Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keona schreef:santos en masja.ik kan me daar dus helemaal niet in vinden mijn merrie ev zet absoluut geen kleine passen zeker niet als ze ontspannen is.ik vind haar heel fijn en wat kunnen ze goed verzamelen.ik rij er trouwends alleen buiten mee.
classic_life schreef:Thoroughbreds for life!!!
petitparis schreef:Ik heb helaas geen filmpjes van onder het zadel (vind ik wel jammer)
EV's hebben meestal niet de schoudervrijheid zoals een (dressuurgefokte) warmbloed dit kan hebben, daar ze vaak op de voorhand gebouwd zijn. hun bewegingen zijn vaak droog (vlak) met het oog op zoveel mogelijk terrein en snelheid winnen. De de bewegingen op zich zijn wel vaak ruim, maar nooit zo "spectaculair", je moet naar de beenzetting gaan kijken om te zien hoe ruim ze werkelijk zijn.
En ja ik heb mijn merrie op pijnstilling, maar alleen de minimale dosis. Die snapt echt niet dat ze serieus gewond is, die stapt vlotjes der stal uit en probeert subtiel richting weide te versnellen...
ook even fotospam
petitparis schreef:klopt, maar alle paarden lopen van nature op de voorhand. Dus geen paniek![]()
Ze zijn achteraan voldoende actief om ze "op de achterhand" te krijgen, alleen is het afhankelijk van hun achtergrond soms "hard" werken (lees eerder: geduldig), want steunen op het bit en snel gaan is waar ze goed in zijn en graag doen (is waar ze voor gefokt zijn)