Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:54

MrTut schreef:
:o He Hallo, als ik het moest doen, dan huurde ik bij een of andere boer een groot veld af, en organiseerde daarop de ponyrennen/paarden rennen, iedereen kan inschrijven en meedoen, je kunt zelfs verschillende klasse indelen koudbloed-volbloed enz enz, en je hebt de hele dag de baan voor je zelf, er zijn vele wegen die naar Rome leiden,en met veel inzet is er echt wel iets leuks van te maken,neem bijvoorbeeld de rennen in Belgie. :(:) gr hans


Tsja dat vind ik dan weer gevaarlijk omdat je dan onverandwoordelijk gecross krijgt. En met een ponyren toch wel meer regels aan zit en gehandhaaft worden. En het belangrijkste is dat er op zo'n eigen ren geen vet aanwezig is. Wat er op duindigt wel aanwezig zal zijn denk ik zo?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 09:45

MrTut schreef:
:o Griebels wat verdienen zei er dan aan ???? De kramen die iets verkopen zijn huurders en betalen een vast bedrag per jaar. of ze nu zeg maar een hamburger verkopen of 100, de huur prijs is hetzelfde, ten tweede de totolisater verdient er ook niets mee ,omdat er niet opgewed kan worden,omdat het geen officieele wedstrijd is.Het lijkt makkelijk,maar er komt zeer veel bij kijken, en ik kan het weten. gr hans :(:)


De extra toeschouwers zijn ook extra verdiensten.
Daarbij pikken deze toeschouwers ook de prof rennen mee en misschien blijven ze wel terugkomen.
Het is meteen goede reclame voor Duindigt, welke nu weinig toeschouwers heeft.
Ik ben ook een aantal jaar geweest, zowel als publiek en als groom.
Het is hardstikke leuk, maar ze moeten er wel een eerste x naar toe om vaker te komen.

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:58

ik bedacht me nog iets. Is het echt de bedoeling een "officiële" wedstrijd te houden of gewoon de ervaring om op een renbaan rond te galopperen. Het is namelijk wel zo dat je paard/pony nergens naartoe kan als er iets gebeurd terwijl op het strand of op een bospad er vanalles kan gebeuren waardoor je pony alleen op de loop kan geraken zonder dat je weet waar naartoe.

Hier in België weet ik dat sommige trainers wekelijks of 2 wekelijks snelwerk gaan doen op de renbaan van Ghlin. Dus deze is dus "te huur" gedurende de week. Ik veronderstel wel dat je moet betalen, ook voor de verzekering enzo. Dit is wel een zandbaan terwijl Duinigt gras is en dus in de winter niet (intensief) gebruikt kan worden. (ik kan natuurlijk ook fout zijn :o )
Maar misschien kan je dit op Duinigt ook (in het voorjaar of zomer dan). Als iemand dan de "organisatie op zich wil nemen, kan je bv met z'n allen de baan verkennen als opwarming en dan uiteindelijk in groepjes van bv 5-10 een "wedstrijdje" houden. Hoe lang zou dit duren 2-3 minuten, ofzo (ik weet niet hoeveel m 1x rond is in Duinigt) en dan zit je ook niet met de lange tussen tijden (in Ghlin is er toch maar 1 koers/uur)

linn__

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:01

Wat leuk! Ga dit even aan mijn zus doorgeven..! Die is echter wel 27 maar rijd nog op dr oude ponytje van 1.44 m. haha!
Zal het mogelijk zijn dat zij dan met de ponyrennen 18+ mee kan doen?

En dan neem ik mn paard wel mee, die vind dat vast ook wel leuk haha

MrTut
Berichten: 390
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:10

:o Ja, in ghlin is het mogelijk om je paard te trainen,door de week,dit kan het hele jaar, omdat het een zandbaan is zoals je zei,Bij Duindigt is de grasmat heilig,en mag er niet getraint worden,op de baan zelf,daarom zijn de ponyrennen ook maar twee keer op een dag,tussen de normale koersen,dit voor het behoud van de baan.Maar ik lees in dit toppicdat veel dingen doorelkaar gehaald worden, ponyrennen staat los van de evt. paardenren en alle leeftijden enz enz.De regels van de ponyrennen zoals ze nu worden gehouden zijn opgemaakt door mede org Duindigt.Kyrkelover zit dicht bij het vuur en kan evt de voorstellen op tafel leggen,hoe ze reageren weet zij ook niet,in het verleden waren ze er niet happig op.Maar opnieuw proberen kan altijd,nee heb je, en ja kun je krijgen. :(:)

natural_

Berichten: 1251
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Weesp

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 22:26

In eerste instantie was mijn idee "voor de leuk" en voor iedereen die de lol er ook van inziet en nieuwschierig naar is om een ren te organiseren ook voor 18+. Het gaat dan niet om het winnen, altijd leuk maar niet het hoofdpunt!

Gewoon 2 ploegen, paarden die zowel met mensen onder de 18 als erboven mee rennen en een pony ploeg waar alleen 18+ers zijn. Dit lijkt mij het eerlijkst en makkelijkst, maximum leeftijd dan misschien inderdaad toch niet! Het lijkt me alleen niet echt handig om ook nog eens van duindigt te verlangen dat hun normale pony ren regels worden aangepast, dat lijkt me iets teveel van het goede :)

Dus een pony ploeg; 18+ers
Een paarden ploeg; 18+ers en -18
Verder de gewone regels van de ponyrennen gebruiken voor de 18+ en paardenrennen :)

Heel vervelend misschien voor degene die met een Fjord tegen een AV moeten rennen, maar het gaat om het idee!

Anoniem

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 09:12

hmm ik denk ergens dat duindigt ook geen zin hebben om 2 verschillende cat. te maken.. want voor beide cat. heb je wel genoeg mensen nodig om het uberhaupt door te laten gaan.. en ik ben bang dat het animo niet zo groot is om het te splitsen..

MrTut
Berichten: 390
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:57

:o Dat splitsen is geen probleem, als je goed vantevoren aangeeft welke categorie op een bepaalde dag moet lopen.het aantal mensen die je nodig hebt valt ook nog wel mee,een stuk of 7 kom je al een heel eind,(medewerkers).Maar het voornaamste is duidelijke afspraken maken,wie, wat, waar,hoe , enz enz. misschien in compinatie met een ponyren 1xpony en 1x paard?? Maar loop niet te hard van stapel ,eerst info bij Duindigt. :(:)

Anoniem

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:06

ah oke! kyrkelover had graag dat wij zelf een brief schrijven toch?

Nou moet ik zeggen dat ik dat opzich wel wil doen. Maar ivm met mijn dyslexie en daardoor erg beroerde zinsbouw denk ik niet dat ik erg geschikt ben om dat te doen...

kyrkeloverJarig
Blogger

Berichten: 9355
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:34

Je kunt het ook door de andere laten nakijken.
Kunnen zij wellicht nog wat toevoegen en dergelijke.
Het geval is vaak dat veel mensen wel een hoop roepen, maar moeten ze daadwerkelijk in actie komen dan gebeurt er niks.

Anoniem

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 19:38

Ik zal even af wachten of iemand anders zich aan bied? mss de TS omdat het haar idee was? En anders zal ik het wel doen.

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:09

Anoniem schreef:
Ik zal even af wachten of iemand anders zich aan bied? mss de TS omdat het haar idee was? En anders zal ik het wel doen.


Als niemand anders zich aanbiedt, bied ik me wel aan voor het volgende: als jij hem schrijft wil ik hem wel verbeteren ;)

romy_b
Berichten: 1374
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:41

ik ben benieuwd of het jullie gaat lukken, zou wel heel leuk zijn! :D

natural_

Berichten: 1251
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Weesp

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 19:02

Ik wil hem ook maken, als iedereen even zijn mening kan geven duidelijk en overzichtelijk over wie wat wil, en wat er volgens iedereen in de brief moet zet ik hem in elkaar :)

Anoniem

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:56

dat is goed natural!

Mijn mening is om een het zo te doen

1 cat. voor allen pony's(ongeacht de stokmaat) met ruiters van 18+
en 1 cat. voor paarden met ruiters van 18+ en ruiters van 18-

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:45

Ik vind dat we dan wel de paardenruiters van 18+ voorrang moeten geven op de 18- ruiters. Zij kunnen nog ergens een pony lenen en legaal meedoen aan de ponyrennen, de 18+ ruiters niet.

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 23:48

Sok schreef:
Ik vind dat we dan wel de paardenruiters van 18+ voorrang moeten geven op de 18- ruiters. Zij kunnen nog ergens een pony lenen en legaal meedoen aan de ponyrennen, de 18+ ruiters niet.

Niet iedereen leent zijn pony zo makkelijk uit om aan een race mee te doen hoor. ;)

Anoniem

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 08:30

Dat ook maar als het zo geregeld kan worden zoals ik het neer heb gezet is daar toch geen probleem mee? en anders doen ze gewoon meerdere starts doen ze bij de ponyrennen ook geloof ik..

natural_

Berichten: 1251
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 19:37

Een tijd geleden had ik voorgesteld om een brief te sturen naar Duindigt en helaas door prive omstandigheden heb ik echt teveel aan mijn hoofd gehad, is er toevallig iemand anders die dit nog zou willen doen?

ch_ntii123
Berichten: 2012
Geregistreerd: 11-12-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:56

ik wil wel heel graag mee doen!
Paard incl 18+ ruiter(A)

MrTut
Berichten: 390
Geregistreerd: 21-04-09
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:12

:o Geen brief aangekomen bij Duindigt, willen jullie wel

lailapriJarig

Berichten: 22153
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:21

lijkt mij ook wel erg leuk, alleen mijn fjord kan niet hard, doet hij dat wel gaat zijn lijf harder dan zijn benen. Maar komt jonge aanfok aan en wie weet zit er wat leuks tussen. Mijn oudje zal dit iig geweldig vinden. Van de zomer op trec geweest en heeft 30 km lang gedaan alsof het een race wedstrijd was. Ze is wel al 34 (nu dan) foto'tje van van de zomer:
Afbeelding

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:17

Hee meiden,

Ik heb afgelopen jaar met mijn pony meegedaan aan de 18+ ren (ik ben nu 23; mijn pony is 9 en 1.46 m). Dit was echt ontzettend gaaf en ik zou heel graag komend jaar weer aan zo'n ren mee willen doen! Daarom lijkt het me een goed idee om dit verzoek te doen door middel van een brief aan Duindigt. Ik wil de brief wel schrijven en zal de belangrijkste punten uit dit topic meenemen. Als we dan alle namen onder de brief zetten maken we denk ik wel een sterk punt en dan gaan we duimen dat het lukt :). Willen jullie dan alle namen die onder de brief mogen in dit topic plaatsen? Dan zal ik een brief opstellen en die hier plaatsen zodat jullie 'm eventueel nog kunnen aanpassen.
Groetjes, Simone

Anoniem

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:10

super Simone!

Lady_Tamzz

Berichten: 937
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: ..

Re: Mogelijk om een ponyren voor 18+ te organiseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:09

Is het geen idee, om het gewoon op zand te doen?
Bijvoorbeeld wolvega?