Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Judith_ schreef:Citaat:En wat het tweede betreft, het is helemaal niet negatief, want dat is hun kenmerk; zo mòeten ze zijn. Een draver die makkelijk galoppeert is geen goede draver voor de baan.
Dan heb ik hier het tegendeel lopen. Mijn paard is uit mijn hoofd zo'n 98 keer gestart op de baan en heeft het naar wat ik begrijp niet bepaald slecht gedaan. Toch galopeert hij heel erg makkelijk.
Balagur is bij mijn weten trouwens ook op de baan uit gebracht en dan ook oorspronkelijk gefokt voor de baan.
Citaat:Dan heb ik hier het tegendeel lopen. Mijn paard is uit mijn hoofd zo'n 98 keer gestart op de baan en heeft het naar wat ik begrijp niet bepaald slecht gedaan. Toch galopeert hij heel erg makkelijk.
Balagur is bij mijn weten trouwens ook op de baan uit gebracht en dan ook oorspronkelijk gefokt voor de baan.
BPVS schreef:Gemakkelijk galopperen is heel wat anders dan gedragen galopperen, en dat willen ze zien in de dressuur
Balagur is een Orlov en in Rusland doen ze wel een beetje koersen met Orlovs maar niet op het nivo van hier in het westen en Amerika. De Orlov draver is meer een snel koetspaard dan een harddraver. De afstamming van Balagur is onbekend, dus het is ook niet te zeggen dat hij gefokt is voor de drafsport.
Dat het geen topper is dat snap ik, maar hij is verder gekomen dan training. Terwijl eerder was aangegeven dat dravers die goed kunnen galoperen niet op de baan eindigen.Citaat:jou paard is gewoon een middenmoot draver geweest. geen topper in ieder geval. hij heeft uit 93 koersen "maar" 7 keer gewonnen. zijn record zal dus ook een meelooprecord geweest zijn.
Judith_ schreef:BPVS schreef:Gemakkelijk galopperen is heel wat anders dan gedragen galopperen, en dat willen ze zien in de dressuur
Balagur is een Orlov en in Rusland doen ze wel een beetje koersen met Orlovs maar niet op het nivo van hier in het westen en Amerika. De Orlov draver is meer een snel koetspaard dan een harddraver. De afstamming van Balagur is onbekend, dus het is ook niet te zeggen dat hij gefokt is voor de drafsport.
Dat snap ik, naast dat mijn draver makkelijk aanspringt galopeert hij ook keurig 3 takt en dragend. Inderdaad uitzondering misschien, maar goed op de baan en goed galoperen kan dus prima een optie zijn.
Ik begreep dat Balagur getest was op de baan, maar blijkbaar bekend of hij gefokt was voor de draverij.
Judith_ schreef:Dat het geen topper is dat snap ik, maar hij is verder gekomen dan training. Terwijl eerder was aangegeven dat dravers die goed kunnen galoperen niet op de baan eindigen.Citaat:jou paard is gewoon een middenmoot draver geweest. geen topper in ieder geval. hij heeft uit 93 koersen "maar" 7 keer gewonnen. zijn record zal dus ook een meelooprecord geweest zijn.
meisje2000 schreef:Mijn collega heeft ook een draver en daar reed ze z wedstrijden mee.
Het kan dus wel.
Niet alle dravers zullen er geschikt voor zijn maar dat heb je met kwpners ook en met friezen bijv ook.
hyppolyte schreef:Het feit dat dravers ook meestal gekozen worden voor de recreatie speelt natuurlijk ook mee, maar dan nog, de meeste dravers hebben inderdaad geen gangen die goed genoeg zijn voor de dressuur. Ze kunnen eigenlijk van alles een beetje en er zal er soms eens 1 tussen zitten die van 1 ding heel veel kan. Maar dan blijft het uitzondering, geen regel.
BPVS schreef:Het blijven uitzonderingen, dravers die hoger komen dan L/M en in het Z zie je ze eigenlijk bijna nooit........
Friezen en KWPN paarden veel vaker. Dat zijn geen uitzonderingen.