[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JANNEKEx

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:40

Mooi paard! :D

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:27

Mijn dravertje in het beetje sneeuw dat gevallen is Het sleeën zal weer niet voor dit jaar zijn..

Afbeelding

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:42

Mooie foto Eluna!

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:27

Lymoncello schreef:
Mooie foto Eluna!

Dankjewel!

Sanji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:37

Hier 2 foto's van onze dravers. 1 met en 1 zonder dekens :D

Afbeelding
Afbeelding

RenateHidden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:52

Altijd leuk sneeuwfoto's!

Wat krijgen jullie dravers zoal te eten op een dag? De mijne moet nog wat aankomen in gewicht en krijgt nu seniores priores van subli ( 2 scheppen ongeweekt, dus geweekt een volle emmer) en 1 schep sportsfit van Pavo onder andere voor het hogere percentage vet wat er in zit. En onbeperkt hooi.

Tips zijn altijd welkom.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:25

De mijne krijgt 2 scheppen basisbrok, 1schep lucerne en onbeperkt hooi, daarnaast een warme de deken ondanks zijn dikke vacht anders word hij toch nog te dun.

Edit: oh, en na het werk een schep slobber.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:45

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:28

Mijne krijgt gwn 1kleine schep recreatiemengeling.. op erge koude dagen krijgt ze bietenpulp/slobber.. dit altijd met wortels! Hiernaast krijgt ze 1 bot hooi per dag, lukt hier perfect zonder deken!

RenateHidden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:32

Mijne heeft inderdaad ook een deken op, die is in november namelijk nog geschoren bij de vorige eigenaren.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:08

Mijn 25-jarige krijgt goed hooi / voordroog, 1 kg basisbrok met een scheutje zonnebloemolie, wat voerwortels en 2x per week in plaats van 0,5 kg brok een 0,5 schep slobber. Voldoende ruwvoer van goede kwaliteit is echt het belangrijkste!

Priores gebruik ik ook als ze iets aan moeten komen, maar dat is op deze stal met dit voerschema en kwaliteit ruwvoer nog niet nodig geweest.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:51

Hier onbeperkt voordroog voor paarden. Daarnaast 2x per dag handje subli basisbrok van stal en 1x per dag fikse hand luzerne, 80gr marstall force en 1/4 muesli natures best. Bij minder arbeid/rust krijgt hij maar handje muesli ipv 1/4. Doet t hier prima op.

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:44

Die van mij krijgt onbeperkt hooi, 250 g vitalbix daily complete en 1,5 schep luzerne van vitalbix. En cranberry's voor zijn blaas. Van te veel eiwitten in sportbrok werd hij altijd erg heet. Nu is dat over en is hij mooi op gewicht. Wel draagt hij een deken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:46

Hier zo goed als onbeperkt hooi, een kwart schep brok en een kwart schepje muesli.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:51

Hier 2 a 3x per dag hooi en 2x per dag een halve schep granenmix met compactgras en wortel. Hij draagt geen deken. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:50

Maar eens een stukje gewandeld met Calli het Pluispaard!

Normaal scheer ik m, maar aangezien we geen wedstrijden rijden vond ik het niet zo nodig. Ze beginnen wel weer iets te verharen.. dus dat wordt weer poetsen!

Afbeelding

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:05

Wat ziet ie er lief uit zo fluffig! Flash is ook net een ijsbeer op het moment. :D

lorelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:28

na een tijdje niks gepost te hebben ben ik we weer.

we hebben een flinke dip gehad na dat we samen gevallen waren met springen. daar door nu alles weer op stal gehad fysio mld vee arts smid tandarts bitfitter en zadelmaker.

ook zijn we bij iemand anders gaan lessen om dat het met de vorige geen klik meer was gelukkig gaan we nu wel voor uit iedereen om me heen zegt dat hij flink voor uit gaat zelf zie ik het wat minder maar dat zal wel komen om dat ik niet snel tevreden ben.

heb dus ook geen wedstrijden meer gereden en start kaart ook voorlopig opgezegd. maar ik hoop op het einde van het zomer seizoen na mijn bruiloft weer back te zijn in de dressuur ring

maar we zitten niet stil volgende week gaan we lekker oefen cross rijden en rustig door hobbelen

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:51

Gisteren is er een vriendin geweest om foto's te nemen! Eindelijk begint ze lekker te ontspannen op de weide tijdens het "rijden", meer rondhobbelen haha!

Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:02

Balen Lorelientje dat jullie gevallen zijn en het zo'n deuk heeft gegeven. Wel super hoe je ermee bezig bent!

En zit er lekker ontspannen uit Eluna! Prachtig kleurtje heeft ze!

En Calli heeft een flinke bos! Hij ziet er lekker teddy uit :D

Wat betreft voer, hier op stal krijgen ze onbeperkt droog en mooi stengelig voordroog en voer ik 100gram Marstall Force, met flink wat handjes luzerne en 1/2 emmer Senior Priores. Dat valt weg tegen de tijd dat ze weer het gras op gaan denk ik.

JANNEKEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:36

Leuke foto's allemaal! :D

Super dat je zo heerlijk kan rond rijden Eluna.
Als ik dat bij die van mij doe kan opzich maar dan moet het volgens Vic wel keihard haha. :')

Mijn draver krijgt 3 x per dag hooi, 1 kilo museli en 1 kilo allsport biks. Zijn tussendoortjes bestaat uit wortels, appels of broodje en de paardenkoekjes niet te vergeten. :)

ELUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:41

JANNEKEx schreef:
Leuke foto's allemaal! :D

Super dat je zo heerlijk kan rond rijden Eluna.
Als ik dat bij die van mij doe kan opzich maar dan moet het volgens Vic wel keihard haha. :')

Mijn draver krijgt 3 x per dag hooi, 1 kilo museli en 1 kilo allsport biks. Zijn tussendoortjes bestaat uit wortels, appels of broodje en de paardenkoekjes niet te vergeten. :)

Dankjewel! Tgoh in het begin ging ze zelfs met me gaan lopen! Hard draven doet ze niet :p maar gelukkig staat de stop en stuur er nu super goed op en ontspant ze super leuk!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:21

Ik ben héél trots op de poownie <3 Vandaag een uurtje spelen geweest. Voor het eerst langere tijd op de trailer en hoop 'enge' dingen in de bak. Vreemd genoeg was ze van de helft echt níet onder de indruk :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:42

Knappe poown!

Afbeelding
Wij hebben fijn gewandeld vandaag!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:51

Wat een dapper paard WendyBZ!
Ik ben vandaan begonnen met schriktraining om de mijne te leren om zijn angst af te laten vloeien, we zijn met een stok met plastic bezig geweest en begonnen met ovet zeil heen lopen, dit wel onder goede begeleiding.