Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WendyBZ schreef:Dan quote ik mezelf meteen maar even, aangezien ik die vraag al beantwoord hebCitaat:Nee ze zijn niet na 5 jaar afgesleten, dan zitten ze aan de top van hun klasse (klasse gaat op winsom). En als je steeds dezelfde tegenkomt in je klasse en je pakt eens een derde of een vierde plaats mee, weegt dat bij lange na niet op tegen de kosten. Dan gaan ze dus weg als rijpaard. Maar versleten zijn ze dan echt niet.
Een van onze voormalige paarden heeft volgens mij iets van 90 koersen gelopen, begonnen als driejarige tot 9 jarige. 'Benen als een jaarling', werd er gezegd. En niets mis mee. Een Draver die 'afgekeurd is voor de sport' (een term waar ik ook al jeuk van krijg) is vaak niet eens afgekeurd. Gewoon geen talent om een winsomklasse hoger te gaan. Zo is het ook met de duizenden rijpaarden die in de basissport meelopen. Lang niet elk paard heeft talent genoeg op GP te lopen.
Kiichi schreef:Ik kom ook al een aantal jaar bij dravers op stal en het enige nadeel is dat ze echt hard voor zichzelf zijn (de meeste dan). Ze werken zichzelf de vernieling in, voordat ze laten zien dat ze pijn hebben.
Dat is naar mijn mening het enige nadeel aan de draver, ik kan meer voordelen verzinnen
In_Black schreef:Ik begrijp de problemen met halthouden niet zo goed. Aan het begin van een koers heb je het defilé, en dan gaan ze ook niet vol gas over de baan. Ik heb ook nog nooit na de finish de paarden ronde na ronde zien doordenderen?
Maar misschien kan iemand mij dit uitleggen.
Joolien schreef:Kiichi schreef:Ik kom ook al een aantal jaar bij dravers op stal en het enige nadeel is dat ze echt hard voor zichzelf zijn (de meeste dan). Ze werken zichzelf de vernieling in, voordat ze laten zien dat ze pijn hebben.
Dat is naar mijn mening het enige nadeel aan de draver, ik kan meer voordelen verzinnen
Welke stal kom je?
Een draver X Groningen die 1,5 mtr springt? Van geluk zker?
randie schreef:dravers zijn geleerd om hard te gaan. En gaan vaak harder op druk. Engelse rijstijl is druk, terugkomen in tempo. En vaak is het galoperen moeilijk. Het omscholen van een draver kost veel tijd en vraagt veel geduld van de ruiter. Ik denk dat vaak mensen de tijd, of mogelijkheid niet hebben dit voor elkaar te (willen) krijgen.