Wat is jullie ervaring met dravers?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:13

WendyBZ schreef:
Niet banketstaaf bedoeld, om in je eigen woorden door te gaan :+ maar ik denk dat ruitje wat meer dravers is tegen gekomen in haar leven dan jij. Het is ook mijn ervaring. En niet gekoerst betekend niet dat ze nuet gewoon voor de sulky getraind zijn.

Hoe weet nou wat ik allen maal ben tegen gekomen?. Je weet niet eens hoe veel paarden ik gehad heb want mijn draver die nu heb is niet me 1 ste paard. We hebben meerder gehad en allen maal verschillende rassen. Ik zit al heel mijn leven in de paarden niet dat het allen maal dravers waren maar die draver die gekoerst heeft en nu gewoon dressuur en soms springen doet. Die loopt echt lang zo mooi niet als mijn die niet gekoerst heeft. En der zit gewoon verschil in dravers die wel gekoerst hebben dan die dat niet hebben gedaan. maar overige is draver wel super lief en mijn wil in ieder geval graag werken voor mijn.

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:19

Ik moet toch ook echt Ruitje en Wendy bij treden :+
Dressuurmatig talent heeft weinig te maken met het al dan niet gekoerst hebben, maar vooral met de bouw en natuurlijke aanleg. En als je al veel Dravers gezien en vergeleken hebt, zou je ook moeten weten dat ze gewoon enorm kunnen verschillen op dat vlak :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:32

Ulaan schreef:
Ik moet toch ook echt Ruitje en Wendy bij treden :+
Dressuurmatig talent heeft weinig te maken met het al dan niet gekoerst hebben, maar vooral met de bouw en natuurlijke aanleg. En als je al veel Dravers gezien en vergeleken hebt, zou je ook moeten weten dat ze gewoon enorm kunnen verschillen op dat vlak :)

Ik zeg niet dat gekoerst heeft dat die dressuur talent heeft. Want die heeft niet een mooi gangen dat paard rijd niet voor 2 jaar B zonder winstpunten. En die van mijn heeft dat nooit gekoerst en die heeft wel ontzetten mooie gangen. Te wel als dravers voor de sulky staan wel heel mooi kunnen lopen. En iedereen heeft gewoon een eigen mening. Maar ik heb meesten paarden gehad die lang niet allen maal kwa karakter allen maal ander waren. Dus ik weet waar ik over praat mijn hoef je niet uit leggen hoe dravers in elkaar zitten of hoe ander rassen in elkaar zitten.

ruitje

Re: Wat is jullie ervaring met dravers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:01

Blijkbaar wel, want wat je zegt is gewoon niet waar :) . Maargoed, puur uit nieuwsgierigheid, hoeveel dravers heb je dan gezien in je leven?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:09

Wacht laat maar, ik ga niet in discussie met iemand die in haar profiel schrijft een Engels Volbloed te hebben, een 2,5 ingereden paard koopt en op nog geen 3 jarige leeftijd al bezig is met het werken naar een B parcour... Op je 'website' staat trouwens dat die paardenervaring wel meevalt.

Internet is groot, doe je niet voor als iemand met verstand van zaken als het tegendeel binnen een zoekopdracht gevonden is :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:11

Nou Valerie, dan denk ik toch echt dat jij de verkeerde dravers in je leven bent tegengekomen hoor. Of gewoon heel erg verschrikkelijk irritant overtuigd bent van je eigen draver, wat het niet is, want het is een EV en dat is ook waarom ik in eerste instantie al niet gereageerd had op je stomme reactie.
Want wel of niet gekoerst heeft echt geen ASS te maken met of een paard aanleg heeft voor de dressuur of galop oid.

Ik denk dat ruitje en wendy een stuk meer verstand hebben van dravers als dat jij hebt. Lijkt me niet dat je daar ooit tegenop kan met jouw slechte taal, spelling en know-how wat betreft dravers. Als je toevallig een niet-gekoerste draver hebt die bij toeval een goede galop heeft zelf in bezit hebt, en een keer op een gekoerste draver gereden hebt die een wat minder goede galop heeft, wil dat niet direct zeggen dat dat een feit is. Hoe jammer je het ook zult vinden dat je de discussie toch wel gaat verliezen.

Maar met jouw vele ervaring met dravers, ben ik net als ruitje ook wel benieuwd hoeveel je er gezien hebt in je leven.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:36

Mijn 21-jarige met koerservaring heeft een stuk minder moeite met de galop dan mijn 'nooit voor de sulky gestaan' 5-jarige. Maar ik lees dat dat dus niet kan...weer een illusie armer! :')

Heeft uiteraard ook niks te maken met aanleg en training onder het zadel / aan de longe!

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 10:39

ruitje schreef:
Wacht laat maar, ik ga niet in discussie met iemand die in haar profiel schrijft een Engels Volbloed te hebben, een 2,5 ingereden paard koopt en op nog geen 3 jarige leeftijd al bezig is met het werken naar een B parcour... Op je 'website' staat trouwens dat die paardenervaring wel meevalt.

Internet is groot, doe je niet voor als iemand met verstand van zaken als het tegendeel binnen een zoekopdracht gevonden is :)

Ze is nu half hoor en wij hebben haar niet ingereden want dan hadden wij gewoon wacht tot ze 3 was. Dus wij kunnen der niets aan doen dat al was in gereden en trug draaien kan het niet meer. En toen ze 2 half was had ik het echt nog niet aan B parcour gedacht hoor.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:27

Moderatoropmerking:
Het lijkt me niet de bedoeling om in dit topic persoonlijk te worden. Er zijn in dit topic meerdere mensen aanwezig met ruime ervaring met Dravers, al dan niet dravers die gekoerst hebben. Het gaat er niet om wie er gelijk heeft, maar het gaat er om respectvol met elkaar om te gaan en niet te doen alsof je alle wijsheid van de wereld hebt.
Een Engels Volbloed is overigens geen draver