.
Maar om even op terug te komen op het feit dat jouw paard niet op een draver lijkt: die van mij zal er waarschijnlijk wel typisch op lijken. Hij heeft ook gekoerst, ook voor mij heeft hij nog koersen gewonnen. Hij is geweldig. Ik zou geen ander paard willen. Hij pakt de dressuur op alsof hij nooit anders heeft gedaan. Ik kan heerlijk met hem buiten rijden, omdat hij zich nergens druk over maakt. Het is mijn maatje, voor mij het perfecte paard. Dus ja, voor mij is er niets mis met dravers.
Maar ja, ieder zijn smaak, toch? Ik heb een tijdje op een tinker gereden, maar wij klikten niet. Of dat aan het ras lag, weet ik niet, maar het feit blijft dat het niets voor mij was. Maar wat ook een feit is, is dat de draver van origine gefokt is voor de drafbaan: hij moet snel kunnen draven. Dus ja, ik snap wel dat er dan bepaalde vooroordelen zijn. Maar gebruik de zoekfunctie op bokt eens, er zijn echt al talloze discussies over dit onderwerp gevoerd. En het uiteindelijke resultaat is dat het een kwestie van smaak is. Dus ik zou me er vooral niet zo druk over maken....
michelle___ schreef:Met dravers is niks mis...
Ze liggen voor een prikkie op de markt, ze hebben alleen veel moeilijke punten, oa galop.
Wilt niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn, ik persoonlijk zie er niks in. Maar dat jij gelukkig bent met je draver, en een ander er niet voor kies hoef je je niet zo over op te winden hoor... Daar heb je alleen jezelf mee.