De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:53

Thanks! Zo kwam hij uit de wei. Zal de volle kleigrond wel zijn geweest denk ik.

Hoop dat het morgen al niet meer gevoelig is dan klim ik er zaterdag op.
Als het morgen niet bij getrokken is dan geef ik hem nog een weekje vrij.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:53

Foto's van vanmiddag.

Eerst even zonder touwtjes gelongeerd, daarna licht bijgezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben best tevreden over hoe hij het oppakt :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 00:34

zo wat is er effe gauw veel bijgepraat. Leuke foto's Masja, ziet er goed uit. Nog even over het braaf zijn. Mijn merrie is super braaf........maar. Altijd een maar....Als ik haar naar het rijden terug in het achterste land moet zetten, krijg ik dat niet voor elkaar |( :o . Ze wil dan voor bij de exeem pony blijven, dat is haar vriendin, ondanks dat de pony alleen in de winter bij haar staat en de zomermaanden apart, zonder gras, en s'nachts op stal staat. Ik schaam me rot en mijn man verwijt me vanalles, maar het lukt me niet alleen. Ze staakt halverwege en loopt alleen verder als er iemand met grote zweep achter haar loopt.Gebrek aan overwicht?? Ja, dus......maar verder geen probleem :o :o .(ze staat "achter"met mijn mans paard, dus niet alleen of zo)

Mijn zoon van 14jr heeft op de veluwe achter mijn man aan gereden met mijn ev, dit ging byzonder goed. Ik durf in de bak iedereen er wel op te laten, zo braaf is ze. maar ze is echt tegen het slome aan in de bak...

Mijn ev heeft op haar voorschouders enorme bulten. Ik dacht misschien vet, maar volgens mijn instructeur zijn het spieren, hoezo op de voorhand lopen......

Dat aandacht trekken, herken ik niet zo; eten gaat voor alles :D .

Ik hoop dat mijn dochter 2 okt. ons b proefje wil filmen, dan heb ik ook eens film materiaal. ( springen staat in mijn profiel)

Vancky; jammer, misschien dat het na het doorrijden beter gaat?

Kyona; Op buitenrit kan mijn ev. enorm strekken. In de bak echter, maakt ze kleine passen en krijg ik de ruimte er niet uit..

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:25

Wat grappig om te lezen!! die van mij is in de bak ook tegen t slome aan!!
in t bos of buiten heb je daar geen last van :D wat een heerlijke bos paard is het!!
die van mij heeft ook zo haar kuren..
ik kan haar niet Toiletteren ... en soms wil ze iets niet... met geduld lukt t wel :)

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:46

Santos, probeer eens als ze blijft staan bij die pony om ze links en rechts te trekken. Eerst trek je ze naar links en als ze een pas verzet en weer blijft staan dan naar rechts. Zo breng je ze uit balans en dat hebben ze niet graag. Tenslotte komen ze dan toch wel mee, als je het maar blijft volhouden.
Als je ze gewoon recht laat staan en er recht voor aan het touw trekt dan blokken ze echt de rem dicht en kan je er meestal geen beweging in krijgen. Op die manier zou het je op de duur alleen moeten lukken. Veel succes!

Heb mij EV vandaag gelongeerd aan de dubbele longe en het ging super. Hij is zo mooi als hij echt aan het werk is en aan de longe spant hij zich ook graag in. Alleen is het zadelmak maken ergens misgelopen of niet lang genoeg volgehouden en heeft hij verzet onder het zadel opgebouwd. Maar ik geef het niet op en ik denk wel met volharding dat het goed komt. :)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:01

ha ha , vancky, dat van het trekker recht vooruit, dat was me al opgevallen. Ik ben zo'n 5 minuten aan het touw gaan hangen, maar er gebeurde niets ;) Nou het ergste van alles is dat ze het bij mijn man niet flikt :o :o , het is dus gewoon een vorm van dominantie, die ik dus verlies. Nu lopen wij wel met een zweepje om haar weg te brengen en hij gebruikt hem iets duidelijker denk ik....
=Maar er is hoop, nog een klein maandje en dan staat de exemer er weer gewoon bij. Haar deken is af(kan dus niet gesloopt worden) en het gras heeft niet echt voedingswaarde meer.

Succes met het zadelmak maken, hou ons op de hoogte.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:26

vanavond een lesje aan het been gehad. pffffff vermoeiend hoor, maar het effect was er, nu volhouden. ;)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 21:56

Vermoeiend? Zou toch juist minder vermoeiend moeten zijn?
Als ie aan het been is hoef je niets te doen :D
Als hij dat niet is alleen been geven op het moment dat hij terug-valt in een andere gang. Dus van draf naar stap of van galop naar draf. Dan boos worden en met een kwartiertje zijn ze scherp. Als je dat vol kunt houden heb je dat kwartiertje ook niet meer nodig.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:08

zij heeft vanzich zelf een monotoon slakke gangetje. Ik vond dat prima, maar lesgevers zeuren er steeds over. Dus nu been aaleggen geen reactie,hup tik.En dat ik alle gangen en steeds terug.

vanavond zelf nog even aan de slag, merk toch dat je dan minder allert bent. Na 15 min. kreeg ik de pee erin. Maakte me even boos en toen ging het veel beter :D

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 06:53

Werkt goed he :) Even boos worden :D

Denk wel dat je haar steeds sterker kunt maken door te schakelen. Dus op zoch wel goede opmerking van je lesgevers. Lekkere is ook als ze sterker worden dat ze meer en meer gaan dragen en dan kun je heeeeerlijk zitten :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:17

dat dragen, dat is het em. Het is nu nog sloffen , maar er word aan gewerkt..... :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:34

@ santos: wordt de jouwe niet stuiterig van goed aan het been te zetten? De mijne liep in het begin weg voor het been en nu rij ik met vrij lange sporen om ze af en toe "wakker" te zetten, want van een tik met de zweep wordt ze alleen maar springerig. As ze denkt dat de zweep beweegt, springt ze al weg en gooit haar neus eruit, wat dus niet de bedoeling is :+ Som lijkt ze dus "dood" voor het been, maar ik moet nog maar een overgang denken en ze doet hem. Alleen denkt ze ook steeds bij een "korter frame" en meer draagkracht dat ik op de rem sta. Maar dat beterde wel stilaan.

Ik hoop ze snel mogelijk de draad weer te kunnen opnemen...

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 00:58

Petitparis, veel succes met de verzorging van je paardje en een spoedige genezing gewenst!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:00

jullie hebben het over het dragen en de achterhand die er dan onder in komt,ik moet zeggen ik heb nooit echt dressuurmatig getraind maar mijn ev doet dit(ik rij buiten).maar nou vraag ik mij af omdat ik dit dus nooit getraind heb,of dit er ook mee te maken heeft dat mijne dus nooit echt op de baan getraind heeft en gelopen heeft.toen ik jonger was en zei dus ook ben ik zelf wel vaak buiten gaan race met haar wat ze heel goed kan,denk dat ze het niet slecht op de baan zou hebben gedaan.want heb eens naast een auto 65/70 kilometer per uur gereden met haar,dit was toen echt heftig.maar zou het dus zo zijn dat paarden die gelopen hebben op de baan meer getraind moeten worden om de achterhand er onder te zetten?

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:43

keona schreef:
jullie hebben het over het dragen en de achterhand die er dan onder in komt,ik moet zeggen ik heb nooit echt dressuurmatig getraind maar mijn ev doet dit(ik rij buiten).maar nou vraag ik mij af omdat ik dit dus nooit getraind heb,of dit er ook mee te maken heeft dat mijne dus nooit echt op de baan getraind heeft en gelopen heeft.toen ik jonger was en zei dus ook ben ik zelf wel vaak buiten gaan race met haar wat ze heel goed kan,denk dat ze het niet slecht op de baan zou hebben gedaan.want heb eens naast een auto 65/70 kilometer per uur gereden met haar,dit was toen echt heftig.maar zou het dus zo zijn dat paarden die gelopen hebben op de baan meer getraind moeten worden om de achterhand er onder te zetten?

Paarden die op de baan gelopen hebben zetten hun achterhand niet in, die lopen gestrekt op de voorhand wat de natuurlijke gang is van een paard. Een volbloed heeft het zeer moeilijk om de rug te ontspannen en de achterhand te gebruiken, dus als ze op de baan hebben gelopen wordt het al helemaal moeilijk.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:12

nee, petit paris, zij wordt niet loperig aan het been. Ze is erg sloom :o , ik schaam me voor mijn volbloed. Op het moment dat ik haar een tik geef, ben ik wel alles even kwijt, maar daarna pakt ze het beter op.
Ik was wel een tijdje van mening, dat ze sloom rustig haar rondje liep, wat zal ik haar dan gaan opjuten met de zweep en uit haar ontspanning halen. Maar mijn instructies zeggen dat ze plichtmatig loopt te sloffen en haar rug niet gebruikt en nog meer geneuzel, dus nu maar besloten het toch anders te gaan aanpakken. ;)

Bij mijn vorige volbloed ging ook veel via mijn hoofd, ik hoefde er maar aan te denken en we gingen, bij deze echt niet.........

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:13

oke dan bedankt
vancky2005 schreef:
keona schreef:

Paarden die op de baan gelopen hebben zetten hun achterhand niet in, die lopen gestrekt op de voorhand wat de natuurlijke gang is van een paard. Een volbloed heeft het zeer moeilijk om de rug te ontspannen en de achterhand te gebruiken, dus als ze op de baan hebben gelopen wordt het al helemaal moeilijk.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:20

groepsles is niet bevordelijk voor onze vooruitgang ;) (als die er al was). Ze heeft enorm moeite met al die paarden om haar heen, is daar veel meer mee bezig dan met mij |( en ik ben zo leuk :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:37

Ik wil hier ook even mijn EV showen! :D
Top Cat (officieel Shadow Bay) is een 5 jarige ruin van Deportivo. Hij is nu ongeveer een jaar van de baan af, en ik heb hem nu twee maanden in bezit. :) Ik speel Polocrosse met Top Cat, en hij pakt het erg goed op! Kanjertje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de eerste dag bij ons thuis
Afbeelding

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:07

Unseen, de jouwe is ook zo een gespierd quarter like volbloedje. Raar, vroeger zag je altijd zo magere volbloeden die met moeite wat vlees aan hun lijf konden kweken en nu zijn het meer zo blokjes. De mijne is ook zo een. Als je een paar pagina's terugkeert zie je ook enkele foto's van hem.
Tja, je toont gewoon eens graag wat voor paardje je hebt, hé. :-)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:21

Ik heb geen idee hoe gespierd hij was toen hij net van de baan kwam, maar daarna is hij naar een trainer gegaan die hem heeft omgeschoold, en ik vermoed dat hij daar die spieren gekweekt heeft! :))
Ik had mij hier al eerder in het topic voorgesteld, dus ik kom niet zomaar even binnen vallen van "kijk mij eens" :')
Maar ik ben natuurlijk ook enorm trots op mijn paardje. :D

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:35

Zou ik ook zijn :) Mooi diertje hoor!

Foto's in het topic geven een mooie referentie t.o.v. je eigen paardje. Ik vind het leuk om te vergelijken en verschillen te zien.

Wat is zijn stokmaat?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 08:56

prachtige volbloed heb je,wqat leuk dat polo cross is hier toevallig een club van want lijkt me een erg leuke sport?
Unseen schreef:
Ik wil hier ook even mijn EV showen! :D
Top Cat (officieel Shadow Bay) is een 5 jarige ruin van Deportivo. Hij is nu ongeveer een jaar van de baan af, en ik heb hem nu twee maanden in bezit. :) Ik speel Polocrosse met Top Cat, en hij pakt het erg goed op! Kanjertje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de eerste dag bij ons thuis
Afbeelding

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:30

masja schreef:

Foto's in het topic geven een mooie referentie t.o.v. je eigen paardje. Ik vind het leuk om te vergelijken en verschillen te zien.

Wat is zijn stokmaat?

Dankje! :D
Ja, ik vind het inderdaad ook erg leuk om volbloeden van anderen te zien, leuke vergelijkingen! Ben ook erg benieuwd wat jullie met je volbloed doen? Ik wil graag gaan kijken of Top Cat ook leuk springt, en dan wat SGW trainingen met hem doen, lijkt me heerlijk!
Op zijn paspoort staat 1.58m, maar hij zal inmiddels iets groter zijn. Ik denk dat hij nu rond de 1.61m ligt. Het is nog steeds een kleintje voor een volbloed! :)) Zal hem binnenkort eens meten, ben ik eigenlijk ook best benieuwd naar!

@ keona: Ja, er is een Polocrosse Vereniging in Nederland, genaamd Polocrosse Vereniging Nederland ( :') ). We hebben momenteel (onofficiele) clubs in Drenthe (Erm en Exloerveen), Groningen (Nieuwe-Pekela / Blauwe Stad), Gelderland (Bennekom en omgeving Wageningen), Zeeland (Phillipine), en Noord-Holland (Kortenhoef). Al deze clubs trainen zo'n 1-2 keer in de maand samen. Het toernooi seizoen is helaas net afgelopen, maar we proberen dit winter seizoen wel trainingen te organiseren in de buurt in Bunschoten, Bronneger, en Nieuwe-Pekela. Onze website is http://www.polocrosse.nl en http://polocrosse.posterous.com
We verwelkomen altijd nieuwe leden en mensen die eens een kijkje willen nemen en willen proberen met stick en bal! :) Bij ons in Erm kun je ieder weekend terecht om eens te komen kijken, want dan trainen mijn vader, zus en ik vaak samen.

Ik zie net dat je in Belgie woont? Helaas is Polocrosse Vereniging Belgie een aantal jaar geleden opgeheven, wegens gebrek aan interesse. Is Zeeuws-Vlaanderen te ver voor je?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:43

jammer dat er weer niks in limburg of brabant is.ik woon in belgie maar ben een nederlanders.is dan in zeeuwsvlaanderen ook een club of wat?
alle leuke paarden dingen zijn altijd hoger op in nederland denk toch dat ik die kant op moet gaan verhuizen,haha
mijn volbloed is ook een kleintje denk zo rond de 160cm,maar ik vind dat groot genoeg
Unseen schreef:
masja schreef:

Wat is zijn stokmaat?

Dankje! :D
Ja, ik vind het inderdaad ook erg leuk om volbloeden van anderen te zien, leuke vergelijkingen! Ben ook erg benieuwd wat jullie met je volbloed doen? Ik wil graag gaan kijken of Top Cat ook leuk springt, en dan wat SGW trainingen met hem doen, lijkt me heerlijk!
Op zijn paspoort staat 1.58m, maar hij zal inmiddels iets groter zijn. Ik denk dat hij nu rond de 1.61m ligt. Het is nog steeds een kleintje voor een volbloed! :)) Zal hem binnenkort eens meten, ben ik eigenlijk ook best benieuwd naar!

@ keona: Ja, er is een Polocrosse Vereniging in Nederland, genaamd Polocrosse Vereniging Nederland ( :') ). We hebben momenteel (onofficiele) clubs in Drenthe (Erm en Exloerveen), Groningen (Nieuwe-Pekela / Blauwe Stad), Gelderland (Bennekom en omgeving Wageningen), Zeeland (Phillipine), en Noord-Holland (Kortenhoef). Al deze clubs trainen zo'n 1-2 keer in de maand samen. Het toernooi seizoen is helaas net afgelopen, maar we proberen dit winter seizoen wel trainingen te organiseren in de buurt in Bunschoten, Bronneger, en Nieuwe-Pekela. Onze website is http://www.polocrosse.nl en http://polocrosse.posterous.com
We verwelkomen altijd nieuwe leden en mensen die eens een kijkje willen nemen en willen proberen met stick en bal! :) Bij ons in Erm kun je ieder weekend terecht om eens te komen kijken, want dan trainen mijn vader, zus en ik vaak samen.

Ik zie net dat je in Belgie woont? Helaas is Polocrosse Vereniging Belgie een aantal jaar geleden opgeheven, wegens gebrek aan interesse. Is Zeeuws-Vlaanderen te ver voor je?