Draver Rolex... Beter er uit gaan zien?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:18

ts je bent goed bezig hoor,
20 minuutjes rijden is perfect,
je moet hem niet helemaal stil zetten zeker als je veel bijvoerd.
ik weet dat melasse ook erg zoet en dik maakt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:20

dat vind ik dus vreemd...als hij een emmer slobber krijgt op een dag en hij zit niet goed in zijn vlees.
Ik geloof je gewoon als je zegt dat je moeite doet,ik zeg niet dat je hem verwaarloost,zit ook niet te spammen op hyves....ik zit gewoon in frankrijk op een berg dit topic te lezen en probeer je te helpen.

Ontworm hem nogmaals met equest pramox,dat is de wat duurdere wormkuur die ook de eventueel ingekapselde bloedwormen dood....en werkt tegen lintwormen.
Handelaren geven die meestal niet hoor...dat is doorgaans de gewone eqvalan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:20

Anoniem schreef:
macholoverr schreef:
Dankje,

Ik krijg ook havermout als tip.. iemand ervaring mee??

Havemout is best wel zoet denk ik?

Ik gaf altijd slobber dat werkte altijd goed. Maar nu zou ik gewoon zorgen voor een volle wei. Dat werkt toch het beste :)

Laatste foto ziet hij er trouwens gewoon goed uit

Hij staat met ruim 9 andere paarden buiten dus het gra is echt snel op =( Daarom worden ze nu ook bij gevoet nog met kuil &^best veel ook! Maar havermout is dus ook geen opzie?

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:21

macholoverr schreef:
Olly_Jada schreef:
Ik heb alles mee gelezen en mezelf maar gewoon ingehouden om niet te reageren. Tamara ik snap dat het niet mee valt, om de waarheid aan te horen en in leugens verzinnen ben je schijnbaar een kei.

Leugen 1 zal ik vast even de wereld uithelpen.
Voordat rolex werd verkocht, heb ik wel degelijk gereden, ik heb zelfs 30 januari 2011 nog een springwedstrijd gereden en dit staat ook op film.
Je kan een paard niet op een springwedstrijd gaan rijden als deze niet goed getraind is. Op de foto's kun je duidelijk zien dat het een goed getraind paard was, met veel bespiering. Zelf snap ik er weinig van hoe het in hemelsnaam zo gekomen is, dat hij er nu zo uit ziet.
Ik vind het erg jammer tamara, dat je hier leugens gaat neerzetten om jezelf 'schoon' te kunnen praten.

En om dan nog maar niet te spreken van het dreigen met hem naar de slacht te brengen omdat hij onhandelbaar is, iets wat ik ook nergens op vind slaan.
Het is namelijk een 6 jarig paard, kerngezond.. Alleen schijnbaar toen hij hier weg ging, niet de verzorging gekregen die hij echt nodig had.

Ik vind het echt jammer, dat je zo reageerd.

Ten eerste, jou moeder of jij zeiden dingen over mij demn, ik wil het er niet over hebben!

In de bak is die indd kei en kei lief ook met poese ens niks aan de hand tot at je er mee naar buiten gaat dan krijg je een paard wat alleen maar wil rennen& wat naar fietsers trapt, stijgerd, ja dit noem ik onhandelbaar ;)

Laten we dan maar niet spreken over wat je tegen mij zei. Maargoed dit is iets wat je niet in een topic hoort uit te spreken, maar privé.
Toch vind ik dat geen reden om een paard naar de slager te brengen. Vaak ligt zoiets toch echt aan de ruiter.
Jammer hoor.. Echt jammer dat je zo reageert.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:22

@Olly_Jada : doe dit even lekker via PB en in 18 dagen raak je overigens niet al de bespiering kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:22

geerke schreef:
dat vind ik dus vreemd...als hij een emmer slobber krijgt op een dag en hij zit niet goed in zijn vlees.
Ik geloof je gewoon als je zegt dat je moeite doet,ik zeg niet dat je hem verwaarloost,zit ook niet te spammen op hyves....ik zit gewoon in frankrijk op een berg dit topic te lezen en probeer je te helpen.

Ontworm hem nogmaals met equest pramox,dat is de wat duurdere wormkuur die ook de eventueel ingekapselde bloedwormen dood....en werkt tegen lintwormen.

Je mag komen kijken hoor wat die krijgt...
Maar ik het niet erg als ik at over 2 weken doe een wormenkuur nog een keer?
Vind het eng als ik er 2 achter elkaar geef!

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:24

slobber met maismeel en subli omega 3-6-9 werk ook goed.
of met lucerne erbij.
eventueel brood (oud en droog of kruimels van de bakker)

gezoete dingen zou ik niet geven, dus geen havermout.
lukt het om hem bij te voeren met ruwvoer?
je kan lucerne bij het krachtvoer geven, dan kauwt hij beter en neemt het voer dus beter op.
als hij straks wat aankomt is het ook aan te raden wat longeerwerk te doen.
dit is matig belastend en helpt wel goed om spieren weer op te bouwen.
vooral dubbele lijnen of passoatuig.

laat je weten of je vooruitgang boekt?
succes met je paardje

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:25

macholoverr schreef:
geerke schreef:

Je mag komen kijken hoor wat die krijgt...
Maar ik het niet erg als ik at over 2 weken doe een wormenkuur nog een keer?
Vind het eng als ik er 2 achter elkaar geef!

Bel de Da even en leg het uit, dat kost niets en dan weet je meer. :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:26

Volgens mij is de TS al vaker in opspraak geweest, iets met ponyopvang second chance oid :o
De reacties die daar toen kwamen waren nou niet bepaald positief naar haar toe.
Ik hoop dat deze draver er weer goed uit komt te zien en een goede toekomst tegemoet gaat :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:27

Maar dit is 1 van de redens dat ik Rolex wel weer wil verkopen, ik hoor alleen maar hoe slecht ik ben voor paarden, e paarden zijn wel leuk maar echter e mensen er om heen vind ik gewoon erg jammer, heb over het algemeen zeg niet dat alle mensen zo zijn... Maar rij je met sporen of met zwep? Of is je paar net wat aan de dunnen kant.. Iedereen kanw el wat verzinnen, vind ik erg jammer! Hopelijk kan Rolex gewoon blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:28

Wildgirl schreef:
Volgens mij is de TS al vaker in opspraak geweest, iets met ponyopvang second chance oid :o
Ik hoop dat deze draver er weer goed uit komt te zien en een goede toekomst tegemoet gaat :(:)

Klopt maar daar wil niet niet over praten, zou je wel een uit leg willen geven via PB
Overgens heb ik hier ook geen contact meer mee!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:29

Laat de DA kijken of hij maag/darmzweren heeft, daarvan kunnen ze echt in zeer korte tijd heel veel afvallen. En juist bij maagzweren moet je in eerste instantie geen krachtvoer zonder maagwandbeschermer voeren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:29

Ik geloof je wel hoor dat je hem een emmer per dag geeft,maar ik vraag me alleen af wat er met hem is dat er geen vlees op zijn lijf zit....als het nu een paard van over de twintig was,maar hij is pas 6.
Van plek veranderen kan ook stress opleveren en daar kunnen ze ook mager van worden.

Dus je wil je paard verkopen omdat anderen zeggen dat je er slecht voor bent?
Wat is dat voor onzin?
Ik zou zeggen...bewijs gewoon het tegedeel en zorg dat hij er weer prachtig uitziet!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:30

macholoverr schreef:
Wildgirl schreef:

Klopt maar daar wil niet niet over praten, zou je wel een uit leg willen geven via PB
Overgens heb ik hier ook geen contact meer mee!

Ik hoef geen uitleg via PB, maar je kunt niet ontkennen dat er geen rare dingen zijn gebeurt en dat je vrij impulsief omgaat met andere mensen én paarden.
Waarom nu weer een nieuw paard kopen?
Zorg eerst dat je alle rotzooi uit het verleden oplost en ga dan een nieuwe koers bepalen.
Succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:31

Geerke, als genoeg mensen het zeggen ga je er van zelf in geloven, ik ben ook het hele gezeur en om heen zat! Maar voorlopig blijft die wel!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:31

IDD niet je paard wegdoen omdat een paar meiden zeggen dat je er niet goed voor bent, als jij maar weet hoe het echt zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:32

Wildgril, ik heb geen idee waar jij hebt over hebt! Als je het over die 3 paarden heb die waren niet van mij & zijn ook nooit van mij geweest & dus ook niet mijn vrantwoordelijkheid ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:34

Dankje miepie77!

Tevens heb ik echt super goee tipz gehad & ik ga er zeker even een DA naar laten kijk ivm maagzeren ofso iets?

Verder blijf ik hem gewoon lekker goed voeren.
Ook ga ik wat dingen proberen die mij in dit topic verteld zijn!

Daarom ga ik er nu een slotje op doen omdat ik aners denk dat het topic de verkeerde kant uit gaat!
Mocht je nog tipz hebben of wat kwijd willen stuur dan maar een PB
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-11 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:34

macholoverr schreef:
Geerke, als genoeg mensen het zeggen ga je er van zelf in geloven, ik ben ook het hele gezeur en om heen zat! Maar voorlopig blijft die wel!

Je moet ook meer naar paarden luisteren...niet naar mensen ;)

zosja24

Re: Draver Rolex... Beter er uit gaan zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:45

ik zal even 1 ding zegen wat ik voor de volle 100% weet en dit is niet om te praten
het paard rolex is van een handelaar geweest voor macholoverr . Olly jada heeft hem aan die handelaar verkocht of die handelaar moest hem verkopen wegens prive redenen ik probeer niemand goed te praten want met bijde heb ik niet veel maar ik weet wel dat toen macholoverr haar eerste foto plaatste dat het dier toen verschrikkelijk mager was!! dit kan haast niet aan ts ligen ts zegt mij dat ze het dier bij voert ik zie dat natuurlijk niet maar ik neem het aan maar dat het dier zo mager is door ts kan niet in zo´n korte periode en foto´s met data op hyves bevestigen dat hij mager was toen ts hem 2 a 3 dagen had

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:53

Precies Zosja, het dier verkeerde op de rij-foto van ts, genomen volgens haar toen ze hem net had, al niet in een blakende conditie. Hier wordt door sommigen gedaan alsof het dier de handelaar in goede conditie heeft verlaten.

Ik hoop dat ts er alles aan zal doen om het paard op een gezond gewicht te krijgen. Dat ze om advies vraagt, vind ik positief. Ik hoop dat dat doorzet. Het boeit me verder niet wie gelijk heeft, wel dat het paard het goed heeft.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:55

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:16

Laat ik het maar even niet hebben over TS maar over het paard (waar dit topic dus over gaat)
Ik vind Rolex er inderdaad mager uit zien.
Dat je met je draver niks doet (zoals in je OP staat) is niet erg, paardje staat net zo lief buiten als dat hij moet werken.

Ik zou hem toch proberen wat meer te voeren, als je bang bent dat de andere paarden het opeten dan voer je het gewoon uit de hand.
Een keertje poetsen kan zeker geen kwaad en neem hem is mee voor een kleine wandeling, kan ook de eetlust opwekken :)

Neem anders contact op met de vorige eigenaar, om raad te vragen over het voer.
Zoals je nu bezig bent gaat het niet de goede kant op, ik hoop wel dat Rolex er snel weer beter uitziet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 08:57

Ik wil dat ieereen die zeurt over paarden die ik gehad heb, niet goed ben voor me beesten & die voornamelijk mij zwart willen maken... DOe dat even lekker ergens anders? Ik wil het hier over Rolex hebben niet over mijn paardenshit verleden! Tevens is Rolex toch echt 2 april gekomen, hij was daar voor ook van mij maar op papier dus nog niet oficheel ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:32

Laat a.u.b. mijn ponyopvang hierbuiten,die heeft al genoeg schade op gelopen door TS.
Laat ik dit zeggen:als je van de DB,Politie en BOA een proces verbaal word opgelegd wegens verwaarlozen van paarden,ben je dan goed bezig of niet.Meer zal ik niet meer zeggen,wil alleen dat mensen het weten en dat de andere bokkers dus niet liegen over wat ze zeggen.

Geef Rolex Masters Senioren Slobber,je weet hoe goed dit spul is,je hebt met eigen ogen gezien hoe de draver Beauty hierdoor dikker werd.
In principe weet je gewoon al hóe je Rolex dikker kan krijgen,je hebt het in RL mee gemaakt.