[HK] Ponyrennen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:12

kyrkelover schreef:
nee je mag ook draven.

oke, het ging niet echt om de galop maar meer of je het stuk dan eigenlijk 2 keer moet, aangezien ik me pony toch niet zo goed hou op zo'n lang breed stuk. maar dan vind ik ze conditie niet hoog genoeg om fatsoenlijk mee te komen en vervoer gaat hem dit keer niet meer worden. maar volgend jaar kom ik misschien wel weer een keer terug maar dan wel op me eigen pony! :)

kyrkelover

Re: Ponyrennen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:37

@romy:
Ik denk niet dat er volgend jaar nog wat is.
Ik organiseer volgend jaar in ieder geval niets wan tik zit dat in Engeland en hoe het precies op Duindigt verder gaat weet ik ook niet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:22

oohw wat balen zeg! Maar komt er verder dit jaar ook niets meer? en de jaren erna?
In ieder geval succes en veel plezier in Engeland!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:45

Nou als 26 september niet door kan gaan vanwege te weinig inschrijvingen wordt er van ons uit zowiezo niets meer georganiseerd.
Op Duindigt weet ik niet zeker maar veel zal daar niet meer georganiseerd worden tenminste voor zover ik van Thalita begreep. Als ik dit fout heb sorry voor de verkeerde informatie.
Nadat ik uit Engeland kom weet ik het allemaal zo net nog niet, wellicht andere zaken maar of er dan echt nog ponyrennen door mij georganiseerd worden daar zal ik heel hard over na moeten denken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 00:19

ja ik snap het, het is allemaal ook niet even leuk gegaan zo, zou echt wel heel graag mee willen doen, zal het nog eens eventjes vragen :o zover ik weet heb ik nog niet echt iets dan, aar wel alle 4 de weken ervoor, en de weken hiervoor heb ik ook al veel gehad. Maar als dit waarschijnlijk de laatste kans is.. Zal me moeder hard over moeten nadenken :P

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:49

kyrkelover schreef:
Nou als 26 september niet door kan gaan vanwege te weinig inschrijvingen wordt er van ons uit zowiezo niets meer georganiseerd.
Op Duindigt weet ik niet zeker maar veel zal daar niet meer georganiseerd worden tenminste voor zover ik van Thalita begreep. Als ik dit fout heb sorry voor de verkeerde informatie.
Nadat ik uit Engeland kom weet ik het allemaal zo net nog niet, wellicht andere zaken maar of er dan echt nog ponyrennen door mij georganiseerd worden daar zal ik heel hard over na moeten denken.

Jammer zeg! Maar wel begrijpelijk.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:53

Kokkie/Summerwind was gister 2e met Cilia Müller met een halve lengte geklopt door Soetkin in Baden Baden tijdens een ponyren over 800 meter. Naomi kon helaas niet meedoen met Made in China omdat zij naar school moest. Kokkie laat tijdens deze ponyren Montini en alle andere goeie belgische ponies zoals de echte Summerwind, Reggae Reef, Red Fox, Rocky, Miss Mystique, Diamand en Millinium achter zich. Ben ongelooflijk trots op onze superkanjer. Kokkie heeft dit seizoen Montini al 2 keer verslagen en Made in China ook 2 x.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:31

Gefeliciteerd! Fijn zeg dat het zo goed gaat!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 12:33

Echt zonde als het volgend jaar gaat stoppen. Ik wil heel graag nog een keer meedoen, maar aanstaande (september) gaat niet lukken i.v.m. een blessure. Ik hoop dat er in 't voorjaar toch nog iets geregeld kan worden, dan ben ik (misschien zelfs met vriendin + pony) aanwezig. :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:18

kyrkelover schreef:

Zo dat zou k*t zijn..
Had je mijn mail over koudbloed race wel gehad ?
Gaat die nog wel door ?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:49

hmmm ik geloof niet dat ik diegehad heb.
De koudbloedrace gaat alleen door als er voldoende inschrijvingen zijn, oftewel 5 combinaties.
Er kan tot 13 september ingeschreven worden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:53

Hey Erik is er misschien een film van die ponyren een aantal zijn namelijk binnen gekomen op een nogal rare positie op de foto te zien.
zoasl een red fox die niet dicht bij soetkin zit, en een reggae die er helemaal een end achter zit.
EEn summerwind (de echte) die niet ins in beeld is bij de eerste 5 terwijl die normaal zo hard loopt dat een red fox en een reggae en dergelijke haar niet bij kunnen houden. Zeker over 800m.
KAn natuurlijk door "slecht "rijden.
Misschien pony's die handicap hadden of pony's die slecht weg zijn.
Buiten dat is het natuurlijk een super prestatie van Kokki!!
WEl jammer dat Naoom niet mee kon doen, maar eigenlijk weet je dat al heel lang dat ze weer naar school moest rond deze tijd.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:03

kyrkelover schreef:
hmmm ik geloof niet dat ik diegehad heb.
De koudbloedrace gaat alleen door als er voldoende inschrijvingen zijn, oftewel 5 combinaties.
Er kan tot 13 september ingeschreven worden.

Raar ?
Naja ik zal het nog keer doen, want doe zeker mee :j

Hoeveel heb je er nu al dan ? Want zo uit me hoofd weet ik er 3, (Ik, meggy en haar vriendin)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:44

nog niemand maar als jullie met zijn 3en mee doen hebben we er nog maar 2 nodig.
Ik weet wel dat er 2 andere heel sterk aan het twijfelen zijn maar omdat er nog geen inschrijvingen zijn, zei nog niet mee doen.

Hamilcar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:53

Ik hang hier in de buurt wel wat posters op, zelf kan ik helaas niet meedoen, omdat het paard in Zweden staat :P

noomie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:02

kyrkelover schreef:
WEl jammer dat Naoom niet mee kon doen, maar eigenlijk weet je dat al heel lang dat ze weer naar school moest rond deze tijd.

Tuurlijk wisten we dat ik al naar school moest rond deze tijd, maar niet dat ik al zo snel voorbereidende examens zou hebben! ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:18

Dat is wel echt balen.
Is dat nieuw of zo die voorbereidingsexamens??

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:31

jammer naoom dat je niet kon rijden, en nee dat wordt meestal niet zo snel bekend :(
ik heb ervoor naar school gemaild omdat mijn vakantie (naar Turkije) ervan af hing of ik wel of niet mocht.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:07

ohh ik hoop zo dat er nog 2 shetlanders zich kunnen aanmelden voor boxmeer! :oo

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:35

Op verzoek hier de film van de ponyren te baden baden op 31-08-2010.
http://www.youtube.com/watch?v=lfitY_rFAB8

Als Cilia iets zuiniger gereden had, was zelfs een overwinning mogelijk geweest. Maar ben supertrots op Cilia en onze kanjer Kokki/Summerwind. Denk dat hij nu wel bewezen heeft dat het een superpony is.

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:08

:o Wie twijfelde daar nog dan aan :D Maar ik geloof dat heel Belgie daar was,en de winnaar is ook een bekende voor ons ponyrenfanaat, en zo wten wij er nog meer :+ gr ike

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 01:24

Ik vindt dat Shana niet veel aan Soetkin heeft hoeven rijden, maar wat een rommelige start zeg.
Millenium die blijkbaar niet start een Diamand die struikelt en Summerwind dus voor de voeten komt. Verder nog een andere die half struikelend op gang komt.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:19

@Kykelover
Shana die niet veel aan Soetkin heeft hoeven rijden; het arme kind is volgens mij alleen maar piloot net zoals Xino op Red Fox en Robin Weber op Montini die de bocht uitvliegt. Er zijn maar weinig kinderen die goed kunnen sturen en finish rijden. Millenium liep niet omdat hij een blindklap van Soetkin had gehad voor de start. Soetkin had daarna in mijn ogen niet meer mogen lopen omdat hij levensgevaarlijk is. Voor de koers hebben ze er een uur over gedaan om hem te vangen. Diamond struikelt niet expres en het kan gebeuren dat andere ponies daar last van hebben maarja dat is koers. Gelukkig vielen de verwondingen van de rijdster mee. En de start rommelig, ja dat ben ik met je eens, maar de ene keer heeft de één daar voordeel van en de andere keer de ander. In Krefeld gaven ze de start toen ik aan kwam lopen met Made in China en nog om moest draaien waardoor ze 7 lengte achter het veld vertrok. Je moet gewoon heel goed opletten bij de start. Heb wel genoten van de kleine Cerise, 110 cm en dan zo dapper lopen tegen al die grote ponies. Echt leuk om te zien ook het plezier dat de rijdster heeft ondanks dat ze laatste is geworden. Dat is in mijn ogen waar het om draait bij het ponyrennen; plezier zowel in de voorbereiding als in de ren zelf

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:59

Dat ben ik helemaal met je eens Erik.
Diamand kon er niets aan doen en bij de start heeft de een er voordeel van en de ander niet.
Soetkin is inderdaad levensgevaarlijk die heeft al meerdere mensen bijna het ziekenhuis in geholpen.
Als je richting kont komt slaat ze je hardstikke dood als het moet.
En shana en Xino zijn inderdaad vooral piloten die meevliegen.
Ze kunnen ze absoluut niet meer inhouden wel hebben ze zeer veel kijk op het koersverloop in de vorm van nog wachten met rijden, linksom of rechtsom voorbij en noem maar op.
het probleem is echter dat deze pony's eigenlijk een maatje te veel voor ze zijn omdat ze gewoon nog te groot en te sterk zijn.
Ik bedoel laten we niet vergeten dat een shana en xino honderden overwinningen op hun naam hebben staan.
En ondanks dat het ook vaak genoeg meeliften was hebben ze ongetwijfeld ontzettend veel geleerd.
En ik kan je vertellen Erik de vader van Shana is wat dat betreft een HELE strenge leermeester.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:17

Hee Yvonne hoe zijn tot nu toe de clinics gegaan op horse event? Ben wel heel erg benieuwd naar de foto's!!