Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ziyadah schreef:Vind het een verstandig besluit van je, om het eerst maar even af te wachten voordat je van alles gaat kopen.Niet alles is even goedkoop, en het kan idd een periode zijn. Dat heb ik wel gehad met mn gitaar, had anderhalf jaar les en eigen gitaar gekocht etc, maar dat is nu echt helemaal over. Heb m nog steeds wel trouwens, haha
classic_life schreef:een gitaar mag misschien wel een beetje kosten, maar je zult versteld staan hoe duur koersspullen zijn! Die schaf je niet 'zo maar eventjes' aan...
En meiden als ik jullie zou ik lekker naar school blijven gaan en haal het hoogste wat je kan halen. En in het weekend lekker ervaring opdoen bij een renstal. Zelfs voor de jockey's duitsland, frankrijk ect. is het hard werken omdat er veel andere jockey's zijn en de prijsgelden niet zo hoog meer zijn als dat ze zijn geweest. Dit geldt helemaal als je maar net begint, het zal allemaal aan je kwaliteiten liggen, want waarom zou een trainer jou erop zetten als iemand anders veel beter en handiger is.
Ik wil jullie absoluut niet wegjagen van deze mooie sport. Maar er is gewoon niet veel te verdienen, en je kan er ook niet zo ou in worden. Meeste jockey's stoppen rond hun 35 a 40 omdat de concurrentie te zwaar is (dit geldt natuurlijk niet voor alle jockey's!!) en de gewichten zijn moeilijker laag te houden. En er zijn niet zoveel gedrijven die mensen van deze leeftijd aan gaan nemen op kantoor oid, die nog nooit in een kantoor hebben gewerkt en niet weten hoe het allemaal er aan toe gaat. Ze gaan dan liever voor de jonge mensen die net van college of uni komen, lekker goedkoop en deze zijn makkelijker.
Ik hoop dat jullie zien wat ik hier mee bedoel en niet aangevallen voelen.
Rosanne12 schreef:Het is misschien hartstikke leuk en natuurlijk jouw keuze om Jockey te worden....
maar weet je wel wat voor gevaren voor jouw en je paard(als je die hebt) kunnen oplopen...
ik wou eerst ook Jockey worden maar nu ik gehoord heb dat er soms dode kunnen vallen,, niet dat ik je hiermee wil opjagen maar je moet ook kunnen kiezen uit andere dingen met paarden!
Midasje schreef:@ Kimmie hoe staat het er nu voor ?? Ben je al wat verder gekomen met je droom.
nadias schreef:Okee, en je groeit waarschijnlijk niet echt heel veel meer ... Het is wel lang maar als je dit gewicht aan kan houden moet het lukken. Je lijkt in ieder geval gemotiveerd dus ik hoop dat het je lukt. Iedereen vertelt je wel over de nadelen, en ik ben geen jockey geweest ofzo, maar de voordelen lijken me vooral dat je een bent met je paard. Het is moeilijk, het verdient niet super maar het is wel een super baan
Ik zou later misschien wel het trainersvak in willen, ik kijk wel waar ik uit kom. Heb je iets van een eigen of verzorgpaardje?