Nadelen van dravers, zijn die er dan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:56

Hoi,

mijn paard is een Draver X Groninger

Nadeel is voor mij dat ze eigenwijs zijn... hebben wel eens ruzie als ik naar huis wil en zij perse nog even racen moet:S is ook wel grappig...
voordeel is:
Het koele in het koppie...
Veel prima vinden
Kinderenvriendelijk (zolang die kids niet janken)
Het veelzijdige:D Wil graag met haar naar de manege (spring vanuit rustig galopje 1,5 meter)

Verdere nadelen geen idee...
Eigenlijk het bovenstaande nadeel geen echt nadeel:D

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:01

Sietara schreef:
Het veelzijdige:D Wil graag met haar naar de manege (spring vanuit rustig galopje 1,5 meter)

Verdere nadelen geen idee...

???? Leg dit eens nader uit? Hier snap ik dus vrij weing van. zal wel aan mij liggen.....

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:04

Ik kom ook al een aantal jaar bij dravers op stal en het enige nadeel is dat ze echt hard voor zichzelf zijn (de meeste dan). Ze werken zichzelf de vernieling in, voordat ze laten zien dat ze pijn hebben.

Dat is naar mijn mening het enige nadeel aan de draver, ik kan meer voordelen verzinnen :j

In_Black

Re: Nadelen van dravers, zijn die er dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 19:06

En ik ken dan weer dravers, die ware mietjes zijn.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:08

Ja die ken ik ook. Dat wordt ook weer niet altijd gewaardeerd op een trainingsstal, wat ik heel goed kan begrijpen ;) Het blijven individuen he :)*

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:09

Was bij mij op stal ook hoor, de ene ging altijd maar door en liet nooit merken dat hij een pijntje had..
En het andere paard laat elk kleine pijntje zien..

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:17

WendyBZ schreef:
Dan quote ik mezelf meteen maar even, aangezien ik die vraag al beantwoord heb

Citaat:
Nee ze zijn niet na 5 jaar afgesleten, dan zitten ze aan de top van hun klasse (klasse gaat op winsom). En als je steeds dezelfde tegenkomt in je klasse en je pakt eens een derde of een vierde plaats mee, weegt dat bij lange na niet op tegen de kosten. Dan gaan ze dus weg als rijpaard. Maar versleten zijn ze dan echt niet.

Een van onze voormalige paarden heeft volgens mij iets van 90 koersen gelopen, begonnen als driejarige tot 9 jarige. 'Benen als een jaarling', werd er gezegd. En niets mis mee. Een Draver die 'afgekeurd is voor de sport' (een term waar ik ook al jeuk van krijg) is vaak niet eens afgekeurd. Gewoon geen talent om een winsomklasse hoger te gaan. Zo is het ook met de duizenden rijpaarden die in de basissport meelopen. Lang niet elk paard heeft talent genoeg op GP te lopen.

Alleen hebben paarden die hebben gekoerst,vaak als ze daarna geen goede begeleiding krijgen de neiging om te rennen.

Ik was ''onverslagen'' kampioen hard draven op de manege,tot een vriedin een draver van 18 kocht.
Sinds dien doen we galop wedstrijdjes, :')

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:32

elk ras heeft idd nadelen zoals eerder genoemt.
Maar een echt nadeel dat alleen bij dravers is die gekoerst hebben? (dus niet het feit dat ze hard gewerkt hebben zoals een ander ras op hoog wedstrijdniveau ook doet) Dan is het enige nadeel dat ikzelf vind dat je er echt mee moet kunnen omgaan om met ze te kunnen rijden (het halthouden)
OF dat je dit moet omscholen.. verder vind ik het super dieren

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:33

Mijn Draver is goud waard,netjes opgevoed,gezond ,knetterharde benen en hoeven,bomproof,betrouwbaar,mijn kinderen kunnen er onderdoor kruipen,en ze is ook nog eens beeldschoon!Voor mij geen ander paard.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:36

Er moeten wel nadelen aanzitten, anders zouden ze niet zo goedkoop zijn?
Ik denk voornamelijk de tijd en moeite die het kost om een draver om te scholen tot rijpaard.

En mensen die een draver bezitten om te koersen, en het dier blijkt niet goed genoeg te zijn.
Die laten hem soms liever slachten, dan dat ze hem verkopen en niet weten waar zo'n dier terecht komt.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 19:44

Ik begrijp de problemen met halthouden niet zo goed. Aan het begin van een koers heb je het defilé, en dan gaan ze ook niet vol gas over de baan. Ik heb ook nog nooit na de finish de paarden ronde na ronde zien doordenderen?
Maar misschien kan iemand mij dit uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:56

Kiichi schreef:
Ik kom ook al een aantal jaar bij dravers op stal en het enige nadeel is dat ze echt hard voor zichzelf zijn (de meeste dan). Ze werken zichzelf de vernieling in, voordat ze laten zien dat ze pijn hebben.

Dat is naar mijn mening het enige nadeel aan de draver, ik kan meer voordelen verzinnen :j

Welke stal kom je?

Een draver X Groningen die 1,5 mtr springt? Van geluk zker? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:58

In_Black schreef:
Ik begrijp de problemen met halthouden niet zo goed. Aan het begin van een koers heb je het defilé, en dan gaan ze ook niet vol gas over de baan. Ik heb ook nog nooit na de finish de paarden ronde na ronde zien doordenderen?
Maar misschien kan iemand mij dit uitleggen.

Adrenaline, paarden zijn gewend te moeten lopen als ze voor de sulky staan, stilstaan leidt in sommige gevallen zelfs tot ongelukken, ze 'ontploffen' dan als het ware. Het zou niet zo moeten zijn maar sommige trainers hechten niet zoveel waarde aan manieren.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:02

Sorry Joolien, dat is wel een beetje een onzinverhaal.
Je houdt natuurlijk altijd uitzonderingen maar dit heeft niks met dravers te maken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:05

Op mijn oude manege stond een draver,echt een heel lief dier met een heerlijke galop trouwens. Ik kan aan een draver niet meer voor of nadelen verzinnen dan aan mijn fjorden bv. Het is ook afhankelijk van wat je allemaal met je paard wil.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:08

Joolien schreef:
Kiichi schreef:

Welke stal kom je?

Een draver X Groningen die 1,5 mtr springt? Van geluk zker? :')

Vooroordeel :Y) Heel veel dravers kunnen juist heel goed springen. Mijne heeft ook 130 gesprongen en kon zeker hoger ;)

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:11

Tja,

je ziet een balkje in het bos, en denk daar kunnen we wel over heen...
voorzichtig en langzaam (vanwege ziekte ruiter) geprobeerd, ging super:D
daarna me schoonzusje erop en die ging in galop erover het resutaat was een enorme sprong
schoonzussie ernaast zo ongeveer. ik stond met haar paard naast de hindernis en die is rond de
1.50 vandaar dat we een hoogte weten...
Paard springt vaker die hoogte... Ook los:S
en ze vind het super, los springen doen we als de wei het toelaat en ze springt ook alles:D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:17

nadeel de manier waarop ze afgericht en gereden worden?

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 20:19

Wat voor beeld heb je daar dan van, Randie? Hoe wordt een draver dan afgericht en gereden volgens jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:26

In_Black schreef:
Sorry Joolien, dat is wel een beetje een onzinverhaal.
Je houdt natuurlijk altijd uitzonderingen maar dit heeft niks met dravers te maken.

Onzin? Ik heb jaren dravers in handen gehad op de baan, dus ik weet precies hoe ze zijn. Wat denk jij dan hoe het zit?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:27

dravers zijn geleerd om hard te gaan. En gaan vaak harder op druk. Engelse rijstijl is druk, terugkomen in tempo. En vaak is het galoperen moeilijk. Het omscholen van een draver kost veel tijd en vraagt veel geduld van de ruiter :). Ik denk dat vaak mensen de tijd, of mogelijkheid niet hebben dit voor elkaar te (willen) krijgen.

Wensdroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:42

Hoezo zijn dravers niet geschikt voor beginners?
Mijn man kan absoluut niet rijden, maar gaat straks les nemen op mijn draver.
Zelfs mijn dochter van 4jaar, rijdt er zo mee weg. En dan nig niet gesproken te hebben van buurtkinderen.
Hij leert hun wel rijden.
Is bij kinderen juist rustiger dan bij mij..

Zie dit veel terug in dravers

Wensdroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:48

randie schreef:
dravers zijn geleerd om hard te gaan. En gaan vaak harder op druk. Engelse rijstijl is druk, terugkomen in tempo. En vaak is het galoperen moeilijk. Het omscholen van een draver kost veel tijd en vraagt veel geduld van de ruiter :). Ik denk dat vaak mensen de tijd, of mogelijkheid niet hebben dit voor elkaar te (willen) krijgen.

Vind je dat het veel tijd kost/vraagt?
Als je goede begeleiding hebt, en al trots bent met bv. Eerst een paar passen galop, en je ziet dit uitbreiden. Dan is en voelt het helemaal niet tijdrovend.
Eerder een extra 'overwinning' in de band en training.

En ja, dat zeg ik, die. Voor meerdere personen hun draver binnen zeer korte tijd kon laten galoperen en in een mooi rutig tempo.

Wensdroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:52

Maar eerlijk is eerlijk..

Heb je een klik/goede band met je paardz en kom je samen (al is het stapsgewijs) dichterhij je doel,
Dat is het belangrijkste dan welk ras ook.
De band/vertouwen die je samen hebt.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:55

Nadeel: als ze meer variaties in kleur zouden hebben, palomino, bont, lila, dan denk ik dat ze populairder kunnen zijn.
Er zijn veel mensen die bewust voor bont of want dan ook gaan (op uiterlijke kenmerken iig).

Nu weet iedereen ook dat het een draver is, vroegah gingen ze papierloos op in de massa. Zullen vast veel in handel en manegecircuit verdwenen zijn ;)

Zijn die vooroordelen niet van de laatste tijd/decennia? kan me niet herinneren dat er altijd zo over
'gezeurd' werd.