[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:43

Het gaat met hem heel goed, behalve dat hij nu ze weer overdag in de paddock staan andere paarden sloopt, dus hij staat nu helaas alleen, wel tussen de anderen maar toch. Gelukkig hebben ze op het land veel meer ruimte, dus dan kan hij de kudde weer in. Hij blijft wel heel gevoelig en vluchtig, ik hoop dat dat minder word als hij wat ouder is.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:16

barbar schreef:
, dus zal niks ernstigs zijn.

:') zolang ie er nog aan zit en het niet hard bloed, is er niks aan de hand :D Beterschap in ieder geval.

RianneH schreef:
Super leuk! Heel mooi die blije oortjes :D Vind het altijd leuk hoe veelzijdig jij met je dravers om gaat Wendy, inspirerend! :D

Ik vind wel dat dat moet om het leuk te houden, maar bij haar moet het helemaal := Ik hoef geen drie keer in de week in de bak te rijden, dan wordt ze boos :') Dus we wisselen af met buiten rijden, in de bak, longeren (of zonder iets met één lijn of dubbele longe) en nu dus ook voor de sulky. Misschien na de winter de vierwieler er eens achter hangen, kunnen we ook naar buiten. Ik kwam er gisteren ook achter dat ze kan draven op staptempo als ik er met de lijnen achter loop :+ dus misschien dat we deze winter ook eens kunnen gaan werken aan de lange lijnen.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:14

Hoi allemaal,
Ik wil hier graag even een vraag stellen en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
In oktober dit jaar heb ik mijn pre merrie helaas in moeten laten slapen en ondanks dat het nog niet zo lang geleden is begint het steeds meer te kriebelen om toch weer een nieuw paard te kopen.
Dit keer wil ik totaal iets anders om maar niet te gaan vergelijken en ben voor een draver aan het kijken.
Heb er jaren gelden eentje bijgereden en vond het altijd een leuk dier.
Ik ben nu op de site van de westfriesedijk te recht gekomen en er staat er wel een bij die ik op de foto leuk vind ook al gemaild en ga binnenkort een keertje kijken.
Maar nu mijn vraag. Hebben jullie nog tips?. Of voor de aanschaf dingen waar ik echt rekening mee moet houden of mischien nog andere adressen waar ik kan kijken?

Alvast bedankt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:20

Neem je eigen DA mee en Let niet op hun goedkeuring van hun DA

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 16:34

Dankje dat zou ik zo en zo doen.
Ik las dat er hier meer mensen zijn die daar hun paard gekocht hebben, kunnne jullie nog wat vertellen mischien?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 17:21

@sonrisa mijn paard komt daarvandaan, die van vriendin ook en nog een stalgenoot heeft m ook daar gekocht.
Idd sowieso je eigen da laten keuren!
Je mag altijd PB sturen als je meer wilt weten.

Verder heeft ruitje hier op bokt ook regelmatig leuke staan, met een betere basis vaak. Dus die zou je ook kunnen benaderen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:19

En niet op dr blauwe ogen geloven dat een paard perfect bij je past, probeer evt paar x te proefrijden en mocht je een paard aanstaan, doe research, vraag of je de vorige eigenaar mag contacten of er evt bijzonderheden zijn.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:08

Mijn paard komt daar ook vandaan. Mijn ervaring is dat Edith eerlijk is en ik zou er zo weer een paard kopen. Ik wist precies wat ik kocht.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:09

Wij hebben ruim 4 jaar geleden Zaire gekocht,een geweldig paard,voor ons en wij voor haar.
Ik ben op mijn 18e begonnen met een draver,nooit meer een ander ras gehad,voor mij prima,maar wat wil jij?
Wil je er lekker op uit,bos,strand enz,of rij je liever in de bak ?onze paarden staan lekker buiten met schuilstallen,krijgen elke dag beweging en aandacht.Een draver is meer dan een mooi plaatje,je moet bij elkaar passen als een paar schoenen en bij twijfel niet doen .Wij zouden zo weer een paard bij Edith kopen als mijn gevoel dat aangaf.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:19

Wat ik met een paard wil?.
Vooral er lekker op uit naar polder bos en strand (is gelukkig allemaal in de buurt) dit was altijd mijn droom maar kon door omstandigheden niet met mijn vorige paard dus dat heb ik echt gemist. Verder zoek ik echt een maatje die te vertrouwen is dus geen gekken dingen doet onder het zadel en netjes kan wachten met op en afstappen dit omdat ik zelf chronisch ziek ben. Snel maakt me niet zo veel uit als ze maar niet plots heel gek gaan doen. Dat zal uiteraard per paard verschillen en minder met het ras.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:35

Vertrouwen heeft tijd nodig,mijn ervaring met dravers is dat je altijd eerlijk moet zijn,ze voelen of je blij,boos,verdrietig,bang,of gespannen bent en reageren daar ook op.merrie of ruin kan ook nog verschil maken.
Ga gewoon een keer kijken,maak een afspraak,of ergens anders en kijk of een draver iets voor jou is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 19:50

Bijzondere overstap, het zijn wel twee totaal verschillende types, zeker in gangenwerk :) Wel beide leuke paarden, maar heel verschillend :)

Volgens mij hebben ze bij West-Friesedijk meerdere paarden, ik zou als ik jou was ook zeker proberen of je enkele paarden uit kan proberen. Zeker als je vooral een betrouwbaar en fijn te rijden dier zoekt, dat merk je toch het beste als je zelf even met ze aan het werk kan. Vraag ook even waarom ze uit de sport zijn gehaald, dat kan ook nog handig zijn om te weten.

Omdat je een dier zoekt die echt braaf is zou ik wel op zoek gaan naar paarden die al wat langer gereden worden en wat verder in de omscholing zijn. Dat maakt het voor jezelf ook wat makkelijker en dat is altijd fijn :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:41

Hoe gaat het hier met de andere dravers? Wij hadden vandaag een heerlijk ontspannen bosritje, tot hij schrok van een stretchende jogger, van het ruiterpad af het fietspad op schoot en samen met mij onderuit ging...
Hebben geluk gehad, hij alleen 2 schaafwonden aan zijn achterbeen rechts, en ik een gekneusd onderbeen. Daarna wel gewoon verder gereden. Zullen beiden morgen wel spierpijn hebben.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:46

Oef! Dat is een rare val! Jullie zullen beide ook wel flink stijf zijn morgen (of nu al).

Mijn merrie gaat goed :) Ze had wel op d'r eigen hoefbal getrapt dus vandaag niet aan het werk geweest, maar verder dressuren we nog rustig door en genieten we van het mooie bos aan de overkant. Laatst op de terugweg hadden we wel last van vuurwerk, maar gelukkig schrokken ze alleen en was het daarna over. Braaf paard :)

Kim66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 19:03

Ik heb sinds bijna een haar een draver hij is nu 10 jaar en heeft erg lang op de baan gelopen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:49

Wat leuk, maar wat bedoel je met sinds bijna een haar?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:37

barbar schreef:
Wat leuk, maar wat bedoel je met sinds bijna een haar?

Bijna een jaar. ;)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 22:47

_O-

RenateHidden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:05

Hallo mede draverliefhebbers!

ik heb sinds half november 2016 een draver; Ugh la Chesnaie. Een 8 jarige franse draver ruin die tot begin november nog gekoerst heeft. Ik was niet actief op zoek (heb nog een jonge kwpner en rij nog een draver van iemand anders), maar soms komen dingen op je pad en weet je dat het goed is. Dit was zo'n "dit is goed" geval. Dus wezen kijken, 2 dagen daarna bij een koers gaan kijken en 1,5 week later stond hij bij mij op stal. We rijden vooral in de bossen, maar af en toe moet er ook wat dressuurwerk gedaan worden.

De draver die ik nog voor iemand anders rij is You Wish Toscana, een 11 jarige ruin.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:20

Ah, Ugh van Luit en Roos :) You Wish inmiddels ruin? Die is lang hengst geweest.

RenateHidden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:30

WendyBZ schreef:
Ah, Ugh van Luit en Roos :) You Wish inmiddels ruin? Die is lang hengst geweest.

Ja inderdaad, Ugh van Rosalie en Luit! En you Wish is op z'n negende naar ons gekomen en toen gecastreerd, hij was ontzettend braaf als hengst, maar hij staat op een vrij grote pensionstal en dan is een ruin gewoon praktischer, nu kan hij ook gewoon tussen de andere paarden buiten staan.

Zijn wel echt 2 toppertjes hoor, Ugh en Wish.

Leuk dat je ze kent!

XwendyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:12

Met Un gamin gaat het helemaal prima. t rijden staat door drukte een beetje op een laag pitje maar wel doen wel veel grondwerk en utje begint nu eindelijk een beetje sprong te maken in de galop :)

helaas heeft mijn koersdraver een blessure opgelopen dus we zijn gestopt met zijn actieve carrière
ik twijfel nog over zijn toekomst..

over de westfriesedijk ken ik alleen maar positieve verhalen en wij bieden Edith soms zelf paarden aan als zij als recreatie paard weg mogen en zo hebben een aantal van onze koersdravers al een mooi plekje gevonden.

sonrisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:59

Ja zeker een heel ander type paard, maar dat is ook juist wat ik wil zodat ik niks kan vergelijken.
Vandaag langs geweest en een paard geprobeerd ze was nog erg jong en staat er pas maar ondanks dat was ze erg braaf. Ze stapte wel erg snel maar de draf was wel vertrouwder en na een aantal rondjes ging de stap ook beter. Ook hoorde ik vuurwerk en daar keek ze niet op of om van dus wel een goede indruk gekregen. Ik ga volgende week weer even heen wil meerdere keren proef rijden om er zeker van te zijn
Ze schijnt het in het begin wel goed gedaan te hebben in de koers maar kreeg een terug val en was gewoon niet snel genoeg waarschijnlijk te rustig hahaha

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:02

Klinkt al positief! :D Te snel stappen is makkelijker terug te krijgen dan te snel draven :P Fijn hoe bomproof die gekoerste dravers zijn, ik heb ook heerlijk gereden vandaag tussen alle het vuurwerklawaai.

RenateHidden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:12

Hier kijken ze ook niet op of om van de vuurwerkknallen, zit wel in het buitengebied dus in de directe omgeving geen vuurwerk gelukkig.