Het ZZ debuut is goed gelukt, een foutloos parcours. De barrage iets minder, fout op de laatste sprong en een bijna gelanceerde ruiter. Boaz kon er zelf gelukkig wel om lachen. Hij was zo blij met zijn foutloze rondje dat hij in de barrage even vergat te rijden.
Gefeliciteerd met jullie zz debuut & fijn dat het goed ging... jammer dat de barrage wat minder ging, maar misschien gaat het de volgende x beter...
Ik heb zaterdag een grondwerk lesje gehad, en kreeg een heel mooi compliment van onze instructrice, dat paard en ik een hele mooie band hebben... vond ik mooi om te horen, dat ie alles voor me zou doen& altijd zijn uiterste best voor me zou doen... dat wist ik, maar fijn om dat ook van een vreemde te horen. Het is ook echt mijn vriendje!
Ik meld mezelf ook! Ik heb sinds 19 juli een draver en deze week zaterdag komt hij naar mij toe!
Jaaaa Ducky!!
CarinaR
Geplaatst: 26-08-16 22:49
Welkom. we willen natuurlijk graag een beetje info en vooral foto's.
funnypony11
Geplaatst: 30-08-16 16:46
Ik meld mezelf ook graag in dit topic ! Ben al een tijdje mee aan het lezen Ik heb sinds mei ook een dravertje thuis staan. Ze is in januari vanuit Ierland naar Nederland gekomen en is nu ongeveer 4 maandjes bij mij! Het een een pittige tante met een heeeeel duidelijk eigen willetje maar een hart van goud. Ze is super eigenwijs en heel slim maar zal nooit opzettelijk kwaad doen. Ze is nu 5 jaar en 1.48m. Ben sinds vorige week met haar aan het lessen om haar wat verder door te rijden en hoop komend voorjaar met haar een eerste endurance wedstrijd te rijden
Zijn er meerdere van jullie die met je draver aan endurance doen? Die van mij is best wel dapper en houd van buitenrijden (de bak vind ze maar niks aan), en loopt graag lekker door Heb altijd endurance willen doen dus heb geluk dat zij het ook leuk vind! (en hopelijk af en toe een sprongetje maar volgens mij heeft ze daar niet echt talent voor )
Onder eventjes een foto zodat jullie haar kunnen zien
Er zijn enkele fanatieke endurance dravers en ruiters op bokt geloof ik. Ik vind het een zeer interessante sport, maar niet de tijd of de faciliteiten om eraan mee te doen. Wij genieten dus van het gewone buitenrijden
Wauw wat een mooi paard!! Ik zit er over na te denken om miss in de toekomst endurance te gaan rijden, maar die van mij is 4 en net ingereden dus doe nog even rustig aan.
Hahahah. Die benaming heb ik er aan gegeven joh. Dit zijn dravers die Door Gypsys gebruikt worden. In NL wordt dit niet als een draver gezien geloof ik.
Leuk hoor! Ik ben klasse III startgerechtigd geweest met Salty. Ze is nu 24 jaar en we zijn 10 jaar geleden al gestopt met wedstrijden. Het plezier van het moeten trainen was even weg en Salty kreeg toen een infectie aan haar luchtwegen.
Dat ze in NL niet erkent wordt dat wist ik inderdaad. Ivm met het kleurtje kan ze inderdaad geen zuivere draver zijn en moet er iets anders in zitten. Maar buiten dat is ze echt een typische draver! Dat van dat STAGBI paspoort ga ik even uitzoeken, nog nooit van gehoord
Grappig dat je typische draver zegt, want bestaat dat wel? Wij zijn met drie paarden naar een nieuwe stal verhuisd, en de enige 'normale' warmbloed wordt telkens draver genoemd terwijl de draver van mn zusje wordt uitgescholden (:P) als KWPN-er. Zelfs als ze hem zien lopen zien ze het niet echt...
Neemt niet weg dat ze een knappert is! En leuk eens een variatie in het kleurtje te zien! Hoe ben je eigenlijk bij haar gekomen?
Haha ja daar heb je wel gelijk in. Bedoel dan meer het redelijk smal zijn, lange benen, gevoelig, intelligent en gaat graag hard.. Maar geloof best dat er heeel veel verschillen in dravers zitten.
Ik vind het ook niet erg dat ze niet 100% draver is, ga er toch niet mee fokken. En inderdaad ze is gewoon leuk om te zien Ze heeft trouwens een Brits paspoort, maar ga vanmiddag eens meer info zoeken. Ik zag haar op een facebook pagina, toen contact opgenomen en bleek dat ze bij een handelsstal stond. Wilde er eigenlijk niet gaan kijken maar vond haar zo leuk, en eenmaal daar was ik om
Janinevv
Geplaatst: 31-08-16 22:19
Hoi! Ik meld mij hier ook met mijn Ziggy dame. Ik kon nooit een draver praat topic vinden behalve nu!
Zoals sommige misschien wisten klikte het eerst echt niet tussen ons, ik heb behoorlijke val gemaakt tijdens een van eerste keren thuis rijden en wil nu grondwerk gaan op pakken als jullie leuke ideeën hebben? Dat we elkaars vertrouwen kunnen gaan winnen, hoor het dan graag.
Hier wat fotos.
Ze is redelijk dun maar komt al weer iets aan gelukkig
Vandaag was hoefsmid geweest en vond haar goed uit zien.
Wat een knapperd! Ik heb niet echt tips maar gewoon veel longeren en losgooien
funnypony11
Geplaatst: 01-09-16 13:24
Leuk! Ik vind het juist gaaf om vanuit niks te beginnen en zo verder te werken samen met je paard! Ik krijg binnenkort Parelli les met die van mij, misschien dat ik dan tips kan geven wat betreft grondwerk enzo. Ik ga ook vooral aan de slag voor meer vertrouwen en betere band.
Dankjulliewel! Het enige wat we kunnen qua rijden is een goeie volte rijden in stap en figuren maar in draf zit er niet echt knop op. Moeten we nog aan werken..
Nu wil ik eerst vanaf de grond werken, ze is heel slim..