heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:30

Silly1972 schreef:
suikermeisje schreef:
ik zie ook dat je dravers merrie hebt staan, misschien slim om draver neer te zetten omdat mensen als ze naar een draver zoeken niet dravers typen. Niet banketstaaf bedoeld hoor :o

en de advertentie iets overzichtelijker maken, ik vind dat je niet teveel vraagt, dus daar zal het niet aan liggen.
weet niet of het slim is om er al bij te zetten dat ze wat regen eczeem heeft, mensen kijken dan meestal al niet meer verder.

Je kunt dit ook vertellen als je al wat mail contact hebt gehad bijvoorbeeld.

Als ik dat zou horen als ik al wat mailcontact heb gehad, zou ik me toch erg belazerd voelen, juist die eerlijkheid trekt aan.

het zou niet mijn bedoeling zijn iemand te belazeren hoor absoluut niet :), geen idee hoe regeneczeem eruit ziet of wat het is hoor.
Ben bij de verkoop van mijn shet ook heel eerlijk geweest dat hij dominant was en geen kinderpony, maarja toen klikte het niet met haar pony heeft ze hem weggedaan, nou geen probleem maak ik daarvan, kan gebeuren.

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:51

Heb je niet nog een foto van vorig jaar zomer. Dat spreek vaak ook meer aan dan foto waarop ze een dikke wintervacht hebben. Ze zijn dan vaak niet op hun mooist :)
Of een leuke losgooi foto. De foto's die je nu gebruikt spreken niet, waardoor mensen waarschijnlijk snel weer wegklikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:01

Silly1972 schreef:
Dravers zijn doorgaans zeer geschikt voor Endurance is dat misscien een idee om in de tekst te zetten?

dat zou ik het er niet inzetten, omdat ze daar geen ervaring mee heeft. En als je zegt dat ze daar geschikt voor is. Doe je eigenlijk een soort "belofte". Terwijl ze misschien helemaal niet geschikt is (wanneer je haar zou uitbrengen).

@ TS: probeer haar eens te laten rijden, door iemand met wat meer niveau. Dat ze dus gewoon wat netter loopt (hoef niet persé aan de teugel, maar gewoon met een wat actievere uitstraling) ook zou ik een mooie hoofd foto maken. Want ze heeft een hardstikke leuk koppie!
En als je de mogelijkheid heb, zou ik haar scheren(of misschien een foto van zomer vacht er bij zetten?).. Want door haar lange vacht ziet ze er wat oud en sloom uit.

Edit: en wat ook altijd wel goed helpt, is zelf er netjes op zitten. Dus netjes met chaps of rijlaarzen (niet met alleen jophurs) nette rijbroek. Mooi dekje (liefst een effe sjieke kleur dus wit, bordeaux rood, donker blauw). Je moet het dus zo er uit laten zien dat mensen gelijk zoiets hebben. Dat ziet er professioneel en betrouwbaar uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-02-11 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:01

ze gaat weg omdat: klikt niet.. te groot voor mij.. overgang naar pony omdat dat goedkoper is kwa stalling.. als ze 31 maart niet weg is ja dan word ik eerst erg piss dan ga ik weer met die mensen praten die een pony voor mij vast houden of ze langer willen wachten.. maar die pony die ik wil is het helemaal! maar wil wel dat mijn draver goed plekje krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:03

babs1992 schreef:
ze gaat weg omdat: klikt niet.. te groot voor mij.. overgang naar pony omdat dat goedkoper is kwa stalling.. als ze 31 maart niet weg is ja dan word ik eerst erg piss dan ga ik weer met die mensen praten die een pony voor mij vast houden of ze langer willen wachten.. maar die pony die ik wil is het helemaal! maar wil wel dat mijn draver goed plekje krijgt!

Om die reden, zou ik nooit al naar een pony gaan kijken, voor dat je je vorige verkocht heb. Tenzij je meerdere paarden kunt houden.

Anoniem

Re: heey draver verkopen wil bijna niet? of wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:09

heb je trouwens al kijkers gehad? in de tijd dat ze tekoop staat?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:10

Wil je me de advertentie sturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:12

Saaams schreef:
Wil je me de advertentie sturen!

staat op de eerste pag. onderaan ergens

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:12

ik vind de tekst die no-no hier heeft geplaatst nog wat beter dan de huidige versie.
Verder inderdaad zoals genoemd morgen even foto's maken buiten in de zon, in de wei/bak met een ander paard waarmee ze het wel kan vinden, in het bos, in de bak, aan de longe, paars tand en hoofdfoto's en ik zou de tekst nog wat meer uitbreiden qua info. Zet het paard er netjes op, dus mooi dekje, nette kleding enz.

Niet handig wat je nu doet, in vervolg eerst je oude paard verkopen en dan op zoek naar een nieuwe!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:16

ik weet niet of ik eroverheen gelezen heb, heeft ze gekoerst?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:18

nee niet veel! ze ging te snel in galop.. dus hebben er op gereden meestal in het bos

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:19

misschien kun je het woord draver er uberhaubt beter uithalen (zou mij niet aantrekken in elk geval) en haar gewoon recreatiemerrie noemen want dat is ze immers ook en als ze normaal te rijden is qua gangen maakt het immers niet uit dat het een draver is. Ze is dus wel betuigd, dat is misschien ook handig om te vermelden>?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:20

Anoniem schreef:
Silly1972 schreef:
Dravers zijn doorgaans zeer geschikt voor Endurance is dat misscien een idee om in de tekst te zetten?

dat zou ik het er niet inzetten, omdat ze daar geen ervaring mee heeft. En als je zegt dat ze daar geschikt voor is. Doe je eigenlijk een soort "belofte". Terwijl ze misschien helemaal niet geschikt is (wanneer je haar zou uitbrengen).

@ TS: probeer haar eens te laten rijden, door iemand met wat meer niveau. Dat ze dus gewoon wat netter loopt (hoef niet persé aan de teugel, maar gewoon met een wat actievere uitstraling) ook zou ik een mooie hoofd foto maken. Want ze heeft een hardstikke leuk koppie!
En als je de mogelijkheid heb, zou ik haar scheren(of misschien een foto van zomer vacht er bij zetten?).. Want door haar lange vacht ziet ze er wat oud en sloom uit.

Edit: en wat ook altijd wel goed helpt, is zelf er netjes op zitten. Dus netjes met chaps of rijlaarzen (niet met alleen jophurs) nette rijbroek. Mooi dekje (liefst een effe sjieke kleur dus wit, bordeaux rood, donker blauw). Je moet het dus zo er uit laten zien dat mensen gelijk zoiets hebben. Dat ziet er professioneel en betrouwbaar uit.

Ik zeg ook niet dat deze draver daar geschikt voor is, dat weet ik nl helemaal niet, dat moet de eigenaresse zelf beslissen.
Was gewoon een punt van aandacht, iets wat een pluspunt zou kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:24

Silly1972 schreef:
Anoniem schreef:

Ik zeg ook niet dat deze draver daar geschikt voor is, dat weet ik nl helemaal niet, dat moet de eigenaresse zelf beslissen.
Was gewoon een punt van aandacht, iets wat een pluspunt zou kunnen zijn.

Of een paard daar geschikt voor is weet je pas wanneer je op wedstrijd bent geweest. Genoeg paarden die thuis wel iets kunnen maar op wedstrijd niet..
En ik neem aan dat wanneer dit paard op wedstrijd uitgebracht zou zijn, dat er bij zou staan.
Dus vandaar dat ik reageerde om dat er beter niet in te zetten(ik zie het namelijk heel vaak er bij staan, bij dravers die er naar mijn idee de bouw niet eens voor hebben). Verder geen aanval op jou.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:25

dus ze kan wel ingespannen worden dat kun je ook in de advertentie schrijven.
als ik de plek had kon ze bij mijn andere draver ruin,dravers zijn toppers super veelzeidige paardjes.
ik doe met die van mij mennen dressuur matig trainen,uitrijden zwemmen je kunt echt alles met ze.
succes met je verkoop ze lijkt veel op mijn dravertje.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:28

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:50

opisop_shop schreef:
misschien kun je het woord draver er uberhaubt beter uithalen (zou mij niet aantrekken in elk geval) en haar gewoon recreatiemerrie noemen want dat is ze immers ook en als ze normaal te rijden is qua gangen maakt het immers niet uit dat het een draver is. Ze is dus wel betuigd, dat is misschien ook handig om te vermelden>?

Je moet juist wel vermelden dat het een draver is. Er worden veel te vaak dravers verkocht als "rijpaard" terwijl je (naar mijn mening) vaak meer ervaring moet hebben om een draver goed te kunnen rijden dan een "gewoon" rijpaard. Ook ivm evt. sportambities van de toekomstige ruiter. Hoe vaak worden er niet dravers te koop gezet omdat ze niet voldoen aan de verwachtingen van een "sportpaard". Niet dat een draver het niet kan, alleen is er vaak wat meer tijd en geduld voor nodig.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:06

De tekst in de advertentie is nu prima, maar de foto's moet je echt veranderen. En niet vervangen, maar de advertentie dan verwijderen en er op nieuw opzetten. Je moet wel weer betalen ja, maar dan staat de advertentie weer bovenaan, en heb je kans dat mensen die eerst je advertentie niet aanklikten 'm nu wel klikken.
Op de foto's ziet je paardje er uit als een manegepaard aan het einde van zijn carrière, met alle respect.
Ik zou een paar standfoto's maken waar ze netjes er op staat en vooral alert kijkt. Toiletteer haar netjes, maar invlechten zou ik niet doen omdat dit paard niet als sportpaard wordt verkocht. Als het echt zo'n braaf paard is laat je haar door een jonger kind vasthouden, of benadruk je dit op een andere manier. Bijvoorbeeld een foto waar je langs de weg met haar rijdt of loopt. Op die reactie van iemand in het topic zou ik zeker ingaan; ook al kan ze dressuurmatig niet veel, een foto waarin ze draaft en de ruiter verbinding heeft met de teugels doet het een stuk beter dan deze. Daarnaast; zet er een ruiter op met een gelikte outfit op, en het krikt meteen het beeld van het hele plaatje omhoog. Doe je er nog eventueel een foto bij waarbij ze cavaletti's draaft of een klein hindernisje neemt.
Foto's van het tuig zou ik zeker weglaten. Slechte foto's en het wekt sterk de indruk dat het tuig minstens even waardevol is als het paard, en volgens mij is het niet echt bijzonder tuig als ik het zo zie. Wat iemand in het topic zei; merk zadel kan je er wel bij vermelden als het een goed of bekend merk is. Ik vind de foto's van handelaar Janssen van den Hout altijd goed: https://picasaweb.google.com/staljansenvandenhout
Ik zou zeker iemand vragen op Bokt of die wat leuke plaatjes komt schieten. En mensen willen ook altijd erg graag een filmpje zien. Met deze foto's kan een verkoop wel eens erg lang duren vrees is.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:07

Ik heb gehoord dat de paarden verkoop niet meer zo goed loopt, pony's worden juist sneller verkocht. ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:25

Wat een leuke tekst heb je staan in je advertentie :D

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:19

Je wist toch van te voren ook wel dat de stalling voor een paard duurder was dan een pony, en ik vind je sowieso geen paard waardig, eerst koop je dr 1 en die ruil je weer in voor deze en nu staat ze alweer te koop.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:24

Tsjah als ik je advertentie bekijk zou ik denken dat je een probleempaard wilt slijten, regeneczeem, dominant, dat zijn dingen die kopers lezen en dan direct afhaken, ik zou dominant sowieso al weglaten, dat zou ik mondeling aan kopers vermelden als ze eenmaal komen kijken.

Het is vaak de advertentie die maakt of je iets wel of niet verkoopt, dus een 'strakkere' advertentie met meer GO's dan NO's erin, zonder dat je liegt of de zaak verdoezelt. Daarbij mag je je paard wel wat opknappen en betere foto's maken buiten met mooi weer.

Ik zou er geen 650,00 bij zetten, maar in je advertentie vermelden dat je paard voor een vriendelijke prijs weg kan. 650,00 gaan mensen vraagtekens bij zetten denk ik.

Verder zou ik vermelden dat er meer foto's en filmpjes op aanvraag verstuurd kunnen worden

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:35

Nou als ik het geld ervoor had had ik zeker wel deze draver gekocht.
Heb voorheen een zwaar verwaarloosde draver gekocht,schat van een dier en sindsdien helemaal weg van dravers.Nee ik heb bij deze draver echt geen vraagtekens,niet één paard is perfect.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:40

Als je er vanaf wil zet er dan bij bieden vanaf bijv. €200,- wie vrijdagavond het hoogst heeft geboden kan hem ophalen. Advertentie op Marktplaats wil bij zulke paarden nog wel eens helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:03

Henkjan schreef:
Als je er vanaf wil zet er dan bij bieden vanaf bijv. €200,- wie vrijdagavond het hoogst heeft geboden kan hem ophalen. Advertentie op Marktplaats wil bij zulke paarden nog wel eens helpen.

helaas weet je dan als nog niet waar hij terecht komt.. en zal het wss een manege of handelaar zijn.. En beide moet je eigenlijk neit willen..