rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:21

jan heeft geen arabs die nog op de baan getraind moeten worden. maar twan en ik hebben sinds een week een arabier van giesbers die ook nog de kwali moet doen, dus daar gaan we van te voren vast nog wel mee naar neuss. kan nu alleen nog niet zeggen wanneer , ze is pas 2x mee geweest bij ons naar het bos. dus dat is even afwachten

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:28

ah oke, dat is goed.. startboxen kunnen we evt van te voren nog wel bij jan oefenen he? zit eigenlijk wel wat haast bij, maar dat lossen we wel op. we hebben ook nog een andere merrie, die moet ook, anders kan zij nog altijd met die van jullie mee. is het trouwens een zoon van karvat die jullie nu in training hebben?

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:32

kibbeling schreef:
classic_life schreef:
van john en san en mag de arabieren rijden van oscar (als die dit jaar nog kwalificeren... ) niet dat ik arabieren zo geweldig vind (sorry esperance ) maar ik ga gewoon lekker rijden

een rit is een rit ookal is het een arabier, je leert overal van! maar idd een volbloed is leuker, fijner en toch een beetje echter! (ja sorry moniek )

Paula? Ben jij Paula Flierman?
Ik heb je vorig jaar nog 2 keer naar de startboxen begeleid. Was voor mij voor het eerst. Een keer met Lisuth en ik geloof ook met Rebi...
Ik is met rood haar

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:32

nee niet karvat heeft maar 1 nakomeling en die is pas een jaar oud! en die is ook niet van giesbers. dit merrietje is van marwan en heeft vorig jaar al even bij marg en marjo gestaan , maar niet aan de kwali toegekomen. ze is wel echt heeel erg klein.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:34

haha ownee dat is een beetje te jong.. hoe klein noem je klein?

@ moniek jeps dat is paula flierman

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:35

Hoe heet dat merrietje Kibbeling? Miss ken ik haar wel...

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:36

esperance schreef:
@ moniek jeps dat is paula flierman

Haha, op bokt kom je vanalles tegen
It's a small world...

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:38

ja griebels ik ben paula en ik weet geloof ik ook wel wie jij bent! ze heet coco.
en esperance ik zou niet durfen schatten hoe groot (of klein) ze is, maar ze is echt een my little pony. maar ze heeft absoluut karakter..........ook heel belangrijk!!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:42

ja dat is idd belangrijk veel belangrijker dan de schofthoogte..

heb wel eens van coco gehoord btw..

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:44

esperance schreef:
ja dat is idd belangrijk veel belangrijker dan de schofthoogte..

is wel zo , maar een beetje van allebei zou handiger zijn. en ik moet nog maar even afwachten of haar karakter haar schofthoogte goed kan maken

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:44

Haha Coco is indd klein, namelijk maar 1m36...
Dus die gaat dit jaar koersen? Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Ik bedoel... Liekie is ook klein maar heeft het zeker niet slecht gedaan

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:47

ze zal toch nog wel gegroeid zijn ofniet? en als ze getraint wordt groeien ze meestal nog wel wat..

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:48

Paula, sorry dat het zo slungelig ging naar de startboxen, maar goed... alles moet je een eerste keer hebben meegemaakt
Was wel blij dat dat paard achter ons niet in mijn nek terecht kwam... Ook maar goed dat ik het niet gezien had hihi...

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:52

griebels schreef:
Haha Coco is indd klein, namelijk maar 1m36...
Dus die gaat dit jaar koersen? Ben benieuwd hoe ze het gaat doen. Ik bedoel... Liekie is ook klein maar heeft het zeker niet slecht gedaan

ik denk eerlijk gezegd dat ze op het moment wel groter is als 1.36.............maar ik ben niet de beste schatter eigenlijk! het is de bedoeling dat ze gaat koersen ja. maar ze staat er net pas en we zien wel hoe ze zich ontwikkeld. ik geloof dat ze bij m&m vorig jaar af en toe onregelmatig was, dus we wachten eerst af of dat niet terug komt. morgen mag ze weer mee achter de grote paarden (volbloeds) aan.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:54

griebels schreef:
Paula, sorry dat het zo slungelig ging naar de startboxen, maar goed... alles moet je een eerste keer hebben meegemaakt
Was wel blij dat dat paard achter ons niet in mijn nek terecht kwam... Ook maar goed dat ik het niet gezien had hihi...

zo ramp was je niet hoor. heb wel erger meegemaakt. het ergste vind ik als je brenger bang is (en zover ik dat in kon schatten was je dat niet) want dan ga ik net zo lief in mijn uppie naar de boxen. en zoals je zegt voor alles moet een eerste x zijn!!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:03

Ik was indd niet bang, maar dat is omdat ik de paarden ken. Ik vond het wel eng om dat zo voor de eerste keer te doen, maar je hielp me goed... Dat was ook fijn!

Dat Coco onregelmatig was wist ik niet, maar kan best. Ik ben wel benieuwd hoe ze het gaat doen
Heb jij Laliesk ook ooit gereden? Zo ja, hoe vond je hem...

@ Monique: ik weet nog niet of ik volgende week Liekie mee kan nemen ivm de trailer. Maar zonder Liekie kan ik wel komen als jullie dat willen. Vond het super gaaf zaterdag, en dat zadel wil ik zekers een keer uitproberen. Ik ben gisteren nog 2,5 uur naar buiten geweest met korte beugeltjes, en ik heb nog steeds geen spierpijn

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:08

haha tuurlijk je bent altijd welkom, was zeker gezellig, en leuk dat het opgenomen werd haha.

trouwens paula, mijn eerste keer met voorbrengen was met abdjar 3 maal raden wie er toen op zat?!..... juist ja jij...

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:48

esperance schreef:
haha tuurlijk je bent altijd welkom, was zeker gezellig, en leuk dat het opgenomen werd haha.

trouwens paula, mijn eerste keer met voorbrengen was met abdjar 3 maal raden wie er toen op zat?!..... juist ja jij...

ha ha dat kan ik me dus echt niet meer herinneren maar dat is ook wel even geleden dat ik die gereden heb!!

en griebels, laliesk heb ik nooit gereden ik heb pas in 2001 mijn vergunning gehaald en eigenlijk in 2002 pas echt een beetje gaan rijden. volgens mij koersde hij toen al niet meer of wel?

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:08

Uhm... ff denken... hij heeft in 2001 of nog net in 2002 gekoerst. Hij is na een peesblessure niet meer teruggekomen. Hij had teveel gewicht mee en loopt door als hij pijn heeft. Daarom hebben ze hem niet meer terug laten komen.

Wat betekend trouwens: buiten weddenschap om?
Ik heb een filmpje van hem waarin hij dus buiten weddenschappen mee loopt.

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:48

paarden lopen buiten weddenschap als de renleiding niet weet of het paard waar kan maken wat het eigenlijk kan. door factoren waarvan het spelend publiek niet altijd iets afweet. (hm dit klinkt een beetje ingewikkelder dan dat ik het bedoel) bijv als een paard 2 keer de startbox niet in is geweest, kunnen ze hem de 3de keer buiten weddenschap laten lopen. of als het paard wegens wangedrag opnieuw heeft moeten kwalificeren, zou het kunnen dat ze de eerst opvolgende koers ook buiten weddenschap moeten lopen. zo zijn er meerdere redenen. ik weet dus niet wat de reden bij laliesk was?!

woodenshoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:56

Was dat niet de eerste koers nadat ze met Batist 2de werd met het zadel verschoven?
Dat zou een aanleiding kunnen zijn voor het comite....

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door woodenshoe op 14-02-06 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:00

ik zal het toch even proberen iets beter uit te leggen!
bij ons op stal heeft een paard gestaan, wat niet echt de makkelijkste was. hij was op duindigt al een paar keer uitgebroken in de kwalificatie en na een tijdje op duindigt te hebben gelogeerd om wat bij te leren ging de kwali. ook maar net goed. na een tijdje rust te hebben gehad besloot jan hem in duitsland te laten lopen. hij ging netjes rond zonder uit te breken, maar wel mede doordat adrie niks van hem vroeg. dus niet vooruit gereden, geen zweep gebruikt, dus gewoon meegekoerst voor de goede ervaring. dat ziet de renleiding daar wel in duitsland, dus moesten jan en adrie binnenkomen wat hier de bedoeling van was. na uitgelegd te hebben dat het niet het makkelijkste paard was en hij nog veel moest leren, gaat de renleiding daarmee accoord maar besloot toen wel dat hij de eerstvolgende 3 koersen buiten weddenschap moet lopen. want het spelend publiek weet dit natuurlijk allemaal niet en zou dan geld kunnen spelen, waarvan wij al weten dat ze het beter in hun zak kunnen houden! snappie??

ps dat dacht ik ook al daan!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:30

Dat zou kunnen. Laliesk deed altijd moeilijk in de startboxen, en sprong ook raar af. Bovenstaande foto van die koers heb ik ook op filmpje, en daar springt hij uit startbox 1 af met een flinke sprong naar links (richting binnenbaan) om vervolgens weer pijlsnel terug op de lijn te komen. Ik weet van M&M dat hij niet te stoppen was en Angeline dus maar besloot door te rijden toen ze uiteindelijk haar benen goed had.
Ik zal eens kijken welke datum dat is geweest van die buiten weddenschappen. Ik zal het hier wel even vertellen als ik het gezien heb. Ga ik nu doen, vind het toch leuk om naar zijn koersen te kijken

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:44

Laliesk Star, toegevoegd buiten weddenschappen met Tamar van Wezel.
Dit was in 2000 voordat dat met dat zadel gebeurde, en werd hij 2e. Wel was het voor hem een korte afstand, start was aan de andere kant van de baan. Ook was het vies regenweer. 2 dingen waar hij niet van houdt.
Zou het kunnen dat het zijn eerste koers is geweest?

kibbeling

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:55

ik dacht laat ik het eens even nakijken in het jaarboek, laat ik nou net die van het jaar 2000 niet hebben.(van 1999 t/m 2004 wel, lekker irritant) maar ik zal het morgen op stal een na kijken daar ligt die van 2000 vast wel! het zou inderdaad kunnen dat hij een paar x een onvoldoende voor de kwali. had en daarom buit. wed. liep.