Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keona schreef:jullie hebben het over het dragen en de achterhand die er dan onder in komt,ik moet zeggen ik heb nooit echt dressuurmatig getraind maar mijn ev doet dit(ik rij buiten).maar nou vraag ik mij af omdat ik dit dus nooit getraind heb,of dit er ook mee te maken heeft dat mijne dus nooit echt op de baan getraind heeft en gelopen heeft.toen ik jonger was en zei dus ook ben ik zelf wel vaak buiten gaan race met haar wat ze heel goed kan,denk dat ze het niet slecht op de baan zou hebben gedaan.want heb eens naast een auto 65/70 kilometer per uur gereden met haar,dit was toen echt heftig.maar zou het dus zo zijn dat paarden die gelopen hebben op de baan meer getraind moeten worden om de achterhand er onder te zetten?
vancky2005 schreef:keona schreef:jullie hebben het over het dragen en de achterhand die er dan onder in komt,ik moet zeggen ik heb nooit echt dressuurmatig getraind maar mijn ev doet dit(ik rij buiten).maar nou vraag ik mij af omdat ik dit dus nooit getraind heb,of dit er ook mee te maken heeft dat mijne dus nooit echt op de baan getraind heeft en gelopen heeft.toen ik jonger was en zei dus ook ben ik zelf wel vaak buiten gaan race met haar wat ze heel goed kan,denk dat ze het niet slecht op de baan zou hebben gedaan.want heb eens naast een auto 65/70 kilometer per uur gereden met haar,dit was toen echt heftig.maar zou het dus zo zijn dat paarden die gelopen hebben op de baan meer getraind moeten worden om de achterhand er onder te zetten?
Paarden die op de baan gelopen hebben zetten hun achterhand niet in, die lopen gestrekt op de voorhand wat de natuurlijke gang is van een paard. Een volbloed heeft het zeer moeilijk om de rug te ontspannen en de achterhand te gebruiken, dus als ze op de baan hebben gelopen wordt het al helemaal moeilijk.
Unseen schreef:Ik wil hier ook even mijn EV showen!![]()
Top Cat (officieel Shadow Bay) is een 5 jarige ruin van Deportivo. Hij is nu ongeveer een jaar van de baan af, en ik heb hem nu twee maanden in bezit.Ik speel Polocrosse met Top Cat, en hij pakt het erg goed op! Kanjertje!
Hier de eerste dag bij ons thuis
masja schreef:Zou ik ook zijnMooi diertje hoor!
Foto's in het topic geven een mooie referentie t.o.v. je eigen paardje. Ik vind het leuk om te vergelijken en verschillen te zien.
Wat is zijn stokmaat?
Unseen schreef:masja schreef:Zou ik ook zijnMooi diertje hoor!
Foto's in het topic geven een mooie referentie t.o.v. je eigen paardje. Ik vind het leuk om te vergelijken en verschillen te zien.
Wat is zijn stokmaat?
Dankje!
Ja, ik vind het inderdaad ook erg leuk om volbloeden van anderen te zien, leuke vergelijkingen! Ben ook erg benieuwd wat jullie met je volbloed doen? Ik wil graag gaan kijken of Top Cat ook leuk springt, en dan wat SGW trainingen met hem doen, lijkt me heerlijk!
Op zijn paspoort staat 1.58m, maar hij zal inmiddels iets groter zijn. Ik denk dat hij nu rond de 1.61m ligt. Het is nog steeds een kleintje voor een volbloed!Zal hem binnenkort eens meten, ben ik eigenlijk ook best benieuwd naar!
@ keona: Ja, er is een Polocrosse Vereniging in Nederland, genaamd Polocrosse Vereniging Nederland (). We hebben momenteel (onofficiele) clubs in Drenthe (Erm en Exloerveen), Groningen (Nieuwe-Pekela / Blauwe Stad), Gelderland (Bennekom en omgeving Wageningen), Zeeland (Phillipine), en Noord-Holland (Kortenhoef). Al deze clubs trainen zo'n 1-2 keer in de maand samen. Het toernooi seizoen is helaas net afgelopen, maar we proberen dit winter seizoen wel trainingen te organiseren in de buurt in Bunschoten, Bronneger, en Nieuwe-Pekela. Onze website is http://www.polocrosse.nl en http://polocrosse.posterous.com
We verwelkomen altijd nieuwe leden en mensen die eens een kijkje willen nemen en willen proberen met stick en bal!Bij ons in Erm kun je ieder weekend terecht om eens te komen kijken, want dan trainen mijn vader, zus en ik vaak samen.
Ik zie net dat je in Belgie woont? Helaas is Polocrosse Vereniging Belgie een aantal jaar geleden opgeheven, wegens gebrek aan interesse. Is Zeeuws-Vlaanderen te ver voor je?