wel of niet een draver

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:38

Mijn draver die gallopeert!!!!!
Afbeelding

pipo

Re: wel of niet een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:51

hier een slecht filmpje van mijn dochtertje en Caddy. Let niet op mijn commentaar :D
In galop dus :j

Afbeelding

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:06

Het ligt er gewoon aan wat je wilt gaan doen met je paard.
Zoek je een recreatiepaard waar je wat dressuur mee rijdt, wat mee springt en mee naar buiten wilt dan kun je dat in een Draver vinden.
Ik heb de mijne nu al 17 jaar zit een heerlijke galop op, kan een sprongetje maken en ik rij western met hem.
Ik ga op vakantie met hem en kan alles wat ik wil met hem doen.
Hij doet altijd zijn best voor me; ook al begrijpt hij het misschien niet hij wil het goed doen
Ik zou je aanraden om je in te lezen o.a. op Dravers.nl en het forum Draverspraat. (Sandra en King in Oosterwolde is een topic waarin foto's van mijn Draver staan).
Ik zou alleen niet een Draver kopen, omdat ie goedkoop is :o
Niet iedereen kan met het karakter omgaan.

Otte001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:23

Wij hebben een draversmerrie (Tiny) die nooit op de renbaan heeft gestaan. Zij heeft een zalige galop voor degene die er op zit, wel is het zo dat de galop er niet fantastisch uitziet (vind ik zelf) voor degene die er naar kijkt. Mijn dochter doet er natural horsemanship mee. Dat loopt niet altijd van een leien dakje omdat Tiny erg perfectionistisch en gevoelig van aard is. Buiten is ze wel kijkerig maar ze zal er normaal gezien niet van door gaan. In de bak en de poetsplaats is ze heel rustig en zet ze geen stap verkeerd.

Wat ik gelezen heb over dravers komt bij haar zeker terug: altijd welwillend om te werken, lief, eenkennig, perfectionistisch, gevoelig.

Dravers zijn even goed als andere paarden, hangt er alleen van af wat je met haar wil doen. En prijs ja: de aankoopprijs is inderdaad meestal lager ...de stalkosten zijn de hoogste kost en die blijven hetzelfde.

Kies voor het paard waar je een clic mee hebt en waar je mee kan gaan doen wat je graag wil doen!
Succes

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:40

Ik vind dravers ook superfijne dieren! Als je geen sportambities hebt zeg ik ook zeker doen..

Ik vind wel dat er soms al wat teveel van dravers wordt gevraagd op jonge leeftijd. Ook worden problemen pas serieus genomen als ze niet hard meer kunnen lopen waardoor ze zichzelf soms kapot lopen. Ik zeg niet dat dit bij elke trainer zo is maar wel wat ik heb meegemaakt.. Zou daarom je draver bij aankoop heel goed laten keuren ondanks dat ze heel goedkoop zijn, maargoed dat geldt eigenlijk wel voor elk paard.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:28

Mijn draver:

Afbeelding

Afbeelding

uitleggen waarom ik het zelf niet aanraad om het galopperen buiten te oefenen op een recht stuk,
heb ik uitgebreid toegelicht in het andere topic.
Dit ga ik niet weer helemaal overtypen.
Ik wil alleen nog zeggen: Op die manier gaat je draver geheid KEIHARD draven ;)
Iemand die daar geen ervaring mee heeft, kan daar behoorlijk van schrikken.
Daarbij valt je paard dan alleen maar ellendig in galop.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:08

Is het inmiddels een bewijstopic geworden dat dravers ook kunnen galopperen? :?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:18

nee maar t is wel leuk om te laten zien dat dravers helemaal niet zo moeilijk zijn als men soms zegt.
Zoals bij alle paarden ligt alles bij de opvoeding en een stukje karakter.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:44

Goof schreef:
Is het inmiddels een bewijstopic geworden dat dravers ook kunnen galopperen? :?

Volgens mij was er iemand die erom vroeg als zijnde bewijs, tragisch die vooroordelen :')

Sjarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:51

Dravers zijn hele erge eerlijke paarden, Maarja t is wel echt een hele klus om er een "normaal" rijpaard van te maken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:59

over sportambities: er bestaat meer dan dressuur :+ Tammy is klasse 3 startgerechtigd in endurance en we rijden al een paar jaar TREC. Daarin zijn we afgelopen oktober 2e geworden op het NK in de klasse T3. En ze kan absoluut meer, ik wil over twee jaar naar het EK in Italie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:15

Die gaan niet geheid keihard draver.. :n Ligt helemaal aan het paard zelf.

Vooral als je in een bocht probeert aan te galopperen is het makkelijker.

WendyBZ; inderdaad, en wat dacht je van dat internationale springpaard waar draverbloed in zit? De draver hier kan ook goed springen, lijkt veel vermogen te hebben. Gaan we ook zeker mee starten als de galop er goed in zit.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:21

Geweldige paarden en als je gewoon een heerlijk maatje zoekt om recreatief of niet heel hoog in de sport mee te rijden heb je er een super paard aan. Ik heb er ook een gehad zijn galop was heel goed!

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:22

Geryon,
Er word hier gesproken over een lang recht pad buiten en daar proberen in galop te komen.

Voordat je draver daar eindelijk eens in 'galop' valt..
Heb je al een aardige snelheid te pakken.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:33

WendyBZ schreef:
over sportambities: er bestaat meer dan dressuur :+ Tammy is klasse 3 startgerechtigd in endurance en we rijden al een paar jaar TREC. Daarin zijn we afgelopen oktober 2e geworden op het NK in de klasse T3. En ze kan absoluut meer, ik wil over twee jaar naar het EK in Italie.

Ik denk dat voor endurance je veel beter een draver kunt hebben dan een kwpn! Al heb ik er niet zoveel verstand van hoor.. Maar denk dat het gros van de mensen met een paard toch willen dressuren en als dat je doel is kun je denk ik beter een ander ras kopen; de bouw van een draver werkt niet echt mee in de dressuur.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:33

ik vind het geweldige dieren die dravers!!! Ik heb er twee jaar recreatief alleen maar buiten mee gereden!! En ik moet eerlijk zijn ik vond de draver zijn rengallop de fijnste van allemaal. Ik heb al op pre's lusitano's, bwp, boerepaarden enzo gereden maar toch vond ik die gallop zalig doorzitten!!!

Zijn die van jullie ook allemaal zo bomproef? Met die reed ik gewoon naast een voorbijgaande trein!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:35

Ik heb zelf ook kort een omgeschoolde draver gehad en was een heerlijk paard. Kind kon er mee weg rijden. Ze kon een flinke draf doen maar galop of rengalop was ook geen probleem. Het was echt een super makkelijk paard en ik zou ervoor geen draver laten staan.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:15

WendyBZ schreef:

Ik ben je uit het oog verloren, maarre knappe prestatie _/-\o_

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:10

switt schreef:
WendyBZ schreef:

Ik denk dat voor endurance je veel beter een draver kunt hebben dan een kwpn! Al heb ik er niet zoveel verstand van hoor.. Maar denk dat het gros van de mensen met een paard toch willen dressuren en als dat je doel is kun je denk ik beter een ander ras kopen; de bouw van een draver werkt niet echt mee in de dressuur.

Sportambities: die van mij is ook klasse III startgerechtigd en ben van plan om nog veel hoger te gaan eindigen( aan de top )!

Enne dressuur is er voor het (ongeacht ras) paard, en niet andersom!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 01:07

herintreder1 schreef:
Ik ben op zoek naar een eigen paard. Tijdens mijn zoektocht kwam ik dravers tegen. Deed hier niets mee. Maar toch kom ik enthousiaste verhalen tegen maar opvallend lage prijzen. Wie weet hoe dat zit?

Veel dravers zijn als ze (niet meer) snel genoeg zijn voor de koersen voor de eigenaren in de drafsport niet meer interessant om te houden. Het paard mag daarom voor een relatief laag bedrag weg. De paardenmarkt is slecht en dravers als rijpaard hebben nogal een imagoprobleem. Dat is ongeveer de verklaring van de opvallend lage prijzen.

Dravers kunnen echter hele fijne rijpaarden zijn. Voor basis-dressuur, basis-springen en ook lekker buitenrijden zijn ze zeer geschikt. Heb je ambities om het hogere dressuurwerk te gaan doen zou ik voor een ander ras kiezen.

Houd er rekening mee dat dravers bijzonder werkwillige en intelligente paarden die ook best gevoelig zijn. Qua bouw, type en schofthoogte is er veel variatie dus wat dat betreft zit er voor veel verschillende wensen wel wat tussen.

Het omscholen van een koerspaard naar rijpaard kost wat tijd en ervaring. Heb je beiden niet dan kan je beter al een goed omgeschoolde draver kopen.

Enne..een draver is gaver :D

Afbeelding
Hop, hop, hop draver in galop :j

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:02

anneliesdj schreef:
Marrit13 schreef:
Als een Draver gaat, gaat hij? Geldt dat niet voor elk paard? ;-)

Je hebt nog niet bepaald een nuttige bijdrage geleverd in dit topic, terwijl je blijkbaar ook ervaring hebt met dravers.

Nou komt'ie dan :')

Ten eerste weer een discussie over wel of geen Draver; al talloze topics over geweest en er reageert altijd wel iemand zoals jij doet. Hoeveel Dravers heb je meegemaakt? :-) Dat vraag ik me altijd af.

Er zit wat werk aan een Draver; maar geldt dat ook niet voor een gemiddelde Tinker of Arabier? Dat zijn ook niet perse rijtypische paarden (galop van deze rassen kan ook een ware uitdaging zijn!)

Wil je op hoog niveau springen of dressuren (en wat is hoog? Vanaf de Z begint het pas vind ik persoonlijk) dan kun je mss beter rondkijken naar een Hannoveraan, KWPNer oid.

Het is maar net wat je doel is. Beter een paard wat mss niet de juiste bouw heeft maar wel graag wil werken, dan andersom ;-) Overigens ligt het 9 van de 10 keer aan de kundigheid van de ruiter.

Oh ja ik wil nog iets zeggen over het wel of niet van de baan komen; mijn eerste Draver had nog nooit een baan gezien en vond galop heel lastig, mijn huidige heeft gekoerst en galoppeert heel makkelijk. Zegt dus niets :-)

Italo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:11

Afbeelding

(Italo is paardje met het zwart mutsje aan ;) ) Oftewel degene die met zijn tongske uit loopt :P
Italo in galop, terwijl het ook een draver is... Wel geen ideaal filmtje. Is gewoon om te tonen dat ze het dus wel kunnen :)
Maar ik heb nog een lange weg te gaan met Italo. Moet nog veel terug opgefrist worden :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:19

Marrit13 schreef:
anneliesdj schreef:
bovendien kunnen ze knap eigenwijs zijn.

Hoe zeggen ze dat ook alweer.. Oh ja: het paard is de spiegel van de ruiter?

Oh trouwens; ik vond dit best een nuttige post, omdat het héél erg waar is ;-)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:21

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:33

Lijkt mij een prachtige conclusie :-)